تخصیص کمک‌هزینه خرید تجهیزات فناوری اطلاعات به معلم‌های یونانی

وزیر آموزش و پرورش یونان در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی مدعی شد که به زودی بیش از ۱۶۰ هزار معلم در سراسر کشور را از حمایت مالی دولت برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی بهره‌مند خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تمام معلم‌های سراسر یونان به زودی کمک‌هزینه‌ای حدود ۲۰۰ یورو دریافت می‌کنند که باید آن را برای خرید تجهیزات مربوط به آموزش مجازی مانند لپ تاپ یا تبلت مورد استفاده قرار دهند. وزیر آموزش و پرورش یونان هدف خود از این اقدام را تسهیل برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی در سراسر کشور اعلام کرده و امیدوار است از این طریق، فرآیند انتقال اطلاعات دیجیتالی آموزشی را تسهیل کند.

وزیر آموزش و پرورش یونان ادعا کرد که پیش از این به منظور بهبود روند آموزش در سراسر کشور، بیش از ۵۰۰ هزار کودک و جوان بین چهار تا ۲۴ ساله را از کمک هزینه خرید تجهیزات دیجیتالی آموزشی بهره‌مند کرده است و در نظر دارد اقدامات خود در این زمینه را تا دسترسی کامل همه مردم به لپ تاپ یا تبلت ادامه دهد. وی سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی را برای بهبود آموزش کشور ضروری و به ویژه نقش معلم‌ها را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانسته است.

علاوه بر این، وزیر آموزش و پرورش بر اقدامات انجام شده برای بهبود روند آموزش مجازی طی دو سال گذشته تاکید و از مهم‌ترین آن‌ها به توزیع بیش از ۹۰ هزار تبلت میان دانش‌آموزان، بهبود وضعیت اتصال تجهیزات مدارس به اینترنت، دیجیتالی‌سازی فرآیندهای مختلف مربوط به مدرسه نظیر ثبت نام دانش‌آموزان، نصب تخته سفیدهای دیجیتالی در کلاس‌های آموزشی، ایجاد کتابخانه‌های دیجیتالی و توزیع تجهیزات آموزشی آنلاین اشاره کرد.

کد خبر 555073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.