بارش برف و باران در مناطق جنوبی و غربی اصفهان/احتمال اختلال در تردد جاده‌ای

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از امروز تا اوایل وقت فردا روی استان، ‌گفت: با فعالیت این سامانه، شاهد بارش برف و باران و احتمال رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان خواهیم بود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های جوی بیانگر سامانه ناپایدار بارشی از امروز تا اوایل وقت فردا روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بارش برف و باران و احتمال رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان را پدیده جوی غالب در استان دانست و افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق همجوار با استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد بیشتر به شکل بارش برف خواهد بود که می‌تواند موجب اختلال در تردد محورهای مواصلاتی شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح نیز به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی تصریح کرد: گرم‌ترین نقطه استان در شبانه‌روز آینده چوپانان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد و شهرستان بوئین و میاندشت با منفی هفت درجه نیز خنک‌ترین نقطه خواهد بود.

آقایی با اشاره به شروع بارش‌ها در استان از صبح امروز، ادامه داد: در شهرستان بوئین و میاندشت تاکنون یک میلی‌متر بارش، فریدون‌شهر چهار میلی‌متر، سمیرم یک میلی‌متر و خوانسار و چادگان هم نزدیک به یک میلی‌متر بارش ثبت شده است و ارتفاع برف در فریدون‌شهر شش سانتی‌متر و سمیرم یک سانتی‌متر برف بوده است.

وی ادامه داد: بارش‌ها تا صبح فردا ادامه دارد و برای مرکز استان نیز به شکل باران اتفاق می‌افتد.

کد خبر 555053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.