استراتژی جدید برای کاهش مرگ‌ومیرهای جاده‌ای

شورای لیدز در نظر دارد که با اتخاذ استراتژی جدید ایمنی، تا سال ۲۰۴۰ جاده‌های خود را در برابر هر گونه مرگ‌ومیر و آسیب جدی ناشی از تصادفات جاده‌ای ایمن کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای لیدز با هدف حذف مرگ‌میرهای جاده‌ای و صدمات جدی ناشی از تصادفات رانندگی و با اتخاذ رویکرد چشم‌انداز صفر، به اجرای یک استراتژی جدید ایمنی تا سال ۲۰۴۰ اقدام کرده است.

چشم‌انداز صفر چیست؟

چشم‌انداز صفر، حرکتی جهانی برای پایان دادن به تلفات ناشی از ترافیک و صدمات جدی جاده‌ای با اتخاذ رویکردی سیستمی به ایمنی جاده‌ها است و فرض آن بر این امر قرار دارد که مرگ‌ومیر و جراحات ناشی از تصادفات و خطرات جاده‌ای قابل پیشگیری و رخ دادن آن امری غیرقابل‌قبول است. این استراتژی بلندمدت عبارت است از تصویری مطلوب از هر جامعه در آینده که در آن هیچ شخصی در اثر تصادفات جاده‌ای آسیب جدی نمی‌بیند و کشته نمی‌شود. این روند که نیازمند پیشرفت تدریجی علم، دانش و تجربه است در طول زمان و با بهبود ایمنی مسیرها اتفاق می‌افتد و میزان مسئولیت‌های مهندسان جاده‌سازی، برنامه‌ریزان حمل‌ونقل، مجریان قوانین راه و جاده‌ای و حتی معلمان و مربیان را تغییر می‌دهد.

برداشتن اولین گام‌های چشم‌انداز صفر در لیدز

شورای لیدز، در جلسه هیئت اجرایی خود استراتژی جدیدی با عنوان "چشم‌انداز صفر جاده‌های ایمن‌تر لیدز تا ۲۰۴۰" را مورد بررسی قرار داده است. در این جلسه از اعضای شورا خواسته شد رویکرد جدید و روند مشاوره عمومی مربوط به آن را مورد تأیید قرار دهند. استراتژی مذکور توسط سازمان مشارکتی "جاده‌های ایمن لیدز" و به رهبری شورای لیدز در همکاری با پلیس یورکشایر غربی، خدمات آمبولانس یورکشایر، خدمات آتش‌نشانی و امداد و نجات یورکشایر غربی، بزرگراه‌های ملی و سازمان‌های خیریه توسعه داده شده است. این سازمان وظیفه تشخیص و تعیین مسئولیت‌های هر فردی اعم از راننده، عابر پیاده یا دوچرخه‌سواران که هر روز از بزرگراه‌های عمومی استفاده می‌کنند، همچنین برنامه‌ریزان و مدیران سیستم حمل‌ونقل را برعهده دارد.

ارکان چشم‌انداز صفر در لیدز

هدف "چشم‌انداز صفر جاده‌های ایمن‌تر لیدز تا ۲۰۴۰" بهبود ایمنی جاده‌ها برای همه است و شامل پنج رکن سیستم ایمن می‌شود. این ارکان عبارتند از رفتارها و مردم ایمن‌، سرعت‌های ایمن‌، جاده‌های ایمن، وسایل نقلیه ایمن و آموزش مراقبت‌های پس از برخورد وسایل نقلیه. هدف از رکن اول کاهش احتمال اشتباه یا ریسک کردن کاربران جاده‌ای از طریق اجرای عملیات هدفمند، برنامه‌های آموزشی و آموزش ایمنی است. رکن دوم در نظر دارد با اجرای طیف وسیعی از ابتکارات مختلف مردم را تشویق کند که با سرعت مناسب رانندگی کنند. رکن سوم به طراحی جاده‌ها و تقاطع‌های ایمن‌تر برای کاهش احتمال و شدت برخورد می‌پردازد و رکن چهارم به حمایت از تغییرات استانداردهای خودرو برای بهبود ایمنی برای همه کاربران جاده‌ای مربوط است. رکن آخر نیز در نظر دارد به یادگیری و کسب تجربه از تصادفات جاده‌ای و افزایش آگاهی در زمینه حمایت‌های موجود برای قربانیان و خانواده‌های آن‌ها بپردازد.

استراتژی جدید که مستلزم ایفای نقش هر یک از افراد دخیل، کسب‌وکارها، دولت‌ها و افراد محلی، منطقه‌ای و ملی است و به بودجه‌ای قابل‌توجه در طیف وسیعی از زمینه‌ها نیاز دارد، تغییری لرزه‌ای در رویکرد لیدز به ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود و از بروز فاجعه‌های ناگوار رانندگی و تأثیرات آن بر خود مجروحان و خانواده‌های آن‌ها پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، بهبود ایمنی جاده‌ها مردم را تشویق می‌کند در سفرهای کوتاه‌مدت و کم‌مسافت خود، به جای رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند و برای دستیابی به هدف استراتژی حمل‌ونقل متصل لیدز برای تبدیل شدن به شهری که در آن هیچ نیازی به خودرو نیست به مسئولین کمک می‌کند. چشم‌انداز صفر همچنین به بلندپروازی‌های شورای لیدز برای بهبود کیفیت هوا و دستیابی به وضعیت کربن‌خنثی تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد.

کد خبر 554991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.