۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
خیبرشکن؛ کابوس اسرائیل

از موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» به‌عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ به این مناسبت، سردار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ضمن بازدید از یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو، رونمایی کردند.

موشک راهبردی «خیبر شکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد و در فاز فرود، دارای مانور پذیری برای عبور از سپر موشکی است. طراحی بهینه این موشک باعث شده وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند. چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است. این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول، توسط دانشمندان سخت‌کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

سرلشکر باقری در آئین رونمایی از موشک راهبردی و نقطه‌زن «خیبر شکن» با تاکید بر اینکه دشمنان خداوند، دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی جز زبان قدرت و زور چیزی را متوجه نمی‌شوند، گفت: دشمنان اگر ذره‌ای احساس کنند در تهاجم به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و منافع کشور ما، فایده‌ای بیشتر از هزینه و تلفات را می‌توانند به دست بیاورند، در تهاجم نه نگران اخلاق و انسانیت، نه نگران حقوق بشر و نه نگران نکوهش رسانه‌ها هستند و نه از قدرت دیگری می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه قدرت بازدارندگی ایران اسلامی حالت پویا دارد و ایستا نیست، گفت: ما موظف هستیم در اجرای امر فرمانده معظم کل قوا و ادامه راه شهیدان گران‌قدر، قدرتمان را روز به روز افزایش دهیم و این قدرت را نه فقط در تجهیزات و تسلیحات که بسیار مهم بوده و در رسته‌ها و رشته‌های مختلف توسط جوانان کشورمان ساخته می‌شود، بلکه در حوزه مهم منابع انسانی که به کار گیرنده این تسلیحات هستند نیز به برکت نیروهای مؤمن، مجاهد و شجاعی که به سلاح معنویت و بصیرت مجهز هستند، ارتقا و توسعه می‌دهیم.

رونمایی موشک «خیبر شکن» موجب ترس رژیم صهیونیستی شد

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل نظامی در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: موشک «خیبر شکن» از جمله مهمترین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است. وجه تسمیه این موشک بالستیک نقطه‌زن کاملاً هدف‌مند است؛ عنوان این موشک به یک واقعه تاریخی در صدر اسلام و رشادت‌های حضرت علی (ع) در فتح قلعه خیبر اشاره دارد.

به گفته وی، برد این موشک بالستیک یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است، به این ترتیب این موشک نقطه‌زن می‌تواند عمق اراضی اشغالی از شمال تا جنوب را مورد هدف قرار دهد. موشک «خیبر شکن» از جمله دقیق‌ترین موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

هانی‌زاده تاکید می‌کند: رونمایی ایران از این موشک موجب ترس رژیم صهیونیستی شد و واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. امروز جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به قدرت‌های خارجی توانسته است به قدرت بازدارندگی دست یابد و اسرائیل باید بداند اگر دست به ماجراجویی علیه ایران بزند تمام اراضی اشغالی مورد هدف موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن قرار خواهد گرفت.

قدرت موشکی ایران، خط قرمز مذاکرات است

حمید محمدی، کارشناس مسائل بین‌الملل دراین‌باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از موشک بالستیک خیبر شکن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد و واکنش‌های متعددی را در سطح بین‌الملل به دنبال داشت، زیرا این موشک بالستیک از خانواده موشک‌های فاتح است؛ در عملیات حمله به پایگاه عین‌الاسد شاهد هنرنمایی موشک‌های فاتح ۱۱۰ و ۳۱۳ بودیم.

به گفته وی، فاصله سرزمین‌های اشغالی تا مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر است و قطعاً این موشک بالستیک می‌تواند به راحتی تمام نقاط اسرائیل را مورد هدف قرار دهد، همچنین موشک «خیبر شکن» قابلیت عبور از سامانه پدافندی گنبد آهنین را دارا است.

به عقیده این کارشناس مسائل بین‌الملل، امروز هر قدرتی که بخواهد به منافع جمهوری اسلامی ایران دست‌درازی کند در کوتاه‌ترین زمان مورد هدف موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن قرار خواهد گرفت.

محمدی ادامه داد: قدرت موشکی ایران خط قرمز مذاکرات است و همزمانی مذاکرات وین و رونمایی از این موشک بالستیک به خوبی بیانگر این موضوع است، بر اساس سخنان مقام معظم رهبری قدرت موشکی جزو مسائل ناموسی انقلاب اسلامی بوده و در این خصوص هیچ‌گونه مذاکره‌ای با جهان نداریم.

کد خبر 554954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.