۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مذاکرات وین رو به جلو

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران جریان دارد عنوان کرد که مذاکرات وین قطعا روبه جلو پیش می‌رود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، میخائیل اولیانوف عصر امروز جمعه با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود از دیدار با هیئت آمریکایی به ریاست رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد و ماحصل آن را مفید ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه احتمال دستیابی به توافق نهایی در این دور از مذاکرات، به میزان آمادگی و اراده ایالات متحده برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصاً در حوزه رفع تحریم‌ها بستگی دارد، افزود: ما قطعاً در مذاکرات وین در مورد برجام روبه جلو پیش می‌رویم.

ایالات متحده آمریکا پس از خروج یک‌جانبه و غیرقانونی دولت سابق این کشور از برجام، هیئتی را به ریاست رابرت مالی به وین اعزام کرد تا در خصوص چگونگی بازگشت دوباره این کشور به برجام رایزنی کند.

رابرت مالی تاکنون جلسات متعددی را با اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در غیاب ایران برگزار کرده، اما دولت متبوعش تاکنون اقدام ملموسی در راستای جبران اقدامات غیرقانونی دولت سابق صورت نداده است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه آغاز شده است به مرحله‌ای رسیده که ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض‌کننده توافق سال ۹۴ باید گام‌های ملموس و معناداری را برای تسهیل توافق خوب، پایدار و قابل اتکاء بردارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرده است: ما به طرف آمریکایی که از طریق واسطه‌هایی این روزها پیام‌هایی را منتقل می‌کند به صراحت گفتیم باید حسن نیت خودشان را در عمل نشان بدهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: حسن نیت در عمل از نظر ما این است که روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد و رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد که از آن صحبت می‌کند، آنچه که بر روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، اما کافی نیست.

کد خبر 554942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.