آرام‌ترین و پراسترس‌ترین شهرهای جهان کدام است؟

آرام‌ترین شهرهای جهان شامل ریکیاویک ایسلند، برن سوئیس و هلسینکی فنلاند و پر استرس‌ترین شهرهای جهان شامل بمبئی، لاگوس نیجریه و مانیل فیلیپین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فضای یک شهر تأثیر بسیاری بر روی بازدیدکنندگان و گردشگران دارد و می‌تواند فضای کل سفر را شکل دهد، بنابراین گردشگران باید در مورد مقصد انتخابی خود مطمئن باشند، زیرا این موضوع می‌تواند تأثیری زیادی بر تجربه کلی آن‌ها از سفر داشته باشد. در این گزارش شاخص‌های آرامش و استرس برای صدها شهر جهان تجزیه و تحلیل شده است و آرام‌ترین و پر استرس‌ترین شهرهای جهان مشخص شده است.

عوامل تأثیرگذار در میزان آرامش شهرهای جهان

در این مطالعه مشخص شد که عواملی مانند امنیت، برابری جنسیتی، ثبات اجتماعی و سیاسی، آلودگی محیطی، سلامت و درآمد در ایجاد استرس شهروندان نقش دارد. سپس این عوامل در چهار دسته‌بندی قرار گرفت و شاخص‌های استرس برای ۵۰۰ شهر جهان بررسی شد. شهرهایی که اطلاعات معتبری برای آنها در دسترس نبود، از فهرست حذف شد و در مجموع ۱۰۰ شهر به عنوان نمونه انتخاب شد.

آرام‌ترین و پراسترس‌ترین شهرهای جهان کدام است؟

ریکیاویک؛ آرام‌ترین شهر جهان

ریکیاویک، پایتخت ایسلند از نظر برابری جنسیتی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، ۱۰۰ امتیاز را به خود اختصاص داد و در صدر فهرست آرام‌ترین شهرهای جهان قرار گرفت. این شهر مرکز فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و دولتی ایسلند محسوب می‌شود و یک مقصد گردشگری محبوب به‌شمار می‌رود.

همچنین ریکیاویک یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا است که بکر بودن طبیعت آن در جهان مشهور است. یکی از بهترین گزینه‌های گردش در بزرگ‌ترین شهر کوچک دنیا، دوچرخه‌سواری است. تراکم جمعیت ریکیاویک کم است. این شهر از نظر امنیت، ثبات سیاسی و اجتماعی و همچنین دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی نیز امتیاز بسیار خوبی کسب کرد.

دیگر شهرهای آرام جهان

برن سوئیس و هلسینکی فنلاند در جایگاه دوم و سوم رتبه‌بندی آرام‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. پس از این دو شهر، ولینگتون نیوزلند و ملبورن استرالیا، از نظر آلودگی هوا و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی عملکرد خوبی داشتند. جایگاه‌های بعدی آرام‌ترین شهرهای جهان به اسلو، کپنهاگ، اینسبروک، هانوفر و گراتس اختصاص دارد.

آرام‌ترین و پراسترس‌ترین شهرهای جهان کدام است؟

پر استرس‌ترین شهر جهان

بمبئی که عنوان پراسترس‌ترین شهر جهان را از آن خود کرده است، از نظر آب و هوا و امنیت اجتماعی امتیاز ضعیفی را کسب کرد. بمبئی در غرب کشور هند قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور شناخته می‌شود. این شهر که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای توریستی هندوستان است.

آرام‌ترین و پراسترس‌ترین شهرهای جهان کدام است؟

دیگر شهرهای پر استرس جهان

پس از بمبئی، لاگوس نیجریه، عنوان دومین شهر پر استرس جهان را به خود اختصاص می‌دهد که علت این موضوع آلودگی صوتی زیاد است. مانیل فیلیپین نیز در رتبه سوم شهرهای پر استرس جهان قرار دارد و تراکم ترافیک در آن زیاد است. دهلی‌نو، بغداد و کابل، به ترتیب در جایگاه‌های بعدی این فهرست قرار دارد.

مسکو، نخستین شهر اروپایی است که در فهرست پر استرس‌ترین شهرهای جهان و در رتبه ششم آن قرار دارد. میزان ترافیک و نرخ بیکاری، بزرگ‌ترین مشکل این شهر است. کراچی، جاکارتا و کیف نیز رتبه‌های بعدی شهرهای پر استرس جهان را به خود اختصاص دادند و استانبول ترکیه در جایگاه دهم قرار دارد.

کد خبر 554798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.