اقدامات پدافندی را در حوزه‌های مختلف شهری دنبال می‌کنیم

شهردار شیراز گفت: شهرداری یک دستگاه خدمت‌رسان با حساسیت بالا است که با وجود حجم زیاد خدمات الکترونیک و اتوماسیون‌های شهرداری، دارای ظرفیت و در عین حال با تهدیداتی روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احسان اصنافی امروز _پنج شنبه بیست‌ویکم بهمن‌ماه_ در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی پدافند غیرعامل استان فارس با تاکید بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل اظهار کرد: اقدامات پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه‌های کلان موجود می‌شود و از همان روزهای ابتدایی شروع بکار مدیریت جدید شهری به جد پیگیر این موضوع بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار شهری به عنوان یک توسعه همه جانبه در ابعاد مختلف شهری قابل بررسی است، افزود: امنیت شهری به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم و اساسی، سهم زیادی در افزایش کیفیت توسعه پایدار شهرها دارد، البته اهمیت امنیت شهری از آنجایی است که پیوستگی تنگاتنگ و متقابلی بین این موضوع و توسعه وجود دارد.

شهردار شیراز تصریح کرد: در بسیاری از بخش‌ها نسخه پشتیبان اطلاعات همچنان به صورت فیزیکی وجود داشت و از ظرفیت دیجیتالی‌شدن آن غفلت شده بود که با رصد این موضوع درصدد پشتیبان‌گیری دیجیتال از بخش‌های مختلف شهرداری هستیم.

وی در خصوص حوزه مدیریت اسناد، گفت: مدیریت اسناد را به صورت متمرکز پس از گزارش‌دهی هفتگی، آسیب‌شناسی کردیم و در تلاش برای دیتاماینینگ جهت تبدیل اسناد به داده هستیم.

اصنافی با اشاره به حفاظت و بهره‌برداری از داده‌ها و اطلاعات، ادامه داد: برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال شهرداری شیراز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه پدافندی باید مبنای علمی در کنار اقدامات اجرایی قرار گیرد.

غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل اقداماتی را در شورای چهارم شهر شیراز انجام دادیم، اما مدتی متوقف شد که نیاز است به سرمنزل مقصود برسد.

وی افزود: مبنای علمی و کارشناسی در حوزه پدافندی باید در کنار اقدامات عملی و اجرایی قرار گیرد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های شهر، خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

به گزارش ایمنا، در پایان جلسه لوح تقدیری از سوی "سردار غلامرضا جلالی فراهانی" رئیس سازمان پدافند غیر عامل و رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل کشور به شهردار کلانشهر شیراز اهدا شد.

کد خبر 554706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.