سهم ۵۰ درصدی ایران از بازار پتروشیمی حلبچه عراق

رئیس کمیسیون حل اختلاف اتاق بازرگانی استان حلبچه عراق، کیفیت محصولات پتروشیمی ایران را مرغوب مطرح کرد و گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد از بازار محصولات پلاستیکی و پتروشیمی این استان در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از نیپنا، خلیل حاجی‌حیا با بیان اینکه در پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست به توافق‌های خوبی در زمینه خرید محصولات پلاستیکی و مواد اولیه پتروشیمی رسیده‌ایم، اظهار کرد: پس از این نمایشگاه مذاکرات نهایی با شرکت‌های ایرانی به منظور عقد این قراردادها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات پتروشیمی و پلاستیکی ایرانی در استان حلبچه عراق نسبت به محصولات کشور ترکیه بهتر است، گفت: به نظر می‌رسد ایجاد دفاتر نمایندگی از سوی شرکت‌های ایرانی در این استان عراق می‌تواند تأثیر زیادی در روابط دو کشور در منطقه ما داشته باشد.

رئیس کمیسیون حل اختلاف اتاق بازرگانی استان حلبچه عراق با بیان اینکه مردم و مسئولان استان حلبچه عراق همواره از توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه خود استقبال می‌کنند، ادامه داد: وجود اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی میان مردم دو کشور سبب شده مردم این منطقه از کشور عراق استقبال خوبی از محصولات ایرانی داشته باشند.

حاجی‌حیا گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد از بازار محصولات پلاستیکی و پتروشیمی این استان در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دارد، اما با توجه به مشترکات مختلف همچون زبان و گویش مردم دو کشور به نظر می‌رسد این سهم تا ۹۰ درصد قابل افزایش باشد.

کد خبر 554653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.