کتاب «لگدکوب خیال» منتشر شد

کتاب «لگدکوب خیال» شامل مجموعه یادداشت‌های عبدالجبار کاکایی، به تازگی از سوی انتشارات دالاهو راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در معرفی کتاب «لگدکوب خیال» آمده است: «این مجموعه شامل یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نقدهای هنری و اجتماعی، تاریخ‌نگاری و خاطرات این شاعر است که در قالب یک مجموعه توسط مؤسسه فرهنگی هنری پیشگامان شعر نوین ایرانیان جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده است.»

بخش ویژه‌ای از کتاب کتاب «لگدکوب خیال» به موضوع سال‌های جنگ اختصاص دارد که با یادداشتی بر فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار شروع می‌شود و به بیان خاطراتی از آن دوران در مناطق جنگی (ایلام) می‌پردازد. همچنین نگاه جامعه‌شناختی به موضوعاتی از قبیل هنر شعر و موسیقی در دهه ۶۰ و ۷۰، ترانه و رخدادها و انتقادهای اجتماعی در کنار تاریخ‌نگاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور، شاخص‌ترین عناوین یادداشت‌های این کتاب را شامل می‌شود.

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی متولد پانزدهم شهریور ۱۳۴۲ در ایلام است. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و شاعر بسیاری از تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی است.

سفرنامه کشورهای فرانسه، ارمنستان و تاجیکستان، یادداشت‌هایی پیرامون ادبیات و اشعار آیینی، نقد بر فیلم‌های سینمایی، خاطراتی از منوچهر آتشی، مهرداد اوستا و محمدعلی سپانلو و خاطرات دوران دفاع مقدس و کودکی از جمله عناوین و یادداشت‌هایی محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ توسط عبدالجبار کاکایی نگارش و در نشریات، فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

کتاب کتاب «لگدکوب خیال» که بیست‌وهشتمین کتاب عبدالجبار کاکایی است در ۱۱۴ صفحه توسط انتشارات دالاهو راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 554593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.