۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مشخصات لپ‌تاپ لنوو Legion 5+ قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ‌تاپ لنوو Legion 5 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت لنوو در سال ۲۰۱۸ نخستین سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ Legion را وارد بازار کرد، طراحی منحصر به فرد و عمر باتری طولانی باعث شد تا این مدل لپ‌تاپ بر سرعت در میان طرفداران گیمینگ مورد استقبال قرار بگیرد. لپ‌تاپ لنوو Legion 5 در کانفیگ‌ها و سخت‌افزارهای مختلف برای طرفداران بازی‌های رایانه‌ای عرضه شده است، این محصول علاوه بر بازی، برای کارهای اداری و خانگی نیز گزینه مناسب و جذابی است. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات لپ‌تاپ لنوو Legion 5 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ لنوو Legion 5

ابعاد این لپ‌تاپ لنوو ٢٣.۵*۲۵۹.۶*۳۶۳ میلی‌متر و ضخامت آن در حالت بسته بودن صفحه نمایش ۲.۶ سانتی متر و در حالت باز ۲.۳ سانتی‌متر است. با وجود اینکه ابعاد این محصول زیاد است، ولی فقط ۲.۳ کیلوگرم وزن دارد که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی کاملاً طبیعی است. شرکت لنوو با طراحی متفاوتی در زیر لپ‌تاپ، تهویه سیستم را بسیار کارآمدتر از قبل کرده است، به طوری که در این محصول از دو فن اصلی استفاده کرده است که هر کدام از ۶۷ تیغه از جنس پلیمر کریستال تشکیل شده است. این سیستم هوا را از طریق لوله‌های انتقال حرارت مسی به خارج از لپ‌تاپ هدایت می‌کند، بنابراین با خرید لپ‌تاپ لنوو Legion 5 می‌توانید به آسانی و بدون نگرانی بابت داغ شدن سیستم به بازی خود ادامه دهید.

به دلیل ساختار متفاوت بدنه لپ‌تاپ لنوو Legion 5 پورت‌های قرار گرفته روی لپ‌تاپ همگی در بخش‌های کناری آن نیستند و بخش اصلی آن‌ها به پشت پنل اصلی منتقل شده‌اند. به همین دلیل، فضای زیادی برای قرار دادن پورت‌ها و اتصالات روی لپ‌تاپ قرار گرفته است، این محصول کامل‌ترین مجموعه پورت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پورت‌های لپ‌تاپ لنوو Legion 5 شامل چهار پورت USB 3.2، یک پورت USB Type-C، یک خروجی تصویر HDMI 2.0، کابل LAN و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری می‌شود.

صفحه نمایش و اسپیکر لپ‌تاپ لنوو Legion 5

لپ‌تاپ لنوو Legion 5 دارای صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS، رزولوشن Full HD یا ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل است. روی این نمایشگر یک روکش مات قرار گرفته است تا نوری از خود منعکس نکند و افراد بتوانند در محیط‌های با نور زیاد از آن استفاده کنند. نمایشگر لپ‌تاپ ذکر شده ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت را نشان می‌دهد. دو عدد بلندگوی داخلی دو وات وظیفه پخش صدای سیستم را بر عهده دارند، صدای لپ‌تاپ از سه بخش مختلف به گوش می‌رسد تا فضاسازی خوبی هنگام انجام دادن بازی‌های ویدئویی رقم بزند. لپ‌تاپ لنوو Legion 5 از استاندارد صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

صفحه کلید و تاچ‌پد لپ‌تاپ لنوو Legion 5

کیبورد لپ‌تاپ لنوو Legion 5 یک صفحه کلید جزیره‌ای با نور کامل پس زمینه است. این محصول از الگوی T شکل برای کلیدهای چهار جهت اصلی استفاده کرده است. همه کلیدها علاوه بر نور پس زمینه سفید، به پالت رنگی RGB نیز مجهز شده‌اند، کاربران می‌توانند رنگ پس‌زمینه را به دلخواه خود انتخاب کنند. علاوه بر این، امکان تقسیم‌بندی کلیدهای کیبورد به چهار قسمت و استفاده از چهار رنگ مختلف برای آن‌ها از ویژگی‌های جذاب کیبورد لپ‌تاپ لنوو Legion 5 در نظر گرفته شده است. تاچ‌پد این محصول با اندازه‌ای استاندارد تقریباً سمت چپ پنل اصلی قرار گرفته است، کاربران می‌توانند برای انجام کارهای عمومی لپ‌تاپ از آن استفاده کنند.

مشخصات لپ‌تاپ لنوو Legion 5+ قیمت

سخت‌افزار لپ‌تاپ لنوو Legion 5

لپ‌تاپ لنوو Legion 5 با دو مدل پردازنده مرکزی اینتل Core i5 و Core i7 معرفی شده است که سری قدرتمند آن از پردازنده شش هسته‌ای با حداکثر سرعت پردازش پنج گیگاهرتز استفاده کرده است، همراهی پردازنده گرافیکی NVIDIA نیز توان سخت‌افزاری لپ‌تاپ را دو برابر کرده است. چهار مدل کارت گرافیک جداگانه برای این سری در نظر گرفته شده است که مدل پایه از NVIDIA GeForce GTX 1660 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی و نسخه حرفه‌ای از NVIDIA GeForce RTX 2060 با شش گیگابایت حافظه اختصاصی بهره می‌برد. حافظه رم لپ‌تاپ لنوو Legion 5 تا ۱۶ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد و برای ذخیره‌سازی اطلاعات از دو هارد یک ترابایتی HDD و SSD کمک گرفته است.

باتری لپ‌تاپ لنوو Legion 5

در مدل پایه لپ‌تاپ لنوو Legion 5 ار باتری سه سلولی پلیمری با ظرفیت ۸۰ وات ساعت و در مدل حرفه‌ای‌تر از همان باتری با ظرفیت ۶۰ وات ساعت استفاده شده است. شارژدهی باتری لپ‌تاپ لنوو Legion 5 نسبت به مدل‌های قبلی این سری لپ‌تاپ بهبود قابل توجهی داشته است و می‌تواند تقریباً هشت ساعت کاربران را همراهی کند. یکی از ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ لنوو Legion 5 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع حرفه‌ای است که می‌تواند تنها در ۳۰ دقیقه باتری لپ‌تاپ را از صفر درصد تا ۵۰ درصد شارژ کند.

مزایای لپ‌تاپ لنوو Legion 5

  • سیستم خنک‌کننده
  • پورت‌ها
  • پردازنده‌های نسل دهمی اینتل
  • سیستم سخت‌افزاری
  • صفحه نمایش Full HD
  • شارژدهی
  • فناوری شارژ سریع

معایب لپ‌تاپ لنوو Legion 5

  • امکان ارتقا حافظه رم وجود ندارد

قیمت لپ‌تاپ لنوو Legion 5

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت لپ‌تاپ لنوو Legion 5 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 554587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.