۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های کاشان ساماندهی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های کاشان ساماندهی و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال دیواره‌چینی شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های کاشان ساماندهی و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال دیواره چینی شد که این میزان اعتبار از محل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان برای دیواره‌چینی و ساماندهی رودخانه‌های کاشان و پیشگیری از خطرات سیل در شهرستان کاشان هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ کیلومتر رودخانه در این شهرستان، افزود: سر و سامان دادن به این رودخانه‌ها نیازمند اعتبارهای ملی است.

۳ هزار کیلومتر طول رودخانه‌های استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، طول کل رودخانه‌های استان را سه هزار کیلومتر بیان و اضافه کرد: تاکنون آب‌منطقه‌ای این استان در دو هزار و ۹۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها مرحله نخست مطالعات ساماندهی را انجام داده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده بر این رودخانه‌ها، افزود: سه هزار کیلومتر رودخانه در استان اصفهان وجود دارد که رعایت حریم رودخانه و لایروبی مسیل‌ها در برخی مناطق به درستی انجام نشده است.

شیشه‌فروش گفت: در نشست ستاد بحران استان اصفهان مصوب شد آب‌منطقه‌ای این استان طرح مطالعه ساماندهی رودخانه‌های قزاآن، قهرود، جوینان، سوک‌چم و شاخه دام‌پزشکی و تقی‌زاده شهرستان کاشان را در مدت چهار ماه پیگیری کند.

کاهش ۳۲ درصدی حوادث در منطقه کاشان

وی اضافه کرد: پس از مرحله دوم ساماندهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان مسائل آزادسازی و ساماندهی با همکاری و پیوست امنیتی، نظامی و زیست محیطی انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه قمصر، شهر گردشگری با جاذبه‌های فراوانی است و در برخی روزهای بهار دستکم پذیرای ۲۰ هزار نفر گردشگر است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه این شهر با اجرای طرح‌های جلوگیری از سیل اهمیت بسیاری دارد و آب‌منطقه‌ای استان اصفهان باید طرح مطالعاتی آن را ظرف چهار ماه تکمیل کند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها موظف شدند طرح‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی را تهیه کنند؛ شهرداری قمصر هم باید مرحله دوم این طرح را با هماهنگی دفتر فنی استانداری تهیه کند و این طرح از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور با اولویت خیابان شهید بهشتی به طول دو کیلومتر که در کنار آن‌ها کاربری‌های مختلفی وجود دارد، با بازنگری در طرح تفصیلی شهر و نصب تابلوهای هشدار دهنده، اجرا شود.

شیشه‌فروش، ضمن تشکر از مسئولان کاشان برای اتخاذ تمهیدات اثربخش در پیشگیری از حوادث، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به سال قبل کاهش ۳۲ درصدی حوادث را در منطقه کاشان شاهد بودیم که جای تشکر از مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌های این شهر دارد.

کد خبر 554558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.