ورودی‌های اهواز با هویت شهری سازگار نیست

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر اهواز ورودی‌های آن است که سنخیت و تناسبی با هویت شهری، معماری و مبلمان شهری اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران ندارد.

حمید دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم تناسب بین ورودی‌های شهر و هویت آن، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر اهواز ورودی‌های آن است که سنخیت و تناسبی با هویت شهری، معماری و مبلمان شهری اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران ندارد.

وی افزود: به طور معمول ورودی شهرها متناسب با فرهنگ و سنت ساکنان آن شهر است، اما این موضوع در ورودی‌های اهواز مشاهده نمی‌شود، بلکه ورودی‌های شهر هیچ سازگاری با پیشینه شهر و شهروندان ندارند.

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: از هر سمت که وارد شهر می‌شویم با صحنه‌هایی روبه‌رو هستیم که در شأن اهواز نیست و سبب آزردگی خاطر می‌شود؛ معماری‌هایی به چشم می‌خورد که ارتباطی به هویت تاریخی اهواز ندارد.

وی با اشاره به بلندمرتبه‌سازی‌های غیراصولی در اهواز، تاکید کرد: بلندمرتبه‌سازی در اهواز دارای نظم و انضباط خاصی نیست و ساختمان‌ها در طبقات مختلف بر اساس تمایل سازنده آن احداث شده است؛ به‌گونه‌ای که خط افق در این ساخت‌وسازها در نظر گرفته نشده و چهره‌ای نازیبا را ایجاد کرده است.

دغاغله اضافه کرد: در شورای ششم مصمم هستیم که خط افق در ساخت و سازها رعایت شود تا از ادامه انجام اقدامات غیراصولی جلوگیری کنیم، همچنین در تلاش هستیم کد ارتفاع برای ساخت‌وساز شهری ارائه شود؛ به‌گونه‌ای که هر منطقه از شهر کد ارتفاعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شهرها و کلان‌شهرهای دنیا، اصولی برای رعایت کدهای ارتفاع نزدیک رودخانه‌ها وجود دارد تا مردم در تمام مناطق بهره‌گیری مناسبی از املاک و منظره ساختمان داشته باشند، اما خط افق و کد ارتفاع رودخانه کارون به عنوان یک منبع عظیم گردشگری که می‌تواند آورده‌های مالی زیادی را برای اهواز داشته باشد، رعایت نشده است؛ برای زیباسازی سطح رودخانه رعایت کدهای ارتفاعی و افقی لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: اهواز زیبا نمی‌شود؛ مگر این که هر سازمانی که در حوزه مسئولیت اجتماعی و شهری خود ترک فعل کرده است، برای آبادی شهر وارد میدان شود، در شورای اسلامی شهر به دنبال عملی شدن این امر هستیم تا بتوانم زیبایی متناسب با هویت ایرانی اسلامی اهواز را به شهر بازگردانیم، اگر هر شخص و سازمانی وظایف اجتماعی خود را دقیق انجام دهد؛ شهر اهواز زیباتر از گذشته خواهد شد.

کد خبر 554345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.