از برادرکشی با اسلحه شکاری تا قتل دختر ۱۰ ساله به دست پدر بی‌رحم

برادرکشی با اسلحه شکاری بر سر ارث در جهرم، لو رفتن مخفیگاه قاتل فراری پس از ۸ سال، هوشیاری اپراتور پلیس ۱۱۰ جان زن جوان را نجان داد، قتل دختر ۱۰ ساله به دست پدر بی‌رحم در پاکدشت، کشف بیش‌ از ۸۵ کیلوگرم موادمخدر در پراید وانت، ۴۷ فقره سرقت در پرونده سارقان چهارباغ را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل در روز ۱۶ بهمن‌ماه در یکی از محلات شهرستان جهرم، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قاتل سریعاً از محل وقوع متواری شده بود، افزود: در بررسی‌های اولیه و تحقیق از دیگر اعضای خانواده مشخص شد قاتل ۴۰ ساله به منزل پدر خود مراجعه و به علت اختلاف بر سر تقسیم ارث و میراث (زمین‌های کشاورزی) با اسلحه شکاری برادر ۳۴ ساله خود را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم ادامه داد: مأموران از همان لحظات اولیه اقدامات خود را جهت شناسایی و دستگیری متهم آغاز و قاتل فراری که عرصه را بر خود تنگ دیده بود پس از ۲۴ ساعت خود را تسلیم قانون کرد.

وی با بیان اینکه قاتل اسلحه به کار برده در صحنه قتل را نیز به مقر انتظامی دلالت و تحویل مأموران داد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که به صورت فردی و یا جمعی اقدام به شرارت و ایجاد ناامنی در جامعه کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

لو رفتن مخفیگاه قاتل فراری پس از ۸ سال

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از دستگیری قاتل فراری که از سال ۹۳ تحت تعقیب بود خبر داد و اظهار کرد: فرد قاتل که در سال ۹۳ مرتکب یک فقره قتل عمدی در شهرستان خوی شده و متواری شده بود دستگیر و جهت ادامه مراحل رسیدگی و اجرای حکم تحویل دادسرای خوی شد.

وی افزود: شایعاتی مبنی بر خروج فرد قاتل از کشور وجود داشت که با هوشمندی و درایت پلیس آگاهی استان و انجام کار اطلاعاتی قریب به حدود دو ماه مقر اختفای این شخص در شهر کرج شناسایی و با انجام عملیات پلیسی دقیق این وی دستگیر و به حوزه قضائی خوی منتقل شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با بیان اینکه قوانین با قدرت و اقتدار در دستگاه قضائی و انتظامی در حال اجراست و به هیچ وجه تعطیلی بردار نیست، ادامه داد: اجازه بی‌قانونی در جامعه را به کسی نخواهیم داد و جان و امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضائی است و با مخلان امنیت به شدت برخورد خواهد شد.

هوشیاری اپراتور پلیس ۱۱۰ جان زن جوان را نجات داد

چند شب پیش وقتی تلفن پلیس ۱۱۰ بوشهر به صدا درآمد و یکی از کاربران پلیس گوشی را برداشت صدای گرفته و آرام زنی را شنید که می‌گفت: «سلام شبنم. کجایی؟» صدای زن جوان می‌لرزید و به‌نظر نمی‌رسید که ماجرا مزاحمت تلفنی باشد. کاربر پلیس از تماس گیرنده پرسید که آیا خطری او را تهدید می‌کند و زن جوان همچنان به حرف زدن ادامه داد. او وانمود می‌کرد که با یکی از دوستانش به نام شبنم تماس گرفته و از وی می‌خواست که برای دیدنش به خانه او برود.

کاربر پلیس با توجه به حرف‌های زن جوان و صداهایی که از پشت تلفن به گوش می‌رسید، مطمئن شده بود که خطری جان تماس گیرنده را تهدید می‌کند و او با این تماس در تلاش است که پلیس را در جریان حادثه قرار دهد. به همین دلیل از زن جوان خواست که آرام باشد و به او قول داد که خیلی زود مأموران به کمکش خواهند رفت.

تماس زن جوان چند دقیقه ادامه داشت و در این مدت کاربر پلیس تلاش کرد با پرسیدن سؤالاتی، به نام و نشانی محل زندگی زن جوان دست پیدا کند. همزمان ماجرا به واحد عملیات پلیس نیز گزارش و بررسی‌های فنی برای به‌دست آوردن سرنخی از تماس گیرنده و نشانی او آغاز شد. کاربر پلیس با هوشیاری و پرسیدن سوالات مختلف در نهایت توانست نام تماس گیرنده و نشانی محل حادثه را به دست آورد.

تماس از خانه‌ای در یکی از کوچه‌های بن‌بست بوشهر برقرار شده بود. از آنجا که احتمال داشت حضور پلیس در مقابل این خانه، جان زن جوان را به خطر بیندازد، کاربر پلیس ۱۱۰ که همچنان به حرف زدن با این زن ادامه می‌داد، گفت‌وگویشان را به‌گونه‌ای پیش برد که قرار شد وقتی شبنم به مقابل خانه این زن رسید، او در را به رویش باز کند. به این ترتیب تیمی از مأموران کلانتری ۱۱ باغ زهرا راهی محل حادثه شدند و وقتی در خانه باز شد، وارد آنجا شده و مردی را که چاقو در دست داشت بازداشت کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که ماجرا یک درگیری خانوادگی است و مردی که در حالت عادی نبود، درحالی‌که چاقویی در دست داشت زن جوان را تهدید به قتل کرده بود که با حضور مأموران در محل، این زن از خطر مرگ نجات یافت.

قتل دختر ۱۰ ساله به دست پدر بی‌رحم در پاکدشت

رسیدگی به این پرونده از خرداد سال ۹۸ با شکایت زنی که مدعی بود همسر سابقش دخترش را سر به نیست کرده آغاز شد. این زن اظهار کرد: در سال ۸۷ با ناصر ازدواج کردم او قبل از من هم دو بار ازدواج ناموفق داشت، یکسال بعد از ازدواج صاحب دختری به نام سیما شدیم. وقتی دخترمان یک ساله بود به خاطر اختلاف‌هایی که با ناصر پیدا کرده بودیم از هم جدا شدیم و سرپرستی سیما به من سپرده شد.

وی ادامه داد: وقتی دخترم به سن هفت سالگی رسید ناصر از من خواست تا سرپرستی بچه را به او واگذار کنم اما حاضر به این کار نشدم چون می‌دانستم که او برای چهارمین بار ازدواج کرده است و نمی‌خواستم دخترم زیر دست نامادری بزرگ شود اما همسر سابقم گفت یا ۱۰۰ میلیون تومان پول به او بدهم یا سیما را با خودش می‌برد. چند روز بعد او سیما را از راه مدرسه تحویل گرفت و برد و از آن به بعد هم دیگر دخترم را ندیدم. هربار که با ناصر تماس می‌گرفتم و می‌خواستم تا صدای دخترم را بشنوم یا او را ببینم با بهانه‌ای جواب منفی می‌داد که در نهایت احساس کردم او چیزی را از من مخفی می‌کند و بلایی سر دخترم آورده است.

پس از ثبت این شکایت، ناصر ۴۲ ساله احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما گفت چند ماه قبل بچه را به مادرش تحویل داده و از او خبری ندارد اما از آنجا که این مرد میانسال در بازجویی‌ها اظهارات متناقضی را مطرح می‌کرد، مأموران مطمئن شدند او موضوعی را از پلیس پنهان می‌کند.

بنابراین بازجویی‌ها ادامه یافت تا اینکه در نهایت ناصر اظهار کرد: همسر چهارمم مخالف نگهداری دخترم بود از من خواست او را به مادرش تحویل دهم اما من راضی به این کار نبودم و قبول نکردم. بعد از من خواست تا او را به مردی تحویل دهم که بازهم نپذیرفتم. فشارهای همسرم ادامه داشت تا اینکه از ناصرخسرو قرصی خریدم و یک روز دخترم را سوار موتورم کردم و باهم به پاکدشت رفتیم. در آنجا قرص را با آبمیوه به دخترم دادم و در راه بازگشت به تهران در منطقه خاورشهر متوجه شدم او بیهوش شده و در کنار جاده او را از موتور پیاده کردم و پس از آن هم دیگر هیچ خبری از او ندارم.

با اظهارات تکان‌دهنده متهم و در راستای تحقیقات بیشتر، مأموران به منطقه اعلام شده رفتند و استعلام‌های لازم را انجام دادند اما ردی از کودک به دست نیامد.

کشف بیش از ۸۵ کیلوگرم موادمخدر در پراید وانت

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه قاطع با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران ایستگاه ایست و بازرسی خیرآباد شهرستان بهبهان با اشراف اطلاعاتی یک دستگاه وانت پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پلیس در بازرسی تخصصی از خودروی توقیفی مقدار ۸۵ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در این ارتباط دو قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: مأموران پلیس با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی با مخلان نظم و امنیت، قاچاقچیان، اشرار و سوداگران مرگ قاطعانه برخورد کرده و اجازه جولان به آن‌ها نخواهند داد.

۴۷ فقره سرقت در پرونده سارقان چهارباغ

به گفته سرهنگ کامران چراغی فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ، مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان چهارباغ حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی با فردی که حین سرقت لوازم یک خودروی پارک شده در کنار خیابان بود روبه‌رو و برای دستگیری وی وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه متهم به محض مشاهده خودرو گشت پلیس، اقدام به فرار کرد و با سرعت عمل مأموران دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل شد، اظهار کرد: این سارق سابقه‌دار در بازجویی اولیه مأموران کلانتری به ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف چهارباغ اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، نامبرده برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ ادامه داد: در ادامه کارآگاهان با بررسی سرقت‌های انجام شده با شیوه و روش این سارق و جمع‌آوری و ارائه مستندات به نامبرده، ۳۷ فقره سرقت لوازم داخل خودروی دیگر را که توسط متهم و دو همدستش به وقوع پیوسته بود را کشف کردند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری دو همدست متهم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی چهارباغ، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده همه مال باختگان این پرونده شناسایی و به مراجع قضائی ارجاع شدند.

سرهنگ چراغی خاطرنشان کرد: شهروندان با تجهیز خودروی خود به دزدگیر و لوازم بازدارنده، از به سرقت رفتن اموال خود پیشگیری کنند.

کد خبر 554297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.