جزئیات و تغییرات فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از جزئیات و تغییرات فرآیند بررسی بودجه شهرداری در شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"زمستان و فصل داغ بودجه

بودجه به زبان ساده یعنی برنامه عملیاتی و مالی یک ساله برای تحقق اهداف و چشم‌اندازها که باید تابع ۱. اصول، ۲. مقررات و ۳. سیاست‌هایی باشد.

۱. مقررات آن ناشی از قوانین بالادستی نظیر قانون بودجه کشور، قانون شهرداری‌ها، قانون وظایف شوراها و دستورالعمل‌هایی نظیر دستورالعمل و بخشنامه بودجه وزارت کشور و… است.

۲. اصول چندگانه‌ای نیز در رابطه با آن وجود دارد از جمله اصل سالانه بودن، جامعیت، وضوح، انعطاف‌پذیری، تعادل، وحدت و چارچوب‌های فنی که باید در روح بودجه جاری باشد.

۳. شورای اسلامی شهر نیز در سطح بعدی به عنوان سیاست‌گذار اصلی بودجه قرار دارد و باید خطوط سیاستی را تعیین کند.

برای بخش آخر پاییز امسال منشور شورای اسلامی شهر و سند راهبردهای بودجه ۱۴۰۱ توسط شورای ششم به شهرداری ابلاغ شد.

فرایند بودجه از مهر ماه در شهرداری آغاز شده و ۲۶ دی‌ماه (چهار روز زودتر از ۳۰ دی و پایان مهلت قانونی) به شورای شهر رسید تا در مدت یک ماهه بررسی و اول اسفند مصوب شود تا مصوبه شورا نهایتاً در کمیته انطباق فرمانداری بررسی و برای فروردین ۱۴۰۱ ابلاغ شود.

طبق برنامه و تقریباً در اقدامی کم‌سابقه برای بررسی تخصصی برش‌های بودجه در مدت حدود ۱۵ روز، ۳۰ جلسه در کمیسیون‌ها و سه جلسه هم در باشگاه شهراندیشان توسط مرکز پژوهش‌های شورا برگزار شده است.

جلسات کمیسیون تلفیق اما جمع‌بندی نهایی با حضور همه اعضای شورا و شهردار، معاونان و مدیران شهرداری برگزار می‌شود، قرار است در ۱۴ سرفصل و حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز، هر روز جمعاً ۱۰ ساعت یعنی پنج ساعت صبح (۷ تا ۱۲) و پنج ساعت بعد از ظهر (۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰) بودجه ۱۳ هزار میلیاردی شهرداری بررسی و تصویب شود.

امروز تقریباً در نیمه راه هستیم و جلسات فشرده به نقطه جوش خود رسیده است. امیدواریم بتوانیم برای شعارها و هدف‌های مطرح شده برنامه‌ریزی مناسبی بشود.

بودجه امسال ویژگی‌هایی دارد که انشاالله پس از تصویب درباره آن گزارش خواهم داد."

کد خبر 554245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.