تغییر کاربری مراکز فرهنگی هلند در واکنش به مقررات کرونایی

بسیاری از موزه‌ها و مراکز فرهنگی هلند در واکنش به مقررات سخت‌گیرانه کرونایی به سالن‌های ورزشی و آرایشی تبدیل شده است. این اقدام مخالفت بسیاری از مدیران شهری را در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی است که از اواخر ژوئیه ۲۰۲۲، صدها مرکز فرهنگی و موزه در هلند، درب‌های خود را به روی دوستداران ورزش و کارکنان سالن‌های زیبایی باز کرده‌اند تا از این طریق، مخالفت شدید خود را علیه مقررات اعمال شده برای بسته شدن این مکان‌ها اعلام کنند. نهادهای فرهنگی از طریق پیاده‌سازی این اقدام در نظر دارند تصمیم‌های دولتی مبنی بر تعطیلی مراکز کاری را به چالش بکشند و نشان دهند که اعمال اجبار در این زمینه اثربخش نیست.

نتیجه گزارش‌های متعدد نشان داد که تبدیل موزه‌ها به سالن‌های آرایشی و ورزشی اگرچه با انتقادهای زیادی از سوی مدیران سراسر کشور مواجه شده است، با این حال بازگشایی فروشگاه‌ها، مراکز ورزشی، آرایشگاه‌ها و سایر سالن‌های مشابه را در بسیاری از شهرها در پی داشت. علاوه بر این، بسیاری از مردم نیز به شورش‌هایی هر چند خفیف در گوشه و کنار شهرها پرداختند تا به مدیران خاطرنشان کنند با تعطیلی اجباری مراکز تجاری مخالف هستند که ظاهراً نتیجه واکنش‌های آنان نیز اثربخش بود و به پایان یافتن بسیاری از محدودیت‌ها منجر شد.

علاوه بر این، بسیاری از نهادهای فرهنگی به شیوه‌های مختلف مخالفت‌های خود را علیه قرنطینه‌های اعمال شده بر کسب و کارها اعلام کردند و حتی سالن‌های خود را در اختیار بازیگران تئاتر قرار دادند تا به آن‌ها امکان اجرای نمایش و کسب درآمد را بدهند.

در این میان، موزه‌های شهرهای آمستردام و اوترخت بیشترین نقش را در افزایش فعالیت ورزشکاران طی محدودیت‌های کرونایی ایفا کردند و به تقسیم‌بندی فضاهای سالن‌های خود برای انجام فعالیت‌های جسمی مختلف نظیر یوگا، پیلاتس و سایر ورزش‌های مشابه پرداختند. جالب اینکه موزه معروف ونگوگ در اوترخت نیز درهای خود را به روی افراد آرایشگر باز کرد تا در آنجا با قیمت مناسب خدمات خود را به ساکنان شهر ارائه دهند.

تغییر کاربری مراکز فرهنگی هلند در واکنش به مقررات کرونایی

کد خبر 554224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.