فرهنگ، هنر و آداب و رسوم در آلمان

فرهنگ آلمان دارای تاریخچه غنی و طولانی است و انواع گوناگونی از آداب و رسوم و سنت‌ها در این کشور وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلمان نه تنها از نظر جغرافیایی، بلکه از نظر سیاسی و اقتصادی نیز در مرکز قاره اروپا قرار دارد. این کشور با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر، پس از روسیه، دومین کشور پرجمعیت اروپا است. اقتصاد آلمان نیز بزرگترین اقتصاد این قاره و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود.

اگرچه آلمان نفوذ خود را بر کشورهای هم‌مرزش شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس و لهستان اعمال می‌کند، اما همه این فرهنگ‌ها به درجات مختلف در شکل دادن به آلمان امروزی نقش داشته‌اند.

درصد جمعیت این کشور آلمانی است و ترک‌ها با ۲.۴ درصد، دومین گروه قومی آن محسوب می‌شوند. ۶.۱ درصد باقی‌مانده جمعیت آلمان از اقوام یونانی، روسی، ایتالیایی، لهستانی، صربی-کرواسی و اسپانیایی تبار تشکیل شده است. حدود ۷۵.۷ درصد از جمعیت این کشور نیز شهرنشین هستند.

فرهنگ، هنر و آداب و رسوم در آلمان

ارزش‌های مردم آلمان

آلمانی‌ها به حریم خصوصی و وقت شناسی اهمیت زیادی می‌دهند. آنها قدر ارزش‌هایی نظیر صرفه‌جویی، سخت‌کوشی و تلاش را می‌دانند. به گفته راهنمای تجارت آنلاین دانشگاه سالفورد در منچستر انگلستان، وقتی آلمانی‌ها دنیای خود را به واحدهای قابل کنترل، سازماندهی و تقسیم‌بندی کنند، راحت‌تر هستند و زمان را با دقت بیشتر مدیریت می‌کنند.

مردم آلمان برای کمال‌گرایی و دقت در تمام جنبه‌های زندگی خود تلاش می‌کنند. آنها ایرادات خود را حتی به شوخی نمی‌پذیرند و به ندرت تعارف می‌کنند. ممکن است نگرش آنها ابتدا غیردوستانه به نظر برسد، اما یک حس عمیق اجتماعی و تمایل به تعلق در بین مردم آلمان وجود دارد.

زبان مردم آلمان

جای تعجب نیست که زبان رسمی این کشور آلمانی باشد. بر اساس گزارش مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ایالتی آن جلو، بیش از ۹۵ درصد از مردم این کشور، آلمانی را به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند. سایر زبان‌های رایج این کشور شامل صربی در شرق آلمان، فریزی در شمال و غرب آلمان و دانمارکی است که بیشتر در امتداد مرز دانمارک صحبت می‌شود. همچنین زبان رومانی که یک زبان بومی بوده و ترکی و کردی نیز در کشور آلمان صحبت می‌شود.

فرهنگ، هنر و آداب و رسوم در آلمان

غذاهای آلمانی

در کشور آلمان غذاها دارای تنوع زیادی است. برای مثال شهروندان هامبورگ اغلب به خوردن ماهی تازه معروف هستند و مردم جنوب این کشور، بیشتر غذاهای خود را با گوشت قرمز تهیه می‌کنند. از دیگر دانستنی‌های جالب در مورد غذای مردم آلمان این است که آن‌ها در رژیم غذایی روزانه خود از انواع مختلف نان استفاده می‌کنند و تنوع نان در این کشور آن‌قدر زیاد است که افراد می‌توانند برای هر روز خود یک نوع انتخاب داشته باشند. معروف‌ترین نان‌های آلمانی شامل نان گندم سفید، نان غلات، نان تست و نان گندم سیاه است.

سوسیس یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی مردم آلمان محسوب می‌شود، اما در قسمت‌های مختلف، مردم آن را به روش مختلفی تهیه می‌کنند. در برنامه غذایی آلمانی‌ها، ادویه‌ها، سبزیجات و چاشنی‌ها نقش قابل توجهی دارد. کلم، چغندر و شلغم نیز معمولاً در وعده‌های غذایی مردم این کشور گنجانده می‌شود.

هنر در آلمان

فرهنگ فقط به نحوه تعامل و نگاه افراد اشاره نمی‌کند. به گفته کریستینا دی روسی، انسان‌شناس کالج بارنت و ساوت گیت لندن، فرهنگ به معنای دستاوردهای فکری، هنری و خلاقانه است. آلمانی‌ها به موسیقی کلاسیک، کمک زیادی کرده‌اند و سنت‌ها و روش‌های آهنگسازان مشهور آلمانی و اتریشی مانند یوهان سباستین باخ، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، لودویگ ون بتهوون، یوهانس برامس، ریچارد واگنر و گوستاو مالر امروزه همچنان پابرجا است.

با توجه به میل و علاقه شدید آلمانی‌ها به دقت، ظرافت و مهندسی، جای تعجب نیست که مردم این کشور در چاپ روی چوب و حکاکی مهارت داشته باشند. همچنین تمثال‌هایی از معماری رومی، گوتیک، کلاسیک، باروک، روکوکو و رنسانس در کلیساها، قلعه‌ها و ساختمان‌های عمومی آلمان وجود دارد. یکی از نمونه‌های شناخته شده هنر کلاسیک آلمان، دروازه براندنبورگ است؛ دروازه سابق شهر که اکنون برای نماد وحدت برلین استفاده می‌شود. این دروازه یک بنای تاریخی مربوط به قرن ۱۸ و به سبک معماری نئوکلاسیک است.

فرهنگ، هنر و آداب و رسوم در آلمان

فرهنگ کسب و کار در آلمان

میل به نظم در زندگی تجاری آلمانی‌ها نیز وجود دارد. بر اساس راهنمای فرهنگ کسب و کار آلمان، همه چیز در این کشور با دقت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌شود و پس از توافق، تغییرات به ندرت صورت می‌گیرد. مردم آلمان در محیط کاری خود با یکدیگر شوخی نمی‌کنند و در کار خود بسیار جدی هستند. قرارهای کاری در این کشور اغلب از یک هفته قبل برنامه‌ریزی می‌شود و لغو آن‌ها در آخرین لحظات، نوعی بی‌ادبی است.

در کشور آلمان توجه زیادی به مهندسان وجود دارد و موفقیت آلمانی‌ها در صنعت خودرو نیز از همین موضوع حکایت دارد. به دلیل احترام به تخصص‌های عملی، شرکت‌های آلمانی به جای وکلا یا کسانی که سابقه مالی دارند، توسط کارشناسان فنی هدایت می‌شود.

کارگران آلمانی در تمام سطوح به جای مهارت‌های بین فردی بر اساس شایستگی، سعی و تلاش خود مورد قضاوت قرار می‌گیرند. ارتباط با همکاران نیز در این کشور اغلب به صورت مستقیم صورت می‌گیرد.

کد خبر 554073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.