۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

با تثبیت شدن بیت کوین در بالای سطح ۴۰ هزار دلار همانطور که پیش بینی شد احتمال حرکت به سمت ۴۵ هزار دلار وجود دارد و روز جاری با رشد ۱.۷۶ درصدی، بیت کوین به محدوده ۴۲ هزار دلار رسید. پیش بینی می‌شود بازار رمز ارزها بتواند به واسطه رشد بیت کوین رشد دیگری را پیش روی خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار و ۳۵۹ دلار.
  • ETH اتریوم سه هزار و ۶۱ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۲۲ دلار و ۸۱ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و ۱۷ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت.
  • XRP ریپل ۷۵ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۱ دلار و ۹۷ سنت.
  • SOL سولنا ۱۱۶ دلار.
  • Avalanche اولانچ ۸۱ دلار و ۴۶ سنت.
  • Tera ترا ۵۵ دلار و ۵۹ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۹۰ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۱۰ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۰۸ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۵۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۶ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۹۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمز ارزها: هزار و ۹۱۶ میلیارد دلار (۱.۹۱۶ تریلیون دلار)

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

کاهش ترس معامله گران نسبت به روزهای گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

دختر یکی از شاهزادگان عربستان NFT منتشر کرد

ریم الفیصل، دختر یکی از شاهزادگان عربستان سعودی، اخیراً از راه‌اندازی اولین مجموعه NFT خود در بازار اوپن‌سی و یک گالری هنری در دنیای متاورس خبر داده است. ریم الفیصل که عاشق عکاسی است این مجموعه NFT را «مکه و مدینه» نام‌گذاری کرده است. او در اینستاگرام خود گفته راه‌اندازی این مجموعه فصل دیگری در زندگی حرفه‌ای او به‌عنوان یک عکاس خواهد بود. او افزود: «برای من عکاسی چیزی بیشتر از یک شغل است و آن را مانند صحبت‌کردن و نفس‌کشیدن می‌دانم. عکاسی راهی برای نشان‌دادن ایمان من به خالقم است و با راه‌اندازی اولین نمایشگاه NFT سعودی در متاورس تاریخ‌ساز شده‌ایم».

هویت اصلی دو بنیان‌گذار مجموعه بورد ایپ یات کلاب فاش شد

رسانه بازفید (Buzzfeed) هویت دو نفر از چهار بنیان‌گذار مجموعه بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) را فاش کرده است. نام اصلی این دو گِرِگ سولانو (Greg Solano) و وایلی آرونوا (Wylie Aronow) است که قبلاً به‌ترتیب با نام‌های مستعار «Gordon Goner» و «Gargamel» شناخته می‌شدند. این شرکت گفته است که برای جلوگیری از تجارت تروریست‌ها، جنایتکاران و کشورهای تحریم‌شده در خاک آمریکا، دست‌اندرکاران چنین پروژه‌های بزرگی باید نام واقعی خود را فاش کنند. با این حال، از آنجا که هویت این افراد بدون توافق قبلی با خود آنها فاش شده است، عده‌ای از کاربران از این اقدام به‌شدت انتقاد کرده و گفته‌اند که بازفیلد تنها برای افزایش درآمد خودش چنین کاری کرده است.

توسعه‌دهندگان شیبا اینو: نسخه عمومی پروتکل لایه دوم شبکه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

توسعه‌دهندگان شیبا اینو اعلام کرده‌اند نسخه آزمایشی عمومی شیباریوم (Shibarium)، راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم برای ارز دیجیتال شیبا اینو، به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد. شبکه آزمایشی خصوصی شیباریوم در حال حاضر راه‌اندازی شده است. با این حال، توسعه‌دهندگان تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه عمومی آن اعلام نکرده‌اند. به گفته آنها فعلاً موفق‌بودن این پروژه را نمی‌توانند تضمین کنند. از آنجایی که شیبا اینو یک توکن اتریومی است، کارمزد بالایی دارد و این راه‌حل مقیاس‌پذیری می‌تواند تراکنش‌های آن را سریع‌تر و ارزان‌تر کند.

یک زوج آمریکایی عروسی خود را در متاورس برگزار کردند

یک زوج آمریکایی روز شنبه در متاورس دیسنترالند مراسم عروسی خود را برگزار کردند و بیش از ۲٬۰۰۰ مهمان در این مراسم حضور پیدا کرد. مراسم عروسی رایان و کندیس با حضور کلینت بولیک (Clint Bolick)، مقام قضائی دیوان عالی ایالت آریزونا، در ملک مجازی گروه حقوقی رز (Rose Law Group) برگزار شده است. این زوج، گروه حقوقی رز را برای رسمی‌کردن ازدواج‌شان استخدام کردند و بنیان‌گذار این گروه ادعا کرده این اولین عروسی مبتنی بر بلاک چین در جهان است. با این حال، مراسم عروسی رایان و کندیس بدون اشکال نبود، زیرا دیسنترالند به خاطر تعداد مهمانان به مشکل برخورد و حتی برای برخی از افراد در حین مراسم امکان مشاهده تصویر داماد وجود نداشت.

سازمان ملل متحد: سرقت ارزهای دیجیتال یکی از منابع مهم درآمدی کره شمالی است

خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش محرمانه سازمان ملل متحد فاش کرده است که هکرهای تحت کنترل حکومت کره شمالی به هدف قرار دادن مؤسسات مالی و پلتفرم‌های ارز دیجیتال مانند صرافی‌ها همچنان ادامه می‌دهند. ناظران مستقل تحریم‌ها در گزارش خود به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت مدعی شده‌اند که حملات سایبری که به‌صورت ویژه‌ای بر روی دارایی‌های ارز دیجیتال متمرکز هستند، منبع درآمد مهمی برای حکومت کره شمالی هستند. این گزارش می‌گوید که هکرهای کره شمالی در بین فاصله زمانی سال ۲۰۲۰ تا اواسط سال ۲۰۲۱، از دست‌کم سه صرافی ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بیش از ۵۰ میلیون دلار سرقت کرده‌اند.

دولت کلمبیا گزارش‌دهی تراکنش‌های ارز دیجیتال توسط صرافی‌ها و افراد را اجباری کرد

دولت کلمبیا مقررات جدیدی وضع کرده است که طبق آن، صرافی‌ها و افراد را مجبور می‌کند تا تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را به سازمان نظارت بر مبارزه پول‌شویی در کلمبیا (UIAF) گزارش دهند. مطابق این مقررات تازه، تراکنش‌ها باید از طریق سیستم گزارش‌دهی آنلاین گزارش شوند و صرافی‌ها نیز موظفند گزارش‌های دوره‌ای از تراکنش‌های مشکوک انجام شده توسط کاربران را ارائه کند. این قانون مقرر می‌دارد که تراکنش‌های ارز دیجیتال با ارزش بیش از ۱۵۰ دلار یا تراکنش‌های ارز دیجیتال با توکن‌های مختلف که مجموعاً ارزشی بیش از ۴۵۰ دلار داشته باشند، باید به سازمان ناظر مبارزه با پول‌شویی کلمبیا گزارش شود.

معامله‌گران ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین از صرافی‌ها خارج کرده‌اند

به‌رغم افزایش مجدد بهای بیت کوین به سطح بالای ۴۰ هزار دلار، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به فروش دارایی خود ندارند و مجموعاً ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند. این در حالی است که برخلاف انتظار بسیاری از معامله‌گران، بازار در فاز نزولی خود نیز فروش بسیار گسترده‌ای نداشت. گلسنود با اشاره این اطلاعات در توییترش نوشته است که خروج از صرافی‌ها معمولاً نشانه خوبی برای بازار محسوب می‌شود؛ زیرا فشار فروش نسبت به زمانی که معامله‌گران وجوه خود را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند، به‌طور قابل توجهی کمتر می‌شود.

اصلاح ساختار پاداش دهی باعث رشد ۴۰ درصدی توکن اکسی اینفینیتی شد

بهای توکن اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) طی سه روز گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و خود را به سطح قیمتی ۶۵ دلاری نزدیک کرده است. این بالاترین سطح قیمتی این توکن در دو هفته اخیر است. بهای اکسی اینفینیتی در نتیجه اصلاح ساختار پاداش دهی برای رقابت‌های بازیکن در برابر بازیکن رشد کرده و میزان پاداش آن از ۳,۰۰۰ توکن در فصل گذشته به ۱۱۷,۶۷۶ توکن در فصل بعد افزایش داد. توسعه‌دهندگان می‌گویند که این اقدام جدید باعث می‌شود که صحنه رقابتی اکسی اینفینیتی را تقویت می‌کند و تقاضای بیشتری در اکوسیستم ایجاد می‌کند. گفتنی است که بهای توکن بومی اکسی اینفینیتی (AXS) در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته و اکنون به بهای ۶۴.۲ دلار معامله می‌شود.

هکرها از پروتکل غیرمتمرکز MeterIO بیش از چهار میلیون دلار به سرقت بردند

در ادامه هک پروژه‌های مختلف دیفای، یک پروتکل غیرمتمرکز به نام MeterIO هک شده است و هکرها توانسته‌اند که ۱,۳۹۱ اتریوم و ۲.۷ بیت کوین را به سرقت ببرند. ارزش دارایی‌های مسروقه در این حمله هکری حدود ۴.۳ میلیون دلار بوده است. گفتنی است که هکر با استفاده از یک حفره امنیتی در قراردادها و روش سپرده‌گذاری توانسته‌اند این مبلغ را از پروژه MeterIO که مبتنی بر هاب بین‌زنجیره‌ای چین‌سواپ (ChainSwap) است، به سرقت ببرند.

رشد خیره‌کننده تعداد دنبال‌کنندگان دوج کوین در توئیتر

تعداد دنبال‌کنندگان حساب کاربری رسمی دوج کوین در توئیتر نسبت به سال گذشته ۶۸۱ درصد رشد کرده و به بیش از سه میلیون نفر رسیده است. در حال حاضر، دوج کوین بعد از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال محبوب توئیتر محسوب می‌شود. در شبکه اجتماعی ردیت هم، پربازدیدترین حساب کاربری مرتبط با ارزهای دیجیتال، حساب کاربردی این میم کوین است. مشخصاً توییت‌ها و صحبت‌های ایلان ماسک درباره دوج کوین، در افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال تأثیر به‌سزایی داشته است.

خزانه‌داری آمریکا: احتمال استفاده از NFT ها برای پولشویی وجود دارد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار نتایج یک تحقیق، از پتانسیل موجود در فضای NFTها برای استفاده در پولشویی گفته است. خزانه‌داری آمریکا در این گزارش عنوان کرده است که قیمت بالای توکن‌های غیرمثلی می‌تواند باعث شود که از این توکن‌ها برای انجام پولشویی یا تأمین مالی تروریسم استفاده شود. این وزارتخانه افزود رشد قیمت بی‌سابقه NFTها می‌تواند این توکن‌ها را در معرض استفاده‌های غیرقانونی قرار دهد و همچنین بر اهمیت مشخص‌شدن مالکیت این دارایی‌های دیجیتال تأکید کرده است. به گفته مقامات آمریکا، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، بازار NFTها رکورد ۱.۵ میلیارد دلاری در حجم معاملات ثبت کرده و نسبت به سه‌ماهه قبل از خود رشدی ۲٬۶۲۷ درصدی داشته است.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۱.۷۶ درصدی بیت کوین

کد خبر 554054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.