آیا وزوز گوش از علائم بیماری کووید۱۹ است؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که برخی افراد پس از مبتلا شدن به بیماری کووید۱۹ دچار وزوز گوش شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزوز گوش به معنای شنیدن صدا در زمانی است که هیچ صدای خارجی واقعی وجود ندارد؛ این مشکل با نام «زنگ در گوش» نیز شناخته می‌شود. وزوز گوش مداوم و ثابت که تمرکز، شنوایی، خواب و خلق و خوی افراد را مختل کند، می‌تواند بر کیفیت کلی زندگی آن‌ها تأثیر بگذارد. نتایج بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که در طول پاندمی تعداد افرادی که وزوز گوش را گزارش کرده‌اند، به ویژه در میان افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، افزایش پیدا کرده است.

متخصصان معتقدند افرادی که از نظر بالینی وزوز شدید گوش را تجربه می‌کنند، سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک آن‌ها از تعادل خارج می‌شود و دچار اضطراب، افسردگی و کمبود خواب می‌شوند. نتایج مطالعه دیگری نشان می‌دهد که تقریباً ۱۵ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دچار مشکل وزوز گوش شده‌اند؛ این گروه از افراد اعلام کرده‌اند در اوایل دوره بیماری خود وزوز گوش را تجربه کرده‌اند.

به گفته متخصصان، ویروس کرونا باعث واکنش‌های التهابی در بدن می‌شود و به اعضای مختلف بدن آسیب وارد می‌کند. ممکن است ویروس کرونا تغییراتی در گوش داخلی یا عصب شنوایی در مغز ایجاد کند که باعث بروز وزوز گوش می‌شود. در صورتی که وزوز گوش موقتی باشد و ادامه پیدا نکند، ویروس کرونا باعث بروز آسیب دائمی به این ساختارها نمی‌شود. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری انجام شود تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.

کد خبر 553962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.