حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی شورای ششم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به مطالبات مردمی در مورد ایجاد کارخانه سرب و تأثیر آلایندگی محیط‌زیستی آن در شهر، گفت: حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی شورای ششم است.

عفت پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون هیچ مجوزی از سوی اداره صمت و محیط زیست برای احداث کارخانه سرب در کاشان داده نشده است، البته مسئولان این واحد تولیدی به اصفهان مراجعه کرده و درخواست خود را در کمیته رفع موانع تولید و اشتغال و استانداری مطرح کرده‌اند، لذا با این شرط که مجوز محیط زیست را دریافت کنند و ۱۵ شرط دیگر را رعایت کنند، نامه‌ای به این شرکت آلاینده داده است.

وی تصریح کرد: کارخانه سرب در کاشان احداث نشده است، بلکه یک واحد تولیدی پشم سنگ تغییر کاربری داده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه "سرب" یک ماده آلاینده بسیار خطرناک برای محیط به‌خصوص کودکان است که تأثیر نامطلوبی در آینده شهر می‌گذارد، افزود: ما سلامت مردم شهر را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنیم از این‌رو تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری مصرانه داریم.

وی ادامه داد: برخی افراد احداث چنین کارخانجاتی را سبب پیشرفت اقتصادی و صنعتی منطقه می‌دانند، اما باید بدانند کاشان یک شهر صنعتی است و ما با هر صنعتی که به سلامت مردم آسیب بزند، مخالف هستیم زیرا اولویت اصلی فعالیت حفظ سلامتی افراد جامعه است.

پدرام با بیان اینکه فرماندار کاشان کارگروهی را تشکیل داده است تا به این موضوع به طور مفصل رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: نه تنها این کارخانه باید مورد ارزیابی قرار گیرد، بلکه تمام کارخانجاتی که سال‌های پیش با دریافت مجوز مشغول فعالیت شدند نیز باید آنالیز شوند تا چنانچه به مرور زمان تجهیزات فرسوده آنها خطرساز شد، اخطارهای لازم را دریافت کنند و به منظور به‌روزرسانی مجوز عدم آلایندگی مورد بررسی قرار گیرند.

کد خبر 553906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.