طالبان: فرصت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در افغانستان فراهم شده است

معاون ریاست دولت طالبان با اعلام اینکه فرصت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی در افغانستان فراهم شده است، از سرمایه گذاران خارجی خواست برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود را برای سرمایه گذاری در این کشور با دولت این گروه در میان گذارند.

به گزارش ایمنا، ملا عبدالغنی برادر امروز یکشنبه در مراسم معرفی کمیسیون اقتصادی این گروه تحت ریاست خودش گفت که سرمایه گذاران از این فرصت برای سرمایه گذاری در افغانستان استفاده کنند.

وی افزود: که یکی از اولویت‌های دولت طالبان رفع چالش‌های اقتصادی و خود کفایی افغانستان از طریق جلب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله معادن می‌باشد.

ملابرادر تأکید کرد: طالبان تلاش دارند تا افغانستان در همه عرصه‌ها بویژه عرصه اقتصادی خودکفا شود و از نیاز به بیگانگان نجات یافته و با کشورهای منطقه و جهان رقابت اقتصادی کند و برای رسیدن به این هدف با عزم قوی و تلاش شبانه روزی حرکت خواهند کرد.

وی دولت سابق افغانستان را متهم به سرقت و بی کفایتی کرد و گفت: که آنها میلیون‌ها دلار را نه با هدف خودکفایی کشور بلکه برای پرکردن جیب‌های خود استفاده کردند.

ملابرادر با بیان اینکه میزان صادرات و واردات هنوزهم نا متوازن است، افزود: گمرکات ما بدست مافیای دولتی و شخصی بود و هنوز آب‌های افغانستان بدون حساب و کتاب به کشورهای همسایه می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 553845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.