۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مشخصات گوشی شیائومی  11T Pro+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی 11T Pro می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت شیائومی هر سال گوشی‌های متعدد و متنوعی را در رده‌های قیمتی مختلف در دسترس کاربران قرار می‌دهد، مجموعه گوشی‌های شیائومی 11T در دو مدل 11T و 11T Pro به فروش می‌رسد. مدل پرو با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED از جنبه‌های سخت‌افزاری به دیگر پرچم‌دار اقتصادی شیائومی یعنی Mi 11i شباهت دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات گوشی شیائومی 11T Proمی‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی شیائومی 11T Pro

ابعاد این گوشی شیائومی ۱۶۴.۱ * ۷۶.۸ * ۸.۸ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۴ گرم است، پنل پشتی این گوشی با شیشه پوشانده شده است که به زیبایی آن افزوده است، اما باعث سر خوردن گوشی از دست و نمایان شدن اثر لک و چربی روی آن می‌شود. این محصول در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی آسمانی وارد بازار شده است. فریم آلومینیومی دستگاه مات و خمیده است، البته قسمت‌های بالا و پایین فریم برعکس کناره‌ها براق و تخت است. در بخش پایین فریم درگاه سیم‌کارت، میکروفون مکالمه، درگاه USB 2.0 Type-C و یکی از اسپیکرهای اصلی وجود دارد، درگاه سیم‌کارت می‌تواند میزبان دو سیم‌کارت نانو باشد.

شرکت شیائومی در قسمت بالای فریم را با پوشش شیشه‌ای پوشانده است و میکروفون حذف نویز و اسپیکر دوم را زیر این پوشش قرار داده است. کلیدهای تنظیم صدا و پاور نیز در سمت راست گوشی قرار دارند، سمت چپ فریم نیز کاملاً خالی است. حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی 11T Proبا کلید پاور ادغام شده است و عملکرد و سرعت بسیار خوبی دارد. گوشی ذکر شده گواهی IP53 را دریافت کرده است؛ بنابراین در برابر گرد و غبار و پاشش قطرات آب مقاوم است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی شیائومی 11T Pro

گوشی شیائومی 11T Proدارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر عریض ۲۰:۹ است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند از منوی تنظیمات یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند. صفحه نمایش گوشی شیائومی 11T Pro از سه پروفایل رنگی Vivid، Saturated، Standard و یک حالت Advanced Settings بهره می‌برد. اسپیکرهای قدرتمند هارمان کاردن یکی از نقاط قوت گوشی شیائومی 11T Pro به شمار می‌آید، حجم صدای این اسپیکرها فوق‌العاده است و تفکیک صداها را به خوبی انجام می‌دهد.

دوربین گوشی شیائومی 11T Pro

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی شیائومی 11T Pro تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی یا عریض ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو پنج مگاپیسکلی می‌شود. دوربین اصلی از لنزی با دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر بهره می‌برد؛ در حالی که دوربین فوق عریض دارای لنز ۱۲۰ درجه‌ای با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. دوربین ماکرو نیز از لنزی با دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متر بهره می‌برد. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه نمایش گوشی شیائومی 11T Proدارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 است.

مشخصات گوشی شیائومی  11T Pro+ قیمت

سخت‌افزار گوشی شیائومی 11T Pro

گوشی شیائومی 11T Pro از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد؛ این تراشه با فرآیند ساخت پنج نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ از آخرین استانداردهای ارتباطی پشتیبانی می‌کند و علاوه بر اتصال 5G دو بانده، وای فای شش و بلوتوث ۵.۲ را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اسنپدراگون ۸۸۸ از ترکیب یک هسته قدرتمند ۱.۸۴ گیگاهرتزی Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس بیشینه ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس بیشینه ۱.۸۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. گوشی شیائومی 11T Proدر سه نسخه با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد؛ حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی این گوشی به ترتیب از نوع LPDDR5 و UFS 3.1 است. گوشی شیائومی 11T Proبه درگاه کارت حافظه microSD مجهز نشده است، بنابراین امکان ارتقای حافظه ذخیره‌سازی برای کاربران وجود نخواهد داشت.

نرم‌افزار گوشی شیائومی 11T Pro

گوشی شیائومی 11T Proبا پوسته اختصاصی MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید ۱۱ وارد بازار می‌شود. همه قابلیت‌های MIUI 12.5 که پیش از این روی دیگر گوشی‌های شیائومی شاهد آن بودیم، در گوشی شیائومی 11T Proنیز وجود دارد.

باتری گوشی شیائومی 11T Pro

انرژی مورد نیاز گوشی شیائومی 11T Pro با استفاده از یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، یک شارژر عظیم ۱۲۰ واتی نیز به همراه گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که قادر است با استفاده از فناوری هایپرشارژ شیائومی باتری را بین ۱۸ تا ۲۰ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با یک بار شارژ گوشی شیائومی 11T Pro می‌توان به صورت مداوم به مدت ۱۸ ساعت و ۱۰ دقیقه ویدئو مشاهده کرد. این گوشی در کاربری‌های روزمره تقریباً ۱۰ ساعت شارژدهی دارد.

مزایای گوشی شیائومی 11T Pro

  • اسپیکرها
  • شارژر ۱۲۰ وات
  • نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • پایداری در پردازش‌های سنگین

معایب گوشی شیائومی 11T Pro

  • وزن زیاد
  • عملکرد دوربین
  • داغ شدن بدنه هنگام انجام پردازش‌های نه چندان سنگین

قیمت گوشی شیائومی 11T Pro

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی شیائومی 11T Proبه دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 553844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.