تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) گفت: هیچ‌گاه نمی‌توان تمدن ایرانی-اسلامی را از عرصه جهانی حذف کرد؛ چنانچه امروز رشادت و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تاریخ چندصد ساله اخیر بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده عصر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: آغاز تمدن بشری مرهون ایرانی‌ها است و هر تمدن بزرگی نشانه‌های معرفتی و هویتی دارد که این نشانه‌ها در طول تاریخ تثبیت شدند و نمی‌شود با هجوم به ارزش‌های تثبیت‌شده هویت ملت و اعتبار تاریخی و تمدنی‌اش را از آن گرفت.

وی افزود: آنچه که امروز در جهان معاصر شاهدش هستیم، تلاشی بسیار مذبوحانه و ناموفق برای گرفتن بخشی از هویت ملتی است که سرنوشت تاریخ را تغییر داده و در آینده آخرالزمان هم به برکت اسلام سرنوشت دنیا را تغییر خواهد داد و این وعده بزرگ الهی است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با بیان اینکه با اطمینان خاطر از همه کسانی که در فضای دانشگاهی در حوزه هویت‌بخشی فرهنگی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم، گفت: معتقدیم که هیچ‌گاه نمی‌توان تمدن ایرانی-اسلامی را از عرصه جهانی حذف کرد؛ چنانکه امروز رشادت و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تاریخ چندصد ساله اخیر بی‌نظیر بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: بنابراین شاهد اقتدار بزرگ جهانی و آغاز ظهور تمدنی جدید در عصری هستیم که با ظهور انقلاب اسلامی شتاب گرفته و امروز شاهد تحولات بسیار ارزشمند و در عین حال شتابان در عرصه تحولات جهانی هستیم.

وی تصریح کرد: همین عملیات وعده صادق که با همکاری نیروهای نظامی و نهادهای علمی یعنی دو بازوی اقتدارآفرین نظام جمهوری اسلامی رقم خورد، صفحه تاریخ را عوض کرد و از این پس ما شاهد اتفاقات دیگری در معادلات جهانی خواهیم بود و این به برکت پاسداشت افتخارات و هویت‌هایی است که به آن می‌نازیم و پایبندیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) جنگ شناختی بزرگ‌ترین نبرد از مجموعه عظیم جنگ ترکیبی است، گفت: در این جنگ دشمنان دنبال این هستند که نسل جوان را از هویت‌های خودشان خالی کنند، باید بتوانیم از داشته‌ها و میراث کهن دفاع کنیم؛ به ویژه در مباحثی که برای ما جنبه حیثیتی پیدا کردند.

قاسم‌زاده افزود: نام خلیج فارس همواره در تاریخ بوده و چندصد هزار سال سابقه دارد و قطعاً تا زمانی که جهان باقی است، نام این خلیج فارس خواهد ماند و اگر کشورهای کوچک و تازه به استقلال رسیده منطقه بخواهند تلاش کنند تا نام این خلیج را تغییر بدهند، بی‌شک موفق نخواهند شد، چون پشتوانه تمدنی ندارند.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌هایی که در تراز انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارند، این است که بتوانند بازخوانی از داشته‌های گذشته و میراث‌هایمان داشته باشند تا بتوانیم در افق‌های پیش رو با اتکا به توانایی‌های قشر جوان و اثرگذار آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم؛ اطمینان داریم ذهن سیال و پویای جوانان هر گره و مشکلی در مسیر پیشرفت ایرانیان را بر خواهد داشت.

نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان با یادآوری اینکه آینده از آن ایرانی‌هاست، گفت: امیدواریم با همگرایی و هم‌افزایی توانایی‌هایی که در کشور وجود دارد و همچنین همراهی دانشجویان و نهادهای دانشگاهی و در نهایت همکاری‌های گسترده بین محیط‌های علمی-فناوری و نظامی روز به روز شاهد اقتدار بیشتر کشور باشیم تا همواره بتوانیم نقش حیاتی خود را ایفا کنیم و باعث نجات بشریت از هرگونه بی‌عدالتی در عرصه جهانی باشیم.

قاسم‌زاده اضافه کرد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی بر اساس مأموریت‌های ویژه خود در حوزه‌های ملی و فراملی رسالت خودش را در انتقال میراث کهن به نسل‌های امروزی و همچنین مهمانان خارجی این شهر و کشور انجام می‌دهد تا این مهمانان را به سفیران فرهنگی و تمدنی ما در کشورهای خودشان تبدیل کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب نام ایران اسلامی با همه عناصر هویتی خودش نقش اثرگذار در حکمرانی جدید و نظم تمدنی نوین دنیا ایفا خواهد کرد.

کد خبر 749832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.