تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

بیت کوین امروز توانست بالای محدوده ۴۰ هزار دلار خود را تثبیت کند، به واسطه رشد پرشتاب روز گذشته رفتار متعادل امروز در بازار رمز ارزها قابل توجیه بود، پیش بینی می‌شود در صورتی که سطح ۴۰ هزار دلار از دست نرود بیت کوین بتواند یک رفتار نوسانی تا محدوده ۴۵ هزار دلار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار و ۶۳۰ دلار.
  • ETH اتریوم سه هزار و ۱۱ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۱۶ دلار و ۹۱ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و ۱۳ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
  • XRP ریپل ۶۷ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۱ دلار و ۴۴ سنت.
  • SOL سولنا ۱۱۴ دلار و ۴۲ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۷۷ دلار ۷۵ سنت.
  • Tera ترا ۵۵ دلار و ۵۹ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۰۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۱۶ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۱۷ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۷ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۵۶ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۹۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۱ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمز ارزها: هزار ۸۷۷ میلیارد دلار (۱.۸ تریلیون دلار)

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۳۷ واحد بود که نشاندهنده کاهش ترس معامله گران نسبت به روزهای گذشته است.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا به دلیل طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

سازندگان مجموعه بورد ایپ یات کلاب به‌دنبال جذب سرمایه هستند

به‌نظر می‌رسد که یوگا لبز (Yuga Labs)، سازنده مجموعه NFT بورد ایپ یات کلاب (BAYC)، در حال مذاکره برای جمع‌آوری سرمایه از شرکت‌هایی همچون اندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) است. انتظار می‌رود که یوگا لبز با این قرارداد بتواند ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند اما از آنجا که این معامله هنوز تکمیل نشده، هر تغییری ممکن است به‌وجود آید.

نایک از یک فروشگاه آنلاین به خاطر جعل NFT شکایت کرد

نایک، غول تولیدکننده پوشاک ورزشی، به‌تازگی از فروشگاه آنلاین استوک‌اِکس (StockX) شکایت کرده است. این فروشگاه آنلاین اخیراً با وجود اینکه مجوز استفاده از علامت تجاری نایک را دریافت نکرده، برای آن یک NFT منتشر کرده است. در متن شکاین نایک گفته شده است: «نایک NFTهای استوک‌اکس را تأیید نمی‌کند و مجوزی برای آن صادر نکرده است. این محصولات غیرمجاز هستند و ممکن است باعث سردرگمی خریداران شوند. NFTهای استوک‌اکس احتمال دارد علامت تجاری معروف نایک را نیز خدشه‌دار کنند».

دولت ونزوئلا از معاملات ارز دیجیتال مالیات اخذ می‌کند

دولت ونزوئلا به‌دنبال تصویب طرح مالیاتی جدیدی به اسم «معاملات مالی بزرگ» است. بر اساس این طرح، به‌ازای هر تراکنشی که با ارزهای خارجی یا ارزهای دیجیتال (بدون هیچ محدودیتی) انجام می‌شود، بسته به ماهیت تراکنش، شرکت‌ها یا اشخاص درگیر در آن، تا سقف ۲۰ درصد از این تراکنش‌ها به دولت پرداخت می‌شود. درصد دقیق مالیات بعد از انتشار رسمی این قانون تعیین خواهد شد اما در اولین قدم قرار است ۲.۵ درصد از تراکنش‌ها به‌عنوان مالیات دریافت شود. هدف دولت از ارائه این طرح این است که مردم را تشویق کند تا از پول ملی ونزوئلا استفاده کنند.

کیوساکی: فدرال رزرو و خزانه‌داری آمریکا در حال تخریب دلار هستند

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده معروف کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، هشدار داده است که فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال تخریب دلار هستند. او در توییتی با اشاره به اینکه آنها در حال فرستادن میلیاردها سرمایه‌گذار ناآگاه دلاری به «جهنم مالی» هستند، توصیه کرده است طلا، نقره و بیت کوین ذخیره کنید. این اولین بار نیست که کیوساکی در رابطه با آسیب‌رساندن مقامات مالی آمریکا به اقتصاد و سرمایه‌گذاران فردی هشدار داده است. او در ماه دسامبر (آذر) نیز هشدار داده بود که فدرال رزرو و رئیس‌جمهور آمریکا در حال ایجاد تورمی ساختگی هستند و سقوط بازارهای مالی و یک رکود احتمالی را پیش‌بینی کرده بود.

در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹ میلیون واحد شیبا این و سوزانده شده است

حساب توییتری Shibburn اطلاعاتی را از پلتفرم اتراسکن (etherscan) به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت اخیر، حدود ۱۹ میلیون واحد توکن شیبا این و سوزانده شده و از گردش خارج شده است. این فرایند در ۱۰ تراکنش مختلف توسط جامعه دارندگان شیبا این و انجام گرفته است. تاکنون ۴۱.۰۳ درصد از عرضه کل توکن‌های شیبا این و که برابر با یک کوادریلیون واحد است، سوزانده شده است.

قاضی پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دستور افشای سه سند تازه را صادر کرد

پرونده قضائی میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و شرکت ریپل با دستور قاضی تورس برای فاش شدن سه سند جدید، وارد فاز تازه‌ای شد. این سندها شامل احضاریه دادگاه برد گارلینگهاوس، مدیر عامل ریپل و مجموعه ایمیل‌های گارلینگهاوس و کریس لارسن، بنیان‌گذار ریپل می‌شود.

جرمی هوگان، وکیل معروف قضائی در واکنش به انتشار این خبر در توییترش نوشت که ایمیلی از سوی گارلینگهاوس به کارمندان این شرکت وجود دارد که تصمیم ریپل برای حفظ ۵۵ میلیارد توکن XRP را برای ارائه آنها به سرمایه‌گذاران در یک برنامه عرضه قابل پیش‌بینی اشاره کرده است. هوگان می‌گوید که استفاده گارلینگهاوس از کلمه «سرمایه‌گذاران» برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این وکیل برجسته همچنین ضمن اشاره به جایگاه بالاتر قاضی تورس نسبت به قاضی سارا نتبورن می‌گوید که احتمالاً ظرف یک ماه آینده نتیجه این فاش شدن این سندها را خواهیم دید.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در حوزه دیفای ۱۳ درصد افزایش یافت

ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) در حوزه دیفای صبح امروز به ۲۱۶.۴۹ میلیارد دلار رسید. پس از طی یک روند نزولی، این شاخص ۱۳ روز پیش در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) به ۱۹۰.۵۷ میلیارد دلار رسیده و پس از آن تاکنون ۱۳.۶ درصد رشد داشته است. صرافی غیرمتمرکز کرو (Curve)، بزرگ‌ترین پلتفرم حوزه دیفای با ارزش کل سرمایه قفل‌شده ۱۹.۴۱ میلیارد دلار و نرخ تسلط ۸.۸۴ درصد است.

از نظر ارزش کل سرمایه قفل‌شده به ازای هر بلاک چین، بزرگ‌ترین شبکه قراردادهای هوشمند یعنی اتریوم، با ۵۱۶ پروتکل دیفای و نرخ تسلط ۶۱.۴۱ درصد و ارزش کل ۱۳۵.۷۸ میلیارد دلار همچنان حاکم بر جایگاه اول است. دومین بلاک چین برتر، شبکه ترا (Terra) با ۱۷ پروتکل دیفای و ارزش کل معادل ۱۴.۶۷ میلیارد دلار است.

پاسخ هند به ارزهای دیجیتال چه ممنوعیت باشد و چه مقررات‌گذاری، مناسب خواهد بود

آجی ست، وزیر امور اقتصادی هند در گفتگو با PTI در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را در جلسه بودجه مجلس ارائه خواهد کرد یا خیر، گفت: «مقررات یا ممنوعیت، تصمیم هر چه که باشد، پاسخ مناسب سیاست‌گذار به دارایی‌های ارز دیجیتال در حال گسترش خواهد بود. چه زمانی معرفی می‌شود؟ نمی‌توانم دقیقاً بگویم، اما مطمئناً این اتفاق در جلسه بودجه نخواهد افتاد، چرا که کار در حال پیشرفت است.»

ست همچنین اظهار کرد که در این برهه از زمان، در حال تعامل با کسانی است که در این زمینه منافعی دارند؛ البته وزیر امور اقتصادی هند می‌گوید که این ذی‌نفعان شامل کسانی می‌شود که وظیفه سیاست‌گذاری پولی، سیاست‌گذاری مالی، حفظ ثبات مالی و توسعه اقتصادی را برعهده دارند و ذی‌نفعان ارزهای دیجیتال شامل این گفت‌وگوها نیستند.

جمع‌آوری ۷.۵ میلیون دلار توسط یک دائو که برای آزادی جولیان آسانژ راه‌اندازی شده است

گروهی از سایفرپانک‌ها اخیراً یک سازمان خودگران غیرمتمرکز (DAO) راه‌اندازی کرده‌اند تا جولیان آسانژ، بنیان‌گذار و فعال ویکی‌لیکس را زندان آزاد کنند و مانع استرداد او به آمریکا شوند. این دائو تاکنون توانسته ۷.۵ میلیون دلار اتریوم جمع‌آوری کند و این سرمایه قرار است برای کمک به هزینه پیگیری حقوقی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به پرونده آسانژ استفاده شود. گردانندگان این سازمان خودگردان برای آزادی جولیان آسانژ می‌گویند: «ما سایفرپانک‌ها در حال جمع‌آوری کمک هستیم تا هوای یک سایفرپانک در مضیقه باشیم.»

شرکت کونامی سیاست خود در قبال توکن‌های غیرمثلی را اعلام کرد

شرکت کونامی (Konami)، یکی از توسعه‌دهندگان پیشرو صنعت بازی در ژاپن، سیاست‌های آتی خود در زمینه توکن‌های غیرمثلی (NFT) را اعلام کرده است. نتایج آخرین نشست مالی این شرکت، کونامی به‌طور مختصر به توکن‌های غیرمثلی پرداخت و توضیح داد که به فعالیت‌های خود در رابطه با این فناوری برای حفظ محتوای یادبود موردعلاقه مشتریانش استفاده خواهد کرد. این بیانیه با کاری کونامی در گذشته با توکن‌های غیرمثلی انجام داده، همخوانی دارد. این شرکت سال گذشته یک حراج توکن‌های غیرمثلی یادبود سی و پنجمین سالگرد انتشار کستلوانیا (Castlevania) ترتیب داد و بیش از ۱۶۰ دلار فروش داشت.

کونامی همچنین قصد دارد دارایی‌ها و کدهای بازی‌هایش را به‌صورت دیجیتال ذخیره و حفظ کند و برای این کار از توکن‌های غیرمثلی استفاده می‌کند.

هاردفورک جدید اتریوم برای کاهش هزینه تراکنش‌ها در راه است

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در توییت اخیر خود به هاردفورکی در آینده نزدیک اشاره کرد که می‌تواند مقیاس‌پذیری بهتری را پیش از تکمیل شاردینگ (Sharding) ارائه دهد. طبق گزارش ماه ژانویه جی‌پی مورگان، آخرین مرحله شاردینگ که برای مقیاس‌پذیری شبکه اتر حیاتی است، ممکن است تا سال ۲۰۲۳ رخ ندهد و قرار است بخشی از آخرین به روز رسانی مربوط به سازوکار اثبات سهام اتریوم باشد. از این رو، می‌توان انتظار این هاردفورک را در سال جاری داشت. گفتنی است که این هارد فورک جدید قرار است به کاهش هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم کمک کند.

افزایش قیمت کاردانو، ترا و شیبا این و همزمان با بهبود بهای بیت کوین

طی روز جاری بهای آلت کوین‌هایی مانند کاردانو و ترا در کنار شیبا این و و بسیاری از توکن‌های دیگر، پس از عبور بیت کوین از سطح ۴۱,۰۰۰ دلاری سودهای زیادی به دست آورده‌اند و بخشی از این دارایی‌های هم به جبران ضررهای هفته قبل پرداخته‌اند. شیبا این و پس از آنکه در روز ۳ فوریه به کف ۰.۰۰۰۰۲۰ دلار به کف قیمتی رسید، در حال افزایش بوده و حالا با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۰۰۰۰۲۳ دلار رسیده است.

همچنین کاردانو نیز پس از تجربه کف ۱.۰۱ دلار در روز سوم فوریه، در حال حاضر با افزایشی ۳.۳ درصدی خود را به سطح ۱.۱۴ دلاری رسانده است. همچنین توکن ترا پس از آنکه در روز ۳۱ ژانویه تا ۴۳.۴۹ دلار سقوط کرد، در حال حاضر در محدوده ۵۶.۵۰ دلاری معامله می‌شود که رشدی ۶.۳ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

انجمن تأمین‌کنندگان انرژی روسیه خواستار جلوگیری از استخراج با برق خانگی شدند

انجمن تأمین‌کنندگان انرژی و شرکت‌های برق روسیه خواستار جلوگیری از استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از برق شهری شدند. آنها پیشنهاداتی نیز در رابطه با نحوه مبارزه با استخراج ارزهای دیجیتال در خانه‌ها، زیرزمین‌ها و گاراژها ارائه کرده‌اند. این انجمن معتقد است در حالی که مقامات در حال تصمیم‌گیری برای تصویب قانون در رابطه با ارزهای دیجیتال هستند، استفاده از برق شهری برای استخراج، اصلی‌ترین مشکل صنعت ماینینگ در روسیه به حساب می‌آید. استخراج ارز دیجیتال با برق شهری یارانه‌ای، اخیراً به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد در روسیه تبدیل شده است.

مدیرعامل بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال: راه‌اندازی دلار دیجیتال به نفع بیت کوین است

مایکل سوننشاین، مدیرعامل گری‌اسکیل، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، مدعی شده است که راه‌اندازی دلار دیجیتال از سوی بانک مرکزی آمریکا، به نفع بیت کوین خواهد بود. او افزود در حال حاضر پلتفرم‌های پرداختی مانند پی‌پل، شروع به تغییر زیرساخت‌های خود برای ارائه خدمات به مشتریان در قالب بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال کرده‌اند. سوننشاین همچنین عنوان کرده است: «معتقدیم ظهور دلار دیجیتال یا یک دارایی دیجیتال با پشتوانه فدرال رزرو باعث سودبردن سرمایه‌گذاران [بیت کوین] می‌شود».

روسیه: بانک‌ها باید بتوانند ارز دیجیتال بفروشند

با وجود تلاش بانک مرکزی روسیه برای ممنوع‌کردن ارزهای دیجیتال، آنتون سیلوانوف، وزیر اقتصاد روسیه، عنوان کرده است که بانک‌ها باید بتوانند ارز دیجیتال بفروشند. سیلوانوف در نامه‌ای به نخست‌وزیر روسیه پیشنهاد کرده است بانک‌ها مجوز ارائه خدمات برای معامله ارزهای دیجیتال را دریافت کنند و همچنین قوانینی جهت صدور مجوز برای دیگر کسب‌وکارها در نظر گرفته شود. سیلوانوف گفته است شرکت‌هایی که موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند، اجازه نخواهند داشت که در این کشور خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه دهند. او افزود در حال حاضر روس‌ها حدود ۲ تریلیون روبل، معادل ۲۶ میلیارد دلار، ارز دیجیتال دارند و بانک مرکزی و سازمان مبارزه با پول‌شویی روسیه باید به‌وسیله سیستم ردیابی تراکنش‌ها به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشد.

نقشه بازار رمز ارزها

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

کد خبر 553831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.