تداوم بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پی تقویت و گسترش سامانه بارشی، امروز (شنبه) به‌ جز جنوب شرق کشور در اغلب استان‌ها شاهد بارش برف و باران هستیم و شدت بارش‌ها برای استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و کرمانشاه بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایمنا، «فریبا گودرزی» درباره وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: امروز وزش باد را برای تهران، البرز و نیمه جنوبی سمنان داریم و همزمان کاهش دما و ماندگاری هوای سرد را در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌کنیم. کاهش دما در نیمه شمالی کشور افزایش محسوسی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه امروز به جز جنوب‌شرق در سایر مناطق کشور بارش رخ می‌دهد، افزود: شدت بارش‌ها امروز در مازندران، گلستان، غرب فارس، نیمه شمالی بوشهر بیشتر است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: جزایر خلیج‌فارس در سواحل بوشهر، رگبار و رعدوبرق دارند. دریا در این مناطق نیز مواج و متلاطم است.

وی اظهار کرد: امروز برای دامنه‌های جنوبی البرز، نوار شرقی و جنوب کشور، افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است، بارش‌ها نیز تا اواسط هفته آتی در کشور تداوم دارد.

گودرزی ادامه داد: در استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، وزش باد شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا تمام ابری است و در برخی ساعت‌ها با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود.

کد خبر 553545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.