دهه فجر فرصتی برای صیانت از هویت انقلاب اسلامی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تقویت روحیه انقلابی دانش‌آموزان و ارتقای انگیزه این قشر برای صیانت از هویت اسلامی و افزایش آشنایی با آرمان‌های امام خمینی (ره) است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه درحال‌حاضر کاشان دارای پنج خانه فرهنگ و پنج فرهنگسرا است، اظهار کرد: تعداد فرهنگسراهای کاشان تا پایان سال جاری با افزایش دو فرهنگسرای آفرینش و معرفت به هفت مرکز می‌رسد و تمام شهروندان می‌توانند از این مراکز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ در کاشان، ادامه داد: با اکران فیلم‌های انقلابی در مساجد فضای شادی را به ویژه در محلات کم‌برخوردار که کمتر یا اصلاً سینما نرفتند را رقم زدیم و تئاتری در این خصوص در نظر گرفته شده که به دید عموم در محلات می‌رسد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات این دهه با توجه به تداوم انقلابی که در سال ۵۷ در کشور به وجود آمد و باید به نسل جدید تبیین شود، این است که پل ارتباطی بین نسل انقلاب و نسل امروز به وجود آوردیم و فرصت آموزش روزنامه‌نگاری را برای فرزندان شهر فراهم کردیم؛ آن‌ها می‌توانند با تحقیق درمورد موضوعات و دستاوردهای انقلاب نشریه و روزنامه دیواری ارائه دهند. رویداد روزنامه‌دیواری «بچه‌های انقلاب، پلاک ۴۳» با تلاش فرهنگسرای فیض اجرا شده است.

وی اضافه کرد: هم زمان با دهه فجر، نخستین رویداد روزنامه دیواری «بچه‌های انقلاب، پلاک ۴۳» با استقبال باشکوه دانش‌آموزان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سرسنگ برگزار شد. این رویداد با حضور ۱۲۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره دوم مقطع ابتدایی در قالب ۴۳ گروه دو و سه نفره به منظور استفاده از زبان هنر در بیان رخدادها و اتفاقات انقلاب، ایجاد شور و نشاط بین دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با دستاوردهای انقلاب انجام شد.

واحدیان افزود: دهه فجر فرصت مناسبی برای تقویت روحیه انقلابی دانش‌آموزان و ارتقای انگیزه این قشر برای صیانت از هویت اسلامی و افزایش آشنایی با آرمان‌های امام خمینی (ره) است. دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رویداد با به تصویر کشیدن آثاری با موضوع دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی، هسته‌ای، پزشکی، فرهنگی و هنری با یکدیگر به رقابت کردند. این رویداد همزمان با روزهای آغاز دهه فجر شروع شده است و با داوری آثار، اکران آثار برتر و تقدیر از گروه‌ها و نفرات برتر در روز جمعه ۲۲ بهمن ماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۲۰ عنوان مسابقات مختلف در قالب همایش و جشنواره ویژه مردان و بانوان برگزار شده است. تهیه کلیپ‌های ورزشی شامل ورزش در خانه ویژه کودکان، خانواده، نحوه چگونگی فعالیت‌های ورزشی در ماه رمضان، انجام تمرینات ساده ورزشی و تغذیه در ماه رمضان، برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی ویژه مربیان ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی با حضور اساتید دانشگاهی و کارگاه آموزشی ورزش در محیط کار ویژه کارمندان ادارات و سازمان‌ها ویژه مردان و بانوان همراه با تهیه پوستر و کلیپ آن، آموزشی حرکات اصلاحی و وضعیت بدنی صحیح در رانندگی، کارگاه آموزشی سالمندی توانمندی ویژه سالمندان، برگزاری کوه‌گشت خانوادگی و همایش‌های پیاده‌روی ویژه محلات سطح شهر، برگزاری برنامه‌های ضیافت الهی و سرچشمه فیض در ماه‌های رمضان و محرم و صفر در دو مجموعه تفریحی_ورزشی مهربانو و شهربانو و برگزاری همایش دوچرخه سواری ویژه مردان در منطقه تاریخی کاشان انجام شده و طرح از گام تا رکاب نیز ویژه بانوان در دو مجموعه تفریحی ورزشی مهربانو و شهربانو ازجمله فعالیت‌های ورزشی این سازمان است.

کد خبر 553473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.