احتمال برگزاری نشست کاری میان ایران و کره جنوبی تا اواخر بهمن

یک رسانه کره جنوبی از احتمال برگزاری نشست کاری میان تهران و سئول تا اواسط ماه فوریه خبر داد.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری کی بی اسورلد امروز جمعه گزارش داد که ایران و کره جنوبی درصدد برگزاری نشست کاری جهت حل مشکل پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی در این ماه هستند.

مطابق این گزارش مقامات ایران و کره جنوبی در حال مذاکره برای تعیین یک روز مشخص برای این نشست هستند. احتمال می‌رود که این نشست تا اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن) برگزار شود.

خبرگزاری یونهاپ هفته گذشته به نقل از منبع آگاه گزارش داد، تهران و سئول قصد دارند نشست‌های کاری برای حل‌وفصل موضوع پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی برگزار کنند.

یک منبع آگاه به این رسانه گفته بود که تهران و سئول در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های کاری در ماه آینده (میلادی) به منظور بحث درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در حساب‌های بانکی کره جنوبی هستند.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در ادامه تصریح کرد: ایران و کره جنوبی قصد دارند در سئول این رایزنی‌ها را انجام دهند تا راه‌های چگونگی حل موضوع دارایی‌های مسدود شده تهران در کره جنوبی تحت تحریم‌های آمریکا را که سال‌هاست به مسئله مورد مناقشه میان دو کشور تبدیل شده، بررسی کنند.

جونگ کان چوی، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز جمعه در صفحه توییترش درباره گفت‌وگو با رابرت مالی نوشت: با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره اینکه مذاکرات احیای برجام به کدام سمت پیش‌می‌رود و درباره روش‌های هموار کردن شرایط گفت‌وگو کردم.

وی افزود: وزارت امور خارجه کره جنوبی از تلاش‌های دیپلماتیک علی باقری کنی، انریکه مورا، میخائیل اولیانوف و تروئیکای اروپا در وین، حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 553466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.