آیا علائم کرونا اومیکرون در میان افراد واکسینه شده متفاوت از دیگران است؟

علائم رایج سویه اومیکرون در میان افراد واکسینه شده شامل سردرد، آبریزش بینی، درد مفاصل و گلودرد می‌شود؛ درحالی‌که افراد واکسینه نشده ممکن است علائمی مانند مشکلات تنفسی را نیز تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند نسبت به افرادی که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند از نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در امان هستند؛ به همین دلیل متخصصان از مردم درخواست کرده‌اند واکسن کرونا را در زمان تعیین شده دریافت کنند. هم‌اکنون با وجود افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ موضوع واکسیناسیون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. با وجود اینکه شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، اما افراد واکسینه نشده همچنان در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری قرار دارند.

چرا گونه اومیکرون باعث بروز علائم خفیف می‌شود؟

فرضیه‌های زیادی درمورد اینکه چرا کرونای اومیکرون باعث بروز علائم خفیف‌تر نسبت به گونه‌های پیشین می‌شود، وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که دلیل این اتفاق ایمنی به دست آمده ناشی از عفونت‌های گذشته است؛ در حالی که گروهی دیگر باور دارند که واکسن‌های کرونا مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ شده است. با این وجود، افرادی که جزو افراد آسیب‌پذیر جامعه هستند و هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، مستعد ابتلاء به نوع شدید بیماری هستند. در شرایط کنونی دریافت واکسن کرونا و رعایت اقدامات پیشگیرانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آیا علائم کرونا اومیکرون در میان افراد واکسینه شده متفاوت از دیگران است؟

زمانی که تعداد زیادی از افراد جامعه واکسینه شده‌اند، احتمال بروز عفونت دستیابی به موفقیت بیشتر است. عفونت دستیابی به موفقیت زمانی رخ می‌دهد که فرد یک یا دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده است و به ویروس کرونا آلوده می‌شود؛ حتی ممکن است افراد پس از دریافت دوز تقویت کننده نیز دچار بیماری کووید -۱۹ شوند. علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا برای افراد واکسینه شده و واکسینه نشده متفاوت است؛ به طوری که اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که علائم رایج گونه اومیکرون در میان افراد واکسینه شده شامل سردرد، آبریزش بینی، درد مفاصل و گلو درد می‌شود ولی که افراد واکسینه نشده ممکن است علائمی مانند مشکلات تنفسی را نیز تجربه کنند.

آیا دوره بهبود بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده کوتاه‌تر است؟

متخصصان معتقدند که افراد واکسینه شده علائم کرونای اومیکرون را برای مدت زمان کوتاه‌تری تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد که افراد واکسینه شده به مدت یک یا دو روز علائم مربوط به بیماری را تجربه می‌کنند، درحالی‌که افراد واکسینه نشده ممکن است پنج روز یا بیشتر درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون باشند.

علائم رایج گونه اومیکرون چیست؟

نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که گونه اومیکرون به طور قابل توجهی باعث بروز علائم خفیف می‌شود. سردرد، تب خفیف، خارش گلو، بدن درد شدید، تعریق شبانه، حالت تهوع و از دست دادن اشتها جزو رایج‌ترین علائم گزارش شده گونه اومیکرون است. علائمی مانند سرفه مداوم، از دست دادن حس بویایی و چشایی و تب بالا در میان افراد مبتلا به اومیکرون کمتر مشاهده شده است.

برای پیشگیری از بروز بیماری کووید _۱۹ چه اقداماتی انجام دهیم؟

ویروس کرونا غیرقابل پیش‌بینی است و رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد. گونه‌های جدید این ویروس نیز ایمنی ایجاد شده در بدن را خنثی می‌کند. بنابراین موضوع واکسیناسیون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ همچنین توصیه شده است افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و به صورت مرتب دست‌های خود را بشویند یا ضدعفونی کنند، تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 553437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.