مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت بیشتر امکانات و قابلیت‌های مدل استاندارد و پلاس گلکسی نوت ۱۰ را به همراه دارد. شرکت سامسونگ برای کاهش هزینه‌های تولید این گوشی تغییرات کلی روی آن اعمال کرده است که می‌توان به تراشه قدیمی، حذف استاندارد ضد آب و نبود بلندگوهای استریو اشاره کرد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌پردازیم.

طراحی و بدنه گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت نزدیک به ۲۰۰ گرم وزن دارد و جزو سنگین‌ترین گوشی‌های ساخته شده تا به امروز محسوب می‌شود، این گوشی ضخامتی معادل ۸.۷ میلی‌متر دارد. گوشی ذکر شده هیچ گونه مقاومتی در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار ندارد. در لبه پایینی گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری، یک درگاه USB Type-C، میکروفون اصلی و بلندگوی دستگاه قرار دارد، لبه سمت چپ میزبان درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه است. میکروفون دوم در لبه بالایی گوشی قرار دارد، کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و کلید پاور نیز در لبه سمت راست گوشی تعبیه شده است. گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت در سه رنگ قرمز، مشکی و Auora Glow وارد بازار شده است، رنگ آخر به گونه‌ای طراحی شده است که با توجه به نور محیط تغییر رنگ می‌دهد.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل است. این گوشی از هر دو فضای رنگی sRGB و DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و دو حالت Natural و Vivid نیز به ترتیب بر اساس همین فضاهای رنگی کالیبره شده‌اند. گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت خبری از اسپیکرهای استریو نیست، این گوشی برای تولید صدا به اسپیکر تک کاناله لبه پایینی اتکا دارد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است و به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده است. دوربین تله فوتو این گوشی نیز دارای لنزی با دیافراگم f/2.4 است که امکان ثبت تصاویری با زوم دو برابری را فراهم می‌کند. دوربین فوق عریض آن نیز به لنز f/2.2 مجهز شده است و قادر است تصاویری شفاف در شرایط مختلف ثبت کند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت+ قیمت

سخت‌افزار گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت از تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ به کار رفته در گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ قدرت می‌گیرد. این تراشه از هشت هسته پردازشی شامل چهار هسته سفارشی شده و ۲.۹ گیگاهرتزی Mongoose M3 برای پردازش‌های سنگین‌تر و چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتزی کم مصرف‌تر Cortex-A55 به عنوان پردازنده مرکزی قدرت می‌گیرد. ماژول Mali G72 MP18 وظیفه پردازش‌های گرافیکی را برعهده دارد که بر اساس ادعای سامسونگ بهبودی ۲۰ درصدی را به ارمغان می‌آورد. گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت در دو نسخه با رم شش یا هشت گیگابایتی LPDDR4X و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا از طریق درگاه کارت حافظه microSD به فروش می‌رسد.

نرم‌افزار گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت به صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 وارد بازار شده است، البته رابط کاربری One UI 2.1 نیز برای آن منتشر شده است. از مهمترین ویژگی‌های اضافه شده به رابط کاربری One UI 2.1 می‌توان به قابلیت عکاسی Single Take، فیلم‌برداری حرفه‌ای، AR Zone و کیبورد جدید با امکان ترجمه چند زبانه و جست‌وجوی بهبودیافته ایموجی یا استیکر اشاره کرد.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، یک شارژر ۲۵ واتی نیز به همراه آن عرضه می‌شود. گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت برای شارژ شدن کامل باتری به لطف شارژر ۲۵ واتی به یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد، ظرف ۳۰ دقیقه نیز نیمی از ظرفیت باتری پر می‌شود.

مزایای گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

  • شارژر سریع ۲۵ واتی همراه دستگاه
  • قلم S-Pen
  • عملکرد عالی هر سه دوربین در شرایط نوری مختلف
  • شارژدهی بسیار خوب
  • نمایشگر Super AMOLED بسیار روشن با رنگ‌های جذاب

معایب گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

  • پردازنده قدیمی
  • بدنه پلاستیکی
  • ابعاد بزرگ

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 553434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.