وزیر فرهنگ: حمایت از تئاتر و متون ارزشمند نمایشی رویکرد اصلی دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: در دولت مردمی، حمایت از تئاتر و متون ارزشمند نمایشی در جای‌جای ایران اسلامی با هدف عدالت فرهنگی و دسترسی هنرمندان و مخاطبان این رشته در سراسر کشور رویکرد اصلی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با ابراز خرسندی از برگزاری افتتاحیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر در شهرستان مهریز یزد نوشت: هنر مادر و مولد تئاتر در کشور ما همواره پیشرو، اثرگذار و الهام بخش برای سایر هنرها بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دولت مردمی حمایت از تئاتر و متون ارزشمند نمایشی در جای جای ایران اسلامی با هدف عدالت فرهنگی و دسترسی هنرمندان و مخاطبان این رشته در سراسر کشور رویکرد اصلی خواهد بود.

وی افزود: خرسندم که چهلمین جشنواره تئاتر فجر این بار در شهرستان مهریز یزد و در کاروان‌سرای تاریخی زین الدین گشایش یافته است.

گفتنی است؛ آیین گشایش چهلمین جشنواره تئاتر فجر شامگاه پنجشنبه -چهاردهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰- با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه و مهران فاطمی، استاندار یزد و شماری از اهالی فرهنگ و هنر در کاروان‌سرای تاریخی در شهرستان مهریز در استان یزد به صورت رسمی برگزار شد.

تمرکز زدایی از فعالیت‌های هنری و عدالت فرهنگی از جمله مهمترین شاخصه های فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم به شمار می رود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 553372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.