در مورد جبران کمبود نیروی انسانی قبل از سال جدید اتفاقات خوبی خواهد افتاد

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث کمبود نیروی انسانی قبل از سال جدید اتفاقات خوبی خواهد افتاد و به مدد الهی مشکلات آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن زارعی بعداز ظهر امروز _ پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه_ در آئین معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تبریک ایام مبارک دهه‌فجر، اظهار کرد: باعث افتخار است که در محضر فرهیختگان، فرهنگیان و معلمان استان اصفهان هستم.

وی با بیان اینکه امیدوارم نسلی که شما فرهنگیان پرورش می‌دهید نسلی انقلابی و کوشا در ساختن آینده کشور باشند، افزود: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که افتخار داشتن پنج هزار شهید دانش‌آموز را دارد، ایام دهه فجر زمانی است که باید علت این انقلاب را بازخوانی کنیم اما به فرمایش مقام معظم رهبری هنوز نتوانستیم در دولت‌سازی اسلامی موفق باشیم، خیلی‌ها که از اصول عدول کردند لطمه خوردند و لطمه هم زدند، مقام رهبری فرمودند" اگر فرصت سوزی‌های گذشته نبود چنین وضعیتی نداشتیم" و نتیجه زیان‌بار آن را هم متأسفانه در زندگی مردم می‌بینیم.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: روز میلاد باقرالعلوم را در جمع فرهنگیان فرهیخته هستیم و مقام معظم رهبری بر بحث علم و ترویج گفتمان علمی تاکید بسیاری دارند که از دهه ۷۰ به علل عقب ماندگی جوامع اسلامی، در اواخر دهه ۷۰ به موضوع جنبش نرم‌افزاری و در دهه ۹۰ هم به ترویج گفتمان علمی می‌پردازند و می‌فرمایند" اگر علم در دست ما باشد قطعاً قدرت هم در دست ماست " هرجا تولید علم داشتیم دستمان جلوی کسی دراز نبوده و علم تولیدی بومی را باید در صنعت و اقتصاد جاری کنیم.

وی افزود: افسران این جبهه و جهاد علمی فرهنگیان هستند و دنیای غرب به گفته مقام رهبری خساستی در ترویج علم دارد و آنچه انتقال می‌دهند تنها خروجی علم‌شان است، در اوایل کرونا هم دیدیم که وارد عرصه تولید با استفاده از علم شدیم و تولید انبوه واکسن به سرانجام رسید، آن موقع بود که مقاومت دنیای غرب کاسته شد و با این قدرت علمی قدرت به دست ما آمد و البته کا نباید با این قدرت علمی سلطه‌گری کرد.

زارعی تصریح کرد: اگر کشتی آموزش و پرورش ما به تعبیر فرهنگیان لطمه‌ای دیده است باید این لطمه و مشکلات به دست شما فرهنگیان برطرف شود، انتخاب یک فرد برای سرپرستی جدید اداره آموزش و پرورش به معنای این نیست که دیگران صلاحیت انجام این کار را نداشتند قطعاً ظرفیت‌ها در استانی همچون اصفهان که سردارانی چون کاظمی، خرازی و همت دارد بسیار بالاست و حد آن تا ظرفیت مدیریت کشور است.

وی اظهار کرد: گاهی دایره انتخاب ما محدود است و باید برای شایسته گزینی تلاش کرد و در آموزش و پرورش هم به دنبال اجرایی کردن این شایسته سالاری هستیم.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: سرپرستی مدیرکل جدید به معنای این نیست که برای مدتی این مسئولیت به ایشان داده می‌شود چون ممکن است نتیجه استعلامات مدتی طول بکشد حکم سرپرستی تا انجام روند اصلی تعیین مدیرکلی مطرح می‌شود و این امر در انتخاب مدیران ستادی و استانی وجود دارد.

وی ادامه داد: از فرهنگیان عزیز درخواست می‌کنم در انتقال تجربیات به سرپرست جدید دریغ نکنند و آموزش و پرورش را دریابند چرا که فرزندان ما در این دستگاه رشد و نمو دارند. امر مسئولیت بار سنگینی است که در بسیاری موارد انسان را از روند زندگی خود دور می‌کند، امیدواریم تلاش مدیرانی چون جناب اعتدادی در محضر باری‌تعالی ثبت شود و برای هر دو مدیر آرزوی توفیق دارم.

زارعی افزود: سرپرست جدید سوابق ارزشمندی در حوزه مدیریت مدارس، امور خیر و دارالقرآن دارند که امیدواریم آموزش و پرورش استان اصفهان را بیش از گذشته سربلند کنند. در بحث کمبود نیروی انسانی قبل از سال جدید اتفاقات خوبی خواهد افتاد و به مدد الهی مشکلات آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.

کد خبر 553275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.