راه حمایت از سگ‌های ولگرد، حضورشان در شهر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ارتباط سگ های بلاصاحب به جان باختن یک شهروند اهوازی گفت: افرادی که دوستدار و حمایت کننده حیوانات هستند بدانند راه و ابزار حمایت، حضور این حیوانات در شهر نیست و با حضور خود عامل ایجاد خسارات جبران ناپذیری شوند.

به گزارش ایمنا سیاوش محمودی بعد از ظهر امروز _سیزدهم بهمن ۱۴۰۰_ در نطق پیش از دستور خود در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: شهر اهواز مشکلات متعددی دارد اما برخی مسائل ممکن است برای مردم به دلیل ارتباط و تبعات بیشتر با زندگی مردم دارد این روزها سخت‌تر شده‌اند.

وی افزود: حضور سگ‌های بلاصاحب مربوط به ایام اخیر نیست بلکه سال‌ها در اهواز وجود دارد، ساماندهی این سگ‌ها توسط شهرداری از ابتدای روی کار آمدن شورای ششم مورد تاکید بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: به دلیل عدم کنترل در سال‌های گذشته امروز وضعیت و جمعیت این سگ‌ها به حدی رسیدی که سبب آزار و اذیت شهروندان اهوازی شده است. بر اساس آمار بهداشت اهواز در شش ماه نخست سال هزار و ۶۰۰ گزیدگی است که اکنون به میزان بسیار بیشتری رسیده است چرا که هر روز شاهد چنین موضوعاتی هستیم.

محمودی با اشاره به جان باختن استاد دانشگاه اهواز و ارتباط آن با حمله سگ‌های بلاصاحب توضیح داد: افرادی که دوستدار و حمایت کننده حیوانات هستند بدانند راه و ابزار حمایت، حضور این حیوانات در شهر نیست و با حضور خود عامل ایجاد خسارات جبران ناپذیری شوند، به دلیل اهمال کاری، احساسات و موضوعاتی که جایگاهی ندارد، جان یک شهروند گرفته شده است.

وی توضیح داد: دوستداران حیوانات اگر تمایل به همکاری در این حوزه دارند، راهکار حمایت از سگ‌های بلاصاحب بیرون از شهر و در محلی که شهرداری آماده کرده است، در انتقال این سگ‌ها همکاری کرده و حمایت خود را پس از آن داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: اقدامات شهرداری در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تداوم نداشته است، در دوره‌های مختلف وقتی شهرداران پیگیر بوده سازماندهی انجام می‌شد اما پس از آن کار رها می‌شود و امروز نیز تاکید جدی داریم که شهرداری‌های مناطق، سازمان مدیریت پسماند و فرمانداری با حضور خود یک بار برای همیشه سگ‌های بلاصاحب ساماندهی شوند و سلامت به زندگی مردم برگردد

کد خبر 553078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.