دانشگاه تبریز در حوزه‌های مرتبط با نفت و گاز جزو دانشگاه‌های معتبر است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی و در حوزه‌های مرتبط با نفت و گاز، جزو دانشگاه‌های معتبر است و علاوه بر انجام چندین طرح بزرگ تحقیقاتی در سطح کشور با چند دانشگاه از کشورهای چین، ترکیه و استرالیا در این زمینه همکاری می‌کند.

به گزارش ایمنا، صفر نصراله‌زاده در جلسه‌ای مجازی که با عماد حسن‌الخرسان، رئیس دانشگاه تخصصی نفت و گاز بصره در زمینه همکاری و تبادلات علمی و فناورانه بین دو دانشگاه برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از شروع همکاری با دانشگاه نفت و گاز بصره، اظهار کرد: دانشگاه تبریز از توانمندی و پتانسیل غنی اساتید در زمینه‌های مختلف مرتبط با صنایع نفت و گاز برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی‌های لازم بتوانیم در زمینه راه‌اندازی دوره‌های مشترک آموزشی، اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی و تبادل استاد و تربیت نیروی متخصص همکاری کرده و زمینه گسترش مبادلات علمی و فناورانه بین دو کشور را فراهم کنیم.

در این جلسه عماد حسن‌الخرسان، رئیس دانشگاه تخصصی نفت و گاز بصره نیز ضمن معرفی توانمندی‌های دانشگاه متبوع، نیازها و زمینه‌های همکاری مشترک و نیازهای علمی و پژوهشی دانشگاه بصره را درخصوص صنایع مرتبط با نفت و گاز اعلام کرد و از همکاری با دانشگاه تبریز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی با توانمندی‌های زیاد استقبال کرد.

همچنین در ادامه این جلسه سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، سعید زینالی، رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت و علی کدخدایی، معاون پژوهشی دانشکده علوم طبیعی گزارشی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای همکاری با دانشگاه نفت و گاز بصره ارائه کردند. نشست مجازی رؤسای دانشگاه تبریز و دانشگاه نفت و گاز بصره برای بررسی راهکارهای برقراری و گسترش تبادلات علمی و پژوهشی بین دو دانشگاه برگزار شد.

منبع: برنا

کد خبر 553034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.