آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

با انتشار خبر دریافت مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال در هند، کمی بازار کریپتو عقب نشست. با رشد ۳.۴ درصدی بیت‌کوین در روز گذشته، این افت نامحسوس در روز جاری دور از تصور نبود. بیت‌کوین در پشت سر خود حمایت معتبر ۳۵ هزار دلار و در مقابل خود، مقاومت ۴۰ هزار دلار را دارد و بین این دو سطح در حال نوسان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۸ هزار و ۲۷۳ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۷۵۱ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۲۸۰ دلار و ۲۰ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و شش سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
  • XRP ریپل ۶۲ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۰ دلار و سه سنت.
  • SOL سولنا ۱۰۸ دلار و ۱۵ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۷۲ دلار و ۹۴ سنت.
  • Tera ترا ۵۱ دلار و ۵۰ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۸ درصد
  • دامیننس ترا: ۱.۰۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش بازار رمزارزها: هزار و ۷۹۰ میلیارد دلار

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۸ واحد بود که نشاندهنده کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته است.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا صد بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

اخبار بازار رمزارزها

افزایش پنج برابری تعداد تراکنش‌های شبکه تزوس در ۱۲ ماه گذشته

تعداد تراکنش‌ها و آدرس‌های قرارداد هوشمند شبکه تزوس (Tezos)، طی ۱۲ ماه گذشته رشد چشم‌گیری داشته است. این پذیرش عمومی بیشتر به خاطر گسترش NFTها صورت گرفته زیرا شبکه تزوس به قطب جدید توکن‌های غیرمثلی تبدیل شده است. تعداد تراکنش‌های مربوط به قراردادهای هوشمند طی ۱۲ ماه گذشته از کمتر از ۱۰٬۰۰۰ تراکنش در روز، به بیش از ۵۰٬۰۰۰ تراکنش رسیده است. بیشتر بلاک چین‌های اثبات سهام به‌تازگی رشد چشمگیری داشته‌اند زیرا رقیب خوبی برای شبکه اتریوم محسوب می‌شوند.

جک دورسی: پروژه دییم اتلاف وقت و انرژی بود

جک دورسی، بنیان‌گذار توئیتر، در مصاحبه روز سه‌شنبه خود با مایکرواستراتژی گفته است که فیس‌بوک با پروژه دییِم (Diem) تنها وقت و انرژی هدر داده است. دورسی گفت شاید در ابتدا این شرکت پروژه دییِم را به خاطر دلایل درستی راه‌اندازی کرده باشد، اما بهتر بود تلاش‌های خود را روی گسترش دسترسی افراد به بیت کوین متمرکز می‌کرد.

دورسی ادامه داد: در ماجرای لیبرا و دییِم درس‌های زیادی وجود دارد و فکر می‌کنم تیم فیس‌بوک با وجود اتلاف انرژی و زمان، چیزهای زیادی یاد گرفته است.

پیشنهاد وزیر دارایی هند برای اعمال مالیات ۳۰ درصدی بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال

دولت هند پیشنهاد کرده است که به میزان ۳۰ درصد، مالیات بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال اعمال شود. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند هنگام ارائه بودجه فدرال ضمن اعلام پیشنهاد مالیات ۳۰ درصدی بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال گفت: افزایش خارق‌العاده‌ای در تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال مجازی به چشم می‌خورد. بزرگی و فراوانی این تراکنش‌ها ارائه یک رژیم مالیاتی خاص را ضروری کرده است.

گفتنی است که به‌رغم سنگین بودن مالیات پیشنهادی برای درآمد ارزهای دیجیتال، بسیاری از فعالان و شرکت‌های حوزه دارایی‌های دیجیتال در هند از این مالیات استقبال کرده‌اند؛ زیرا از دیدگاه آنان، مالیات ستانی از این دارایی‌ها به معنای مشروعیت بخشیدن به آنها است. اهمیت این پیشنهاد وزیر دارایی هند از آنجاست که دولت این کشور در ماه‌های اخیر بحث‌های جدی درباره ممنوعیت ارزهای دیجیتال مطرح کرده بود.

تعداد کیف پول‌های دارای بیت‌کوین به اوج تاریخی جدید رسید

داده‌های درون‌زنجیره‌ای جدید پلتفرم گلسنود نشان می‌دهد که تعداد کیف پول‌های بیت کوین با موجودی غیر صفر، به ۴۰.۱۶ میلیون آدرس رسیده و رکورد جدیدی ثبت کرده است. افزایش تعداد این کیف پول‌ها که دست‌کم مقداری بیت کوین دارند، به این معناست که سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار می‌شوند، زیرا به کیف پول‌های جدید بیشتری بیت کوین فرستاده می‌شود.

رئیس بانک مرکزی اردن دلایل ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در این کشور را توضیح داد

عادل‌الشرکاس، رئیس بانک مرکزی اردن اعلام کرد که این کشور در حال حاضر مشغول مطالعه و بررسی امکان راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی (CBDC) متصل به دینار اردن است. الشرکاس درباره دلایل ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در اردن، به ممنوعیت‌های مشابه در چین و چهار کشور عربی دیگر اشاره کرد و گفت که اردن برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر طرح‌های کلاه‌برداری ارزهای دیجیتال، تجارت این دارایی‌ها را ممنوع کرده است.

وی در جلسه‌ای که برای بحث در مورد ارزهای دیجیتال تشکیل شده بود، اظهار داشت که بانک مرکزی اردن ممکن است پس از ایجاد چارچوب قانونی مناسب، اجاره تجارت ارزهای دیجیتال را صادر کند.

۲۱ درصد از افراد بزرگسال آمریکا مایل به خرید بیت کوین هستند

نتایج یک نظرسنجی که اخیراً توسط شرکت مورنینگ کنسالت (Morning Consult) برگزار شده است، نشان می‌دهد که ۲۱ درصد از افراد بزرگسال در ایالات متحده به فکر خرید بیت کوین هستند. این نتایج نشان می‌دهد که ریزش اخیر بیت کوین، بر تمایل مردم آمریکا نسبت به خرید بیت کوین تأثیری نداشته است، زیرا بسیاری از آنها مایل به خرید این ارز دیجیتال در افت قیمتی اخیر هستند. برای مقایسه، در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) زمانی که قیمت بیت کوین به سطح ۲۸,۵۰۰ دلار رسیده بود، تمایل مردم برای خرید بیت کوین به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده بود.

در این نظرسنجی افراد جوان دوست‌داران اصلی ارزهای دیجیتال هستند و نزدیک به یک سوم آن‌ها تمایل به خرید بیت کوین دارند. مردان و آن دسته از شرکت‌کنندگانی که درآمد سالانه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار دارند، بیش از میانگین دیگر افراد بزرگسال آمریکا تمایل به خرید بیت کوین دارند.

کانسن‌سیس استارتاپ مای‌کریپتو را خریداری کرد

شرکت کانسن‌سیس (ConsenSys)، توسعه‌دهنده زیرساخت بلاک چین و نرم‌افزار اتریوم امروز اعلام کرد که مای‌کریپتو (MyCrypto)، یک رابط کیف پول برای ایمن آدرس‌های اتریوم را خریداری کرده است. این استارتاپ و ۱۲ کارمند آن با کیف پول متامسک (MetaMask) که متعلق به کانسن‌سیس است، ادغام خواهند شد. البته این خرید قرار نیست در آینده نزدیک چیزی را برای کاربران هر یک از این دو محصول تغییر دهد و برنامه بر آن است که محصولات و برندهای خود را به صورت تدریجی ادغام کنند.

خومیاکوف: راه‌اندازی کارت پرداخت ارزهای دیجیتال اولویت اصلی بایننس در اوکراین است

صرافی ارز دیجیتال بایننس با آماده‌سازی یک کارت پرداخت ارزهای دیجیتال در اوکراین، به فعالیت خود در کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) ادامه می‌دهد. کریل خومیاکوف، مدیرکل جدید بایننس اوکراین در گفت‌وگو با فوربس اوکراین اظهار داشت: بایننس با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات ارز دیجیتال محلی به دنبال دستیابی به موقعیت غالب در بازار ارزهای دیجیتال اوکراین است.

وی همچنین به کوین تلگراف گفته است که کارت پرداخت ارزهای دیجیتال بایننس هنوز برای کاربران اوکراینی در دسترس نیست، اما این صرافی به طور فعالانه روی راه‌اندازی آن کار می‌کند و یکی از اولویت‌های اصلی بایننس در سال ۲۰۲۲ است.

سوزاندن بیش از یک میلیارد دلار اتریوم همزمان با رکوردشکنی تراکنش‌های بازار NFT اوپن‌سی در ماه ژانویه

بر اساس داده‌های بلاک چین ارائه‌شده توسط نانسن آنالیتیکس (Nansen Analytics)، در یک ماه گذشته بیش از ۱.۰۹۶ میلیارد دلار اتریوم سوزانده شده است. این امر همزمان شده است با رکورد شکنی حجم کل تراکنش‌های توکن‌های غیرمثلی در بازار اوپن‌سی که در ماه ژانویه به اوج تاریخی ۳.۵ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر بیش‌تر میزان توکن‌سوزی در شبکه اتریوم مربوط به بازار اوپن‌سی (OpenSea) است که در ۳۰ روز گذشته ۶۵,۷۷۸ اتر به ارزش ۱۸۱.۷ میلیون دلار را سوزانده است.

جایگاه دوم نیز مربوط به سوختن توکن‌ها در نتیجه تراکنش‌های اتریوم است که ۳۵,۶۹۶ اتر به ارزش ۹۸.۶ میلیون دلار را از چرخه عرضه حذف کرده است. گفتنی است که رتبه سوم نیز در اختیار صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (UniSwap) با سوزاندن ۲۴,۲۲۳ توکن به ارزش ۶۶.۹ میلیون دلار قرار دارد.

تایلند اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه ارزهای دیجیتال را متوقف کرد

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، تایلند تصمیم گرفته است تا اجرای طرح ۱۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه ارزهای دیجیتال خود را به حالت تعلیق درآورد. این طرح که در ابتدای سال جاری توسط وزارت درآمد تایلند ارائه شد، مخالفت‌های زیادی را در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال در این کشور برانگیخت. البته مقامات مالیاتی تایلند گفته‌اند که سود حاصل از تجارت یا استخراج ارزهای دیجیتال کماکان مشمول مالیات هستند.

نامزد دموکرات فرمانداری نیویورک خواهان ممنوعیت استخراج بیت کوین شد

جومان ویلیامز، نامزد دموکرات فرمانداری نیویورک خواستار تعلیق استخراج از طریق سازوکار اثبات کار (PoW) شده است. وی به تصمیم اخیر چین برای ممنوعیت استخراج بیت کوین اشاره کرد و افزود که فرایندهای دیگری نیز برای استخراج وجود دارند که آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زنند.

گفتنی است که او این اظهارات را هنگام سخنرانی در کنار یک نیروگاه گازی سابق که اکنون توسط گرین‌ریج جنریشن برای استخراج بیت کوین از آن استفاده می‌شود. ساکنان محلی این منطقه از استخراج بیت کوین راضی نیستند و از این نیروگاه به دلیل تأثیری که بر دریاچه آن منطقه گذاشته، شکایت کرده‌اند.

فیدلیتی: بیت کوین شکل برتر پول است

غول خدمات مالی فیدلیتی (Fidelity) در مقاله جدیدی که درباره بیت کوین منتشر کرده، استدلال می‌کند که ارز دیجیتال برتر بازار اساساً با صدها دارایی دیجیتال دیگری که در بازار معامله می‌شوند، متفاوت است. این مقاله می‌گوید که احتمالاً هیچ دارایی دیجیتالی نمی‌تواند به‌عنوان «یک کالای پولی» از بیت کوین پیشی بگیرد. این شرکت بیت کوین را به‌جای فناوری، یک شکل برتر پول می‌داند که امن‌ترین و غیر متمرکزترین شکل دارایی است.

این ارائه‌دهنده خدمات مالی جهانی می‌گوید: بیت کوین به وضوح دارای بسیاری از کیفیت‌های خوب پول است که کمیاب بودن و دوام طلا را با سهولت استفاده، ذخیره‌سازی و جابجایی پول‌های فیات ترکیب می‌کند.

شهروندان روس بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار دارند

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، برآوردهای دولت روسیه نشان می‌دهد که شهروندان روس ۱۶.۵ تریلیون روبل، معادل ۲۱۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند. طبق این گزارش، روس‌ها حدود ۱۲ درصد از کل دارایی‌های ارز دیجیتال جهان را در اختیار دارند.

دو منبع در کرملین به بلومبرگ گفته‌اند که تخمین میزان دارایی ارز دیجیتال شهروندان روس، با تجزیه و تحلیل داده‌های آدرس IP کاربران برخی از مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال و چند روش دیگر انجام شده است.

منابع می‌گویند که این اقدام در راستای به دست آمدن یک دید کلی از بازار ارزهای دیجیتال در روسیه و تدوین مقررات جدید انجام شده است. این آمار تازه در حالی است که خبرگزاری روسی تاس، در ماه دسامبر ۲۰۲۱ گزارش کرده بود که ارزش ارزهای دیجیتال نگهداری شده توسط روس‌ها پنج تریلیون روبل بوده است.

مایکرواستراتژی ۲۵ میلیون دلار بیت کوین خرید

شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اعلام کرده است که طی دوره زمانی از انتهای ماه دسامبر تا پایان ماه ژانویه، ۲۵ میلیون دلار دیگر بیت کوین خریده است. این شرکت ۶۶۰ بیت کوین با قیمت متوسط ۳۷,۸۶۵ دلار خریداری کرده است.

گفتنی است که مایکرواستراتژی در حال حاضر دارای ۱۲۵,۰۵۱ بیت کوین با ارزش تقریبی ۴.۸ میلیارد دلار است که به طور میانگین، برای خرید هر بیت کوین ۳۰,۲۰۰ دلار هزینه کرده است.

نقشه بازار رمزارزها

آیا بیت‌کوین به روند صعودی بازگشته است؟

کد خبر 553026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.