شرمسار مردم و نسل آینده از وضعیت تالاب گاوخونی هستیم

معاون عمرانی استاندار اصفهان، وضعیت کنونی تالاب گاوخونی را موجب شرمساری از مردم و نسل آینده دانست و گفت: راهکارهای احیای زاینده‌رود از سوی کارشناسان و دانشگاهیان تدوین شده و با اجرای این راهکارها که هدف نهایی آن احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی خواهد بود، تمام مشکلات بعدی اصفهان حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وبینار یک قدم برای تالاب صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در اداره کل محیط زیست استان اصفهان برگزار شد. در این نشست مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استان اصفهان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای عدالت، توسعه ارزش‌ها و اخلاق اسلامی شکل گرفت. امروز پس از گذشت بیش از ۴۰ سال، وقتی به برخی بخش‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که نواقصی در رفتار با محیط زیست وجود دارد که باید بازنگری شود.

وی با اشاره به توصیه بزرگان دین از صدر اسلام تاکنون به توجه به حفظ محیط‌زیست، ادامه داد: نه تنها برای حفظ انسان‌ها باید کوشید بلکه وظیفه داریم درخصوص حفظ محیط‌زیست و نباتات و حیوانات نیز تلاش کنیم.

با احیای زاینده‌رود تمام مشکلات استان حل می‌شود

معاون استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد: همه تلاش کنیم که توسعه پایدار همراه با صنعت پاک، هوای پاک و محیط‌زیستی داشته باشیم که تنوع زیستی ذخایر ژنتیکی و حیاتی در کنار توسعه حفظ شود. اکنون وفاق خوبی بین مسئولان اجرایی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان قوه قضائیه وجود دارد.

زینلیان با اشاره به تدوین راهکارهای احیای زاینده‌رود از سوی کارشناسان و دانشگاهیان، افزود: اگر راهکارهایی که هدف نهایی آن احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی خواهد بود اجرا شود، تمام مشکلات دیگر نیز حل می‌شود. به همین دلیل، این موضوع باید در تمام برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و پیگیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی از تلاش برای اجرای برنامه‌هایی در زمینه کاهش مصارف آب و حذف برداشت‌های غیرمجاز در این حوضه خبر داد و اظهار کرد: جاری شدن آب در حوضه زاینده‌رود تا تالاب، در روزهای اخیر فرصتی است تا اقدامات در حال انجام در این زمینه مورد بازنگری قرار گیرد. همزمانی روز تالاب و دوم دهه فجر زیبا است؛ از این فرصت برای حل مسائل زیست‌محیطی و قدردانی از حافظان محیط‌زیست باید بهره برد.

کد خبر 553024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.