شرایط برای یک توافق برد - برد آماده است

سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست فوق‌العاده این کیمسیون با باقری رییس تیم مذاکره کننده گفت: طبق مباحث مطرح شده، شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها نیز حسن‌نیت و جدیت داشته باشند.

محمود عباس‌زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته کمیسیون میزبان معاون سیاسی وزارت امور خارجه بود و در این راستا روند مذاکرات وین مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: باقری روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به حسن‌نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم تاکنون هیچ گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: طبق مباحث مطرح شده، در شرایط موجود اساساً نتیجه داشتن و مابه‌ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست. با وجود مثبت و رو به جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. همچنین حق ماست که تمام تحریم‌ها لغو شود ولی تا به امروز تنها لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته‌اند.

عباس‌زاده‌مشکینی تصریح کرد: مجموع قرائن و شواهد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد-برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها نیز حسن‌نیت و جدیت داشته باشند.

کد خبر 553006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.