کلمات کلیدی در سئو چیست؟ انواع کلمات کلیدی سایت

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جست و جو با هدف بهبود یافتن عملکرد وب سایت شما طبق استانداردهای موتورهای جستجو و بالا بردن بازدیدکنندگان بیشتر از این روش صورت می‌پذیرد.

موارد متعدد بسیاری همچون کلمات به کار رفته در محتوا، لینک‌های ورودی، عدم کپی بودن متن و … در سئو سایت شما تأثیر گذار خواهد بود. یکی از فاکتورهای حائز اهمیت به کار بکارگیری کلمات کلیدی در متن است که سعی داریم در این مقاله به شکل جامع‌تری به آن بپردازیم.

کلمات کلیدی

به جرأت می‌توان گفت کلمات کلیدی از مهمترین عنصرهای سئو برای هر موتور جستجو محسوب می‌گردد. اگر کلمات کلیدی درست به جا به کار روند می‌تواند بزرگترین گام برای رسیدن به موفقیت کمپین سئو باشد. حال اگر اولین و مهمترین گامتان را اشتباه بردارید سبب خواهید شد که مسیر پیش رویتان نیز پر از چالش‌های گوناگون گردد که برای حل آن‌ها مجبور به صرف زمان و هزینه بسیاری شوید.

این گام اساسی یعنی به کار بکارگیری درست کلمات کلیدی علاوه بر آن که سبب هدایت ترافیک وب سایت می‌شود؛ به صفحه وب سایت اعتبار بالایی می‌بخشد، اعتبار دامنه را بالا می‌برد و نیز سبب افزایش فروش آنلاین و لینک بیلدینگ می‌گردد. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی از فاکتور بسیار ضروری و با اهمیت در چک لیست سئو تکنیکال داخلی محسوب می‌شود پس به سادگی گذشتن از کنار آن می‌تواند شما را تا میزان غیر قابل جبرانی از هدفتان یعنی ارتقا وب سایتتان دور نماید.

تأثیر فوق العاده کلمات کلیدی در نتایج جستجو

اگر بخواهیم به عملکردی که کلمات کلیدی در سئو ایفا می‌کند اشاره کنیم، زیاد با مسئله‌ای پیچیده ای روبرو نیستم و درک این مورد بسیار آسان و ساده است. زمانی که هر کاربری ببه صفحه نتایج ورو می‌کند و جستجو محتوا مورد نیازش می‌پردازد، بعد از گذشت چند ثانیه موتورهای جستجو مطالب مربوطه را یافته و پشت سر هم لیست می‌کند. این محتواها شماست که کلمات کلیدی (کلماتی که شما در قسمت سرچ وارد می‌کنید) به خوبی و به جا در آن استفاده شده است‌. در این لیست، سایت‌هایی که معقوله کلمه کلیدی و دیگر فاکتورها را رعایت کرده‌اند در رتبه بالاتر و در موارد اولیه قرار می‌گیرند. و طبیعتاً کاربران اغلب برای دسترسی هر چه سریع‌تر به پاسخ سوالات خود به همان موارد اولیه مراجعه می‌کنند از همین رو تعداد بازدیدکنندگان وب سایت بالا می‌رود.

انواع کلمه کلیدی

o کلمه کلیدی بلند :

کلمات کلیدی بلند شامل کنار هم قرار گرفتن بیش از سه کلمه کنار یکدیگر می‌باشد. این عبارت‌های کلیدی به منظور کلمات کلیدی هدفمند در رابطه با عبارتی که کاربرد در قسمت جستجو وارد کرده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

o کلمات کلیدی کوتاه :

در این نوع از کلمات کلیدی نهایتاً ۳ کلمه در کنار یکدیگر قرار گرفته و کلمه کلیدی را می‌سازند.

چند نکته حائز اهمیت در مورد کلمات کلیدی

  • انتخاب نمودن کلمه کلیدی مناسب جهت بهینه سازی

شاید در گذشته با با تلاش اندکی می‌توانستیم رتبه بالا برای جستجو یک کلمه کلیدی بگیریم. ولی اکنون سایت‌های متعددی رو به هستیم و امکان دستیابی به رتبه بالا برای برای جستجو نمودن یک کلمه کلیدی با مشقت و تلاش بسیاری همراه خواهد بود. گاهی تلاش برای کلمات کلیدی یک یا دو بخشی بسیار دشوار و در پایان بی فایده است. از همین رو بهتر است تمرکزمان را روی کلمات ۳ یا ۴ بخشی قرار دهیم. کلمات تکرار پذیر اجتناب کنید و در قالب کلمات خاص با با رقابت پذیری کمتر پیش روی داشته باشید. اگر در مقابل شما ۲۰ کلمه کلیدی وجود دارد بهتر است با ده عبارت آن که خاص و تکرار ناپذیر است جلو برید، شاید بنظرتان این تعداد از نظر شما اندک باشد و شما را از رسیدن به هدفتان دور کند اما همه چیز بر خلاف تفکر شماست‌.

زیرا اگرچه برخی از کلمات کلیدی دارای گستردگی کمتری هستند، و از نظر جست جو در سطح پایین‌تری قرار دارند، اما شما کاربران علاقه مند تری را با دنبال خود خواهید کشاند زیرا همیشه برایشان پیشنهادهای جذاب‌تری دارید.

  • چگالی کلمات کلیدی

بعد از این که کلمات کلیدی را برگزیدید که متن شما را توصیف و نیازهای مرتبط کاربران را برطرف نمود. حال باید چگالی مناسب کلمات کلیدی را ایجاد نمائید. درست است که کلمات کلیدی به عنوان چراغی است که کاربران را به سوی شما هدایت می‌کند اما به کار بردن بیش از حد آن منجر به جریمه شدن وب سایتتان می‌گردد. زیرا شما در حال دستکاری نمودن نتایج جستجو می‌باشید و این امر تخلف محسوب می‌شود. سعی نمائید که برای تعداد معقولی از عبارات بهینه سازی انجام دهید مسلماً ۵ کلمه کافی خواهد بود. اگر بخواهید جهت بهینه سازی دست روی کلمات بیشتری بگذارید مطمئناً متنی غیر طبیعی با موجی از کلمات کلیدی در اختیار کاربران قرار خواهید داد.

  • کلمات کلیدی در مکان‌های ویژه

نباید تمام تمرکزتان را بر روی تعداد کلمات کلیدی قرار دهید و از کیفیت آن چشم بپوشانید. مهارت به کار بردن کلمه کلیدی در جای مناسب بسیار مهم است. شما باید ترفند به کار بردن کلمات کلیدی را فرا گیرید، برای مثال کاربرد عبارت‌های کلیدی در تیترها و پاراگراف‌های اول می‌تواند صفحه شما را در رده بالاتری قرار دهد. توجه داشته باشید که عنوان صفحات، URL ،تیترها و نام فایل‌ها مهم‌تر از متن‌های توًینی بشمار می‌آیند از همین رو به کار بردن کلمات کلیدی در آن‌ها به بالا رفتن رتبه سایتتان و بازدید صفحاتتان کمک شایانی می‌کند. در نتیجه اگر به میزان یکسان شما چگالی کلمات کلیدی مشابهی نسبت به رقیبان خود دارا باشید ولی شما کلمات کلیدی‌تان را در URL به کار برده باشید، به راحتی رتبه بندی سایتتان رونده افزایش را در پیش خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت سئوکار در ارتباط باشید.

کد خبر 552982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.