۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
جهانگیر خسروشاهی درگذشت

جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی صبح امروز _چهارشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه_ در پی ایست قلبی، درگذشت.

به گزارش ایمنا، جهانگیر خسروشاهی، اول آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق واقع در ۸۴ کیلومتری شمال غرب اصفهان در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولّد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و پس از دوره‌ای تحصیل در مدرسه به حوزه وارد شد و تحصیلات حوزوی را ادامه داد. خسروشاهی فعالیت‌های فرهنگی خود را از ابتدای انقلاب اسلامی شروع کرد و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را آغاز کرد.

حضور در مجله سوره، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح از جمله فعالیت‌های این نویسنده است.

خسروشاهی در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۳ به‌عنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشت و سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود.

او آثار زیادی از جمله داستان کوتاه، رمان و زندگی‌نامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب‌های خلفه‌های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رؤیت و به کلی سری را به‌عنوان مجموع‌داستان در کارنامه خود ثبت کرد. از دیگر کتاب‌های او نیز می‌توان به زخمدار، رؤیای داغ، داستان‌های بلند نفر پانزدهم و صخره‌ها و پروانه‌ها، زندگی‌نامه‌های داستانی همیشه باهم، دوشنبه‌ای که می‌آید و غروب آبی رود، داستان نوجوان پدربزرگ برکه و درخت گردو و نثر ادبی از کوچه‌های بی‌خبری زیر اشاره کرد.

منبع: مهر

کد خبر 552968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.