تعطیلی پروژه استیبل کوین مارک زاکربرگ

متا که قبلاً فیس‌بوک نام داشت تعطیلی پروژه ارز دیجیتال دیم (Diem) را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استوارت لوی (Stuart Levey)، -مدیرعامل دیم (Diem)- با اعلام این خبر تأیید کرد: متا در حال فروش دارایی‌های معنوی و سایر دارایی‌های مربوط به پروژه استیبل کوین دیم به شرکت سرمایه گذاری سیلورگیت (Silvergate Capital Corporation) است.

لوی گفت: انجمن دیم و زیرمجموعه‌های آن در طی هفته‌های آینده فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

مدیر عامل این شرکت افزود: با این حال، انجمن همچنان مطمئن است که ایده‌آل‌های دیم حتی پس از پایان رسمی مشارکت متا در پروژه، همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ما به پتانسیل یک استیبل کوین که بر روی یک بلاک چین طراحی شده است تا مزایایی را که از ابتدا به انجمن دیم انگیزه داده بود ارائه دهد، مطمئن هستیم. با فروش امروز، سیلورگیت (Silvergate) در موقعیت خوبی برای پیشبرد این چشم‌انداز قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام رسمی سیلورگیت، این شرکت دارایی‌های دیم را به ارزش کل ۱۸۲ میلیون دلار خریداری خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد: به عنوان بخشی از ادغام دارایی‌های به دست آمده در فناوری موجود سیلورگیت انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ میلیون دلار هزینه اضافی متحمل شود.

به گزارش ایمنا، بانک سیلورگیت (Silvergate Bank)، یکی از شرکت‌های تابعه Silvergate Bank و شریک استیبل کوین متا، پلتفرم پرداخت خود، شبکه تبادل سیلورگیت (Silvergate Exchange Network) را با دارایی‌های دیم ادغام خواهد کرد. در این اطلاعیه آمده است که این ادغام جدید به بانک کمک می‌کند تا نسل بعدی سیستم پرداخت جهانی را راه‌اندازی کند که سریع‌تر، استفاده آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از راه‌حل‌های موجود است.

کد خبر 552935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.