هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد حجم عظیم زباله‌های کرونایی

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد: حجم زیاد زباله‌های کرونایی بیمارستان‌ها، سلامت انسان و محیط زیست را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: سرنگ‌های دور ریخته‌شده و کیت‌های آزمایش استفاده شده ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ روی هم انباشته شده‌اند و ده‌ها هزار تن زباله پزشکی ایجاد کرده است که سلامت انسان و محیط زیست را تهدید می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در ادامه متذکر شد: این مواد به طور بالقوه کارکنان بهداشتی را در معرض سوختگی، جراحات ناشی از سوزن و میکروب‌های بیماری‌زا قرار می‌دهد.

مگی مونتگومری _افسر فنی سازمان جهانی بهداشت_ به خبرنگاران مستقر در ژنو گفت: کرونا حجم زباله‌های مراقبت‌های بهداشتی را در تأسیسات تا ده برابر افزایش داده است.

وی افزود: بزرگترین خطر برای جوامع آسیب دیده آلودگی هوا ناشی از سوزاندن زباله در دمای ناکافی بالا است که منجر به انتشار مواد سرطان‌زا می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش منتشر شده خواستار اصلاح و سرمایه گذاری از جمله از طریق کاهش استفاده از بسته بندی‌های پلاستیکی و استفاده از تجهیزات ساخته شده از مواد قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 552855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.