حرکت بیت‌کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

حرکتی آرام و آهسته به سمت ۴۰ هزار دلار توسط بیت‌کوین در حال شکل‌گیری است. حمایتی که به راحتی آن را از دست داد به سختی در حال پس گرفتن است. با کاهش شاخص ترس طمع بیت‌کوین از ۲۰ به ۲۶ واحد می‌توان گفت کمی امید در بازار افزایش یافته است و انتظار تداوم روند صعودی برای کوتاه‌مدت داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۸ هزار و ۴۴۴ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۷۳۸ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۸۲ دلار و ۲۷ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و پنچ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
  • XRP ریپل ۶۱ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۹ دلار و ۴۱ سنت.
  • SOL سولنا ۱۰۵ دلار و ۴۶ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۶۹ دلار و ۷۱ سنت.
  • Tera ترا ۵۳ دلار و ۲۰ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر براساس حجم بازار

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۸ درصد
  • دامیننس ترا: ۱.۰۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش بازار رمزارزها: هزار و ۷۳۲ میلیارد دلار

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین امروز: ۲۶ واحد بوده که نشان دهنده کاهش ترس معامله‌گران نسبت به روز گذشته است.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا صد بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

انتشارات مطبوعاتی جاو تک، بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی می‌پذیرد

انتشارات JawsTec با هدف دسترسی بیشتر کاربران به سرویس چاپ سه بعدی خود، تصمیم گرفته است بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی بپذیرد. با توجه به اینکه چاپ سه بعدی یک صنعت تقریباً نوظهور است با این کار آن‌ها خود را به پیشرو پذیرش بیت کوین در این صنعت تبدیل کردند.

ارزش بازار استیبل کوین USDC به‌زودی از تتر پیشی می‌گیرد

با رسیدن عرضه در گردش استیبل کوین USDC به ۵۰ میلیارد دلار، سهم آن از بازار به حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. USDC، دومین استیبل کوین بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، همچنان در حال رشد است و به نظر می‌رسد به‌زودی تسلط رهبر فعلی استیبل کوین‌ها، یعنی تتر را از چنگ او بیرون بکشد.

روز گذشته، جرمی آلر (Jeremy Allaire)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سیرکل (Circle)، تیم توسعه‌دهنده USDC، در توییتی از رسیدن عرضه در گردش این استیبل کوین به ۵۰ میلیارد دلار خبر داد.

آلر گفت: «هرچند این عدد بسیار بزرگی است، اما این رشد عظیم و اکوسیستم اطراف USDC داستان گسترده‌تری را بیان می‌کند». در حال حاضر تتر با عرضه در گردش ۷۸ میلیارد دلار، حدود ۴۵ درصد از کل بازار استیبل کوین‌ها را به تسلط خود درآورده است.

قیمت کاردانو به سطح یک دلار رسید

قیمت توکن بومی شبکه کاردانو (ADA) از زمان رسیدن به قیمت ۱.۶۴ دلار در روز ۱۸ ژانویه، پیوسته در حال کاهش بوده و هم‌اکنون به اندکی بالاتر از سطح یک دلاری رسیده است. همزمان IOHK، توسعه‌دهنده شبکه کاردانو در توییت اخیر خود اخبار و پیشرفت‌های مربوط به پروژه‌های ساخت کاردانو را اطلاع‌رسانی کرد.

از جمله پیشرفت‌های اکوسیستم کاردانو در هفته گذشته می‌توان به اتمیک سواپ، ایدکس پرو (ADAX Pro)، مین‌سواپ دکس (MinSwap DEX)، میوزلی‌سواپ (MuesliSwap) و کیف پول فلینت (Flint) اشاره کرد. راه‌اندازی یک موتور بازی‌ساز مرتبط با توکن‌های غیرمثلی (NFT) و مبتنی بر شبکه کاردانو نیز ازجمله اخبار برجسته این شبکه در هفته گذشته بود.

همچنین ساندی‌سواپ (SundaeSwap)، اولین صرافی غیرمتمرکز کاردانو نیز در اولین هفته راه‌اندازی به ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) ۷۱.۶۹ میلیون دلار و بیش از ۳۰۰ استخر معاملاتی فعال ثبت شده دست پیدا کرد. گفتنی است که نهنگ‌های کاردانو از زمان کاهش قیمتی در حال انباشت این توکن هستند.

لایحه «قانون رقابت آمریکا ۲۰۲۲» حمله‌ای مستقیم به ارزهای دیجیتال است

سینتیا لومیس، سناتور آمریکایی طرفدار ارزهای دیجیتال می‌گوید که لایحه قانون رقابت آمریکا ۲۰۲۲ (America Competes Act of ۲۰۲۲) که اخیراً در مجلس نمایندگان ارائه شده، یک حمله مستقیم به صنعت ارزهای دیجیتال است. وی تأکید کرد که کنار نخواهد نشست و اجازه نخواهد داد که دست سنگین دولت برندگان و بازندگان بخش ارزهای دیجیتال را انتخاب کند.

وی درباره این لایحه می‌گوید: «ماده‌ای در این قانون به وزیر خزانه‌داری قدرت یک‌جانبه و نامحدودی می‌دهد تا هر نوع دارایی مالی که دارای پیوند خارجی هستند را بدون اطلاع عمومی و بدون هیچ محدودیت زمانی ممنوع کند. این حمله‌ای مستقیم به صنعت دارایی‌های دیجیتال است.»

این سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید این لایحه بیشتر شبیه چیزی است که حزب کمونیست چین بر صنعت ارزهای دیجیتال تحمیل می‌کند.

ون‌اک اولین صندوق ارز دیجیتال چندتوکنی خود را راه‌اندازی می‌کند

روز دوشنبه ون‌اِک (VanEck)، یک مؤسسه مالی با نزدیک به ۸۲ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، از راه‌اندازی اولین صندوق ارز دیجیتال چندتوکنی خود خبر داد. این صندوق به‌عنوان اوراق قابل معامله بورسی (ETN) عرضه می‌شود و شامل هفت ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، پولکادات، سولانا، ترون، اولنچ و پالیگان است. این صندوق، در صرافی دیجیتال زترا (Xetra) که متعلق به دویچه بورس (‌Deutsche Borse) است و بورس سیکس سوئیس (SIX Swiss) عرضه می‌شود.

شرکت مایکرواستراتژی در ماه فوریه دومین کنفرانس بیت کوین را برگزار می‌کند

شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy) اعلام کرده است که قصد دارد دوم کنفرانس بیت کوین را برگزار کند. این کنفرانس یک رویداد مجازی خواهد بود که در آن شرکت‌های ارز دیجیتال لیست‌شده نزدیک به مؤسسات و شرکت‌ها درمورد ادغام ارزهای دیجیتال در بخش عملیاتی خود آموزش می‌دهند. همچنین در این رویداد مجازی، مزایای وجود بیت کوین در ترازنامه شرکت‌ها نیز توضیح داده می‌شود.

مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی در توئیتر خود این موضوع را اعلام کرد. سایلور یکی از سخنرانان این رویداد خواهد بود و انتظار می‌رود چهره‌های برجسته‌ای چون جک دورسی و فونگ لی نیز در کنفرانس بیت کوین برای شرکت‌ها (Bitcoin for Corporation) سخنرانی کنند. گفتنی است که این رویداد در روزهای یکم و دوم فوریه سال جاری برگزار خواهد شد.

یک کارشناس حقوقی: بلاک چین بدون ارز دیجیتال تنها یک پایگاه داده است

الچین کاراتای، کارشناس حقوقی و عضو مؤسس انجمن فین‌تک ترکیه به کوین تلگراف گفت: «بلاک چین را نمی‌توان از ارزهای دیجیتال جدا کرد و جداسازی بلاک چین از ارز دیجیتال، فرصت‌های هیجان‌انگیز پیش‌رو را از بین می‌برد.»

وی با این روایت که بلاک‌چین خوب و ارز دیجیتال بد است، مخالفت کرده و می‌گوید که بلاک چین به خودی خود، نیازی به ارزیابی جامع حقوقی ندارد؛ زیرا اگر ارز دیجیتال از آن حذف شود، به یک فناوری پایگاه داده تقلیل خواهد یافت.

استقبال مردم آمریکا از سرمایه‌گذاری در بیت کوین برای دوران بازنشستگی

یک نظرسنجی که اخیراً توسط شرکت سرمایه‌گذاری کپیتالایز (Capitalize) انجام شده، نشان می‌دهد که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌عنوان گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری پس از بازنشستگی، اهمیت پیدا کرده‌اند. این شرکت با ۸۲۱ کارمند و ۲۰۳ کارشناس مالی در ایالات متحده مصاحبه کرده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم در ۱۰ سال گذشته نسبت به ارزهای دیجیتال خوشبین‌تر شده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که این دارایی‌های دیجیتال به‌رغم نوسانات خود یک گزینه سرمایه‌گذاری قوی برای بازنشستگی هستند. همچنین نسل‌های جوان‌تر، نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری بازنشستگی خوشبین‌تر هستند.

آرک اینوست به خرید سهام کارگزاری رابین‌هود ادامه می‌دهد

صندوق سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Invest)، تعداد ۲,۴۴۷,۱۰۰ سهم از سهام کارگزاری محبوب رابین‌هود را پس از افت ۳.۱ درصدی ارزش آن خریداری کرده است. این خرید پس از اعلام گزارش درآمدی این شرکت انجام شد که مطابق آن، درآمد حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال در سه ماهه چهارم سال گذشته حدود شش درصد کاهش یافته است. تا پیش از این خرید تازه، آرک اینوست مجموعاً ۲۲.۰۳۵ سهم رابین‌هود را در اختیار داشت که ۱.۲۱ درصد از سبد سهام این صندوق را به خود اختصاص داده بود. گفتنی است که آرک اینوست در دو هفته اول ژانویه نیز پنج بار دست به خرید سهام رابین هود زده است.

جذب سرمایه ۱۰۹ میلیون دلاری توسط کیف پول فانتوم

فانتوم (Phantom)، کیف پول محبوب شبکه سولانا امروز اعلام کرد که در دور دوم تأمین سرمایه خود موفق به جذب ۱۰۹ میلیون دلار سرمایه تازه شده است. پس از این دور تأمین سرمایه که به رهبری شرکت پارادایم (Paradigm) برگزار شد، ارزش این کیف پول به ۱.۲ میلیارد دلار رسید. این سرمایه برای توسعه بیشتر نرم‌افزار، پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف و استخدام توسعه‌دهندگان بیشتر استفاده می‌شود. فانتوم همچنین اعلام کرد که نسخه آی‌اواس (iOS) نرم‌افزار این کیف پول نیز امروز منتشر می‌شود.

متا به جمع شرکت‌های ارز دیجیتال عضو ائتلاف COPA پیوست

غول رسانه‌های اجتماعی متا به عضویت کریپتو اوپن پتنت الاینس (Crypto Open Patent Alliance) درآمد. این ائتلاف که شرکت‌های برجسته‌ای در آن حضور دارند، سازمانی غیرانتفاعی برای حمایت از نوآوری در ارزهای دیجیتال است. از جمله اهداف اعلام شده از سوی COPA، حذف حق ثبت اختراع به عنوان مانعی برای رشد و نوآوری است.

شرکت بلاک (Block)، تحت مدیریت جک دورسی رهبری این ائتلاف را بر عهده دارد. بیش از ۲۵ شرکت از جمله کوین بیس، میکرواستراتژی، یونی‌سواپ و کراکن به عضویت در این ائتلاف درآمده‌اند. گفتنی است در حالی متا به COPA پیوسته است که هفته گذشته حق ثبت اختراع پروژه ارز دیجیتال دییم خود را به فروش رساند.

گروه موسیقی وارنر با پلتفرم NFT وان او همکاری می‌کنند

در ماه می سال گذشته پلتفرم ONE OF توانست با جمع‌آوری ۶۳ میلیون راه‌اندازی شد و کاملاً مشخص شد که تمام سرمایه به هنرمندان تعلق می‌گیرد. به همین دلیل پلتفرم وان او توانست استعدادهایی مانند جان لجند و ویتنی هیوستن را به خود جذب کند. در همین هفته وان او همکاری جدیدی را با گروه موسیقی وارنر آغاز کرد که بی‌شک باعث پیشرفت دوچندان آن خواهد شد.

پیش‌بینی رئیس جمهور السالوادور درباره رشد هنگفت بهای بیت کوین

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور اندکی پس از آنکه صندوق بین‌المللی پول (IMF) از دولتش خواست تا استفاده از بیت کوین به‌عنوان پول قانونی در این کشور متوقف شود، یک پیش‌بینی صعودی دیگر درباره بیت کوین انجام داد. بوکله روز دوشنبه در توئیتر پیش‌بینی کرد که بیت کوین به دلیل عرضه محدود ۲۱ میلیون واحدی که دارد، در نهایت شاهد افزایش قیمت هنگفتی خواهد بود.

وی به کمیاب بودن بیت کوین اشاره کرد و گفت که جمعیت میلیونرهای جهان بیش از ۵۰ میلیون نفر است و اگر هر یک از آن‌ها بخواهد که حداقل یک واحد از این ارز دیجیتال را داشته باشد، بیت کوین کافی برای آن‌ها وجود ندارد و کل عرضه بیت کوین حتی برای نیمی از آن‌ها هم کافی نیست. بوکله در پایان تأکید کرد که درباره افزایش عظیم بهای بیت کوین، فقط مسئله زمان مطرح است.

نقشه بازار رمزارزها

حرکت بیت کوین به سمت ۴۰ هزار دلار

کد خبر 552691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.