بودجه پیشنهادی ۱۶ هزار میلیارد ریالی برای اراک

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اراک گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال جدید نزدیک ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه اراک بر اساس اولویت‌های شهرداری در نظر گرفته شده است و بیشتر موارد عمرانی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای ششم از همان ابتدا اولویت‌هایی را در نظر داشته استکه در بودجه سال جدید باید به آنها پرداخت، تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و اجرای پروژه‌هایی که عملیات عمرانی آن به تازگی آغاز شده است و همچنین تخصیص اعتبار برای پروژه گردشگری دره گردو از آن جمله است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: هر چند بخش عمده‌ای از زمین پروژه دره گردو در دست ارگان‌هایی همچون، اداره راه و شهرسازی، اداره اوقاف، اداره ورزش و جوانان و اداره منابع طبیعی است، در تلاش هستیم توافقی را شکل دهیم تا مدیریت همه این زمین‌ها بر عهده شهرداری قرار بگیرد تا بتواند بر اساس این توافق اقدام به بسترسازی، ایجاد تأسیسات اولیه و جذب سرمایه‌گذار کند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری در بودجه سال آینده، ایجاد پارک‌های موضوعی از جمله پارک کودک، پارک سالمندان، پارک کارگران در سطح شهر اراک است که باید اعتبارات آن در بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شود.

عسگری ادامه داد: بودجه شهر باید بر اساس نیاز محله‌ها تصویب شود، برای نمونه بافت تاریخی شهر از خیابان‌های ادبجو و آیت‌الله غفاری مناطقی هستند که کمبود فضای سبز در آنها به شدت محسوس است و ما باید در تصویب بودجه اعتباراتی را نیز برای ایجاد پارک‌های محله‌ای در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نیازهای شهر را اولویت‌بندی کرده و در تصویب بودجه تمام حوزه‌های شهری را در نظر داشته باشیم، گفت: چندین سال است که مدیریت شهری اراک تمرکز خود را بر ساخت پل و زیرگذر معطوف کرده است، در حالی که باید تمام حوزه‌های شهری از جمله حوزه‌های فرهنگی و خدمات شهری را در تصویب بودجه مد نظر قرار داد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: به طور کلی مباحث فرهنگی، زیباسازی و المان‌های شهری، طرح‌های پیاده‌محور، تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تقویت ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تفکیک زباله از مبدا در حوزه پسماند، استفاده از آب قنات‌ها برای آبنماهای شهری، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، ساخت سوله‌های بحران برای مواقع اضطراری وتعمیر و تجهیز ماشین‌آلات عمرانی شهرداری از جمله مواردی است که در بودجه سال ۱۴۰۱ باید لحاظ شود.

کد خبر 552303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.