ضرورت شناخت رسانه‌های نوین در معرفی شهرها

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان نگین میراثی و گردشگری و پایتخت صنایع‌دستی ایران شناخته می‌شود، گفت: باید از رسانه‌های چندمنظوره برای معرفی اصفهان به مردم کشور خود و سایر نقاط جهان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در دومین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، با حضور در غرفه اصفهان، اظهار کرد: همان‌طور که نمی‌شود دنیا را بدون ایران تصور کرد، ایران را نیز نمی‌توان بدون اصفهان تصور کرد؛ چراکه آثار بزرگ تمدن، میراث و صنایع‌دستی در اصفهان جمع شده است.

دارابی با بیان اینکه غرفه اصفهان در این نمایشگاه ازنظر جانمایی و تزئین، نوآوری خاصی دارد، افزود: در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شاهد درخشش غرفه اصفهان هستیم که تلاش می‌کند نماینده شایسته‌ای برای اصفهانِ پرافتخار باشد.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: سال ۱۹۶۵ که مارشال مک لوهان از دهکده جهانی صحبت کرد کمتر از چهل سال بعد، مانوئل کاستلز از جامعه شبکه‌ای سخن گفت و این موضوع را مطرح کرد که دنیا به شبکه‌ای تبدیل شده است که همچون سلسله اعصاب بدن با یکدیگر ارتباط دارند و جنبش‌های عصر اینترنت به رسانه‌های نوین متکی شده است؛ بنابراین موضوع تقابل سنت و مدرنیته مطرح نیست بلکه باید رسانه‌های نوین و کارکرد و اثرگذاری آن‌ها را شناخت.

وی افزود: امروز دنیای بزرگ از طریق ابزار کوچکی به نام تلفن همراه در دستان ما است و باید این قدرت را داشته باشیم که از رسانه‌های چندمنظوره برای معرفی استفاده کنیم و اصفهان که به‌عنوان نگین میراثی و گردشگری و پایتخت صنایع‌دستی ایران شناخته می‌شوند را به مردم کشور خود و سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

دارابی با اشاره به اهمیت روایت اظهار کرد: امروز جنگ روایت‌ها مطرح است. ما داشته‌های بسیاری داریم اما اگر نتوانیم آن‌ها را به زیبایی تعریف و مطرح کنیم، از قافله جهانی جا می‌مانیم.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: امروز، ایران از نظر ثبت آثار جهانی در فهرست میراث جهانی دارای رتبه سوم آسیا و رتبه نهم جهان است و باید با تلاش خود رتبه نخست آسیا را به دست آوریم و در جهان نیز چنین جایگاهی را پیدا کنیم.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از شنبه تا سه‌شنبه _نهم تا ۱۲ بهمن‌ماه_ به مدت چهار روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 552295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.