لزوم ترسیم نقشه راه کلان برای هوشمندسازی شهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: یکی از اقدامات مورد نیاز هوشمندسازی وجود نقشه راه کلان برای این حوزه است و سعی داریم با توجه به اسناد موجود و با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده، نقشه راه کلانی برای شهر و شهرداری هوشمند ترسیم کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میز هوشمندسازی از ابتدای حضور "قاسم‌زاده" به عنوان شهردار اصفهان و با محوریت وی متشکل از دستیار شهردار در امور هوشمندسازی، معاون مالی اقتصادی، معاون شهرسازی و معماری، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، مدیرعامل سازمان فاوا، مدیرکل نوسازی و تحول اداری و سایر مدیران مرتبط تشکیل شد.

وی افزود: در ابتدا، مجموعه پروژه‌های فعال در حوزه هوشمندسازی رصد و برای سال آینده پروژه‌های هوشمندسازی نیز تعریف شد؛ یکی از اقدامات مورد نیاز هوشمندسازی وجود نقشه راه کلان برای این حوزه است که اسناد بالادستی محلی، منطقه‌ای و ملی زیادی برای آن وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اضافه کرد: سعی داریم با توجه به اسناد موجود و با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده، نقشه راه کلانی برای شهر و شهرداری هوشمند ترسیم کنیم؛ حکمروایی، اقتصاد، حمل‌ونقل و انرژی هوشمند از ابعاد شهر هوشمند است که برای ترسیم این نقشه در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از ترسیم نقشه راه کلان استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و ابزارهای تغییر نگرش مدیران به کارکنان در راستای استفاده بهتر از منابع و ساده‌سازی خدمات برای شهروندان است.

ابراهیمی افزود: شهرهای هوشمند دستاوردهای مختلفی همچون صرفه‌جویی در انرژی و حمل‌ونقل دارد و امیدواریم این اقدام که یکی از محورهای مدنظر مدیریت شهری است با تکمیل پروژه‌های مربوطه محقق شده و اصفهان بیش از پیش هوشمند شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های مختلف مدیریت شهری ستاد و دبیرخانه شهر هوشمند وجود داشته و اقداماتی در همین راستا شده است، اما نقطه تمایز این دوره، تجمیع اقدامات و فعالیت‌های گذشته و نگاه راهبردی به موضوع و تعیین نقشه راه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا خروجی پروژه‌ها برای شهروندان ملموس شده و بتوانیم برای چهار سال آینده با اولویت‌بندی، اقدامات مناسبی را تعریف و اجرا کنیم.

کد خبر 552038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.