ارائه تسهیلات به ۱۰۷۹ طرح اشتغال‌زایی در شرق اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اجرای یک هزار و ۷۹ طرح اشتغال در مناطق شرق اصفهان اختصاص یافت.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اولویت توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال، اظهار کرد: با افزایش خشکسالی‌ها و تشدید بیکاری در شهرستان‌های شرق اصفهان، حوزه اشتغال کمیته امداد با هدف کمک به کاهش مصرف آب، به شناسایی و بررسی پتانسیل‌های شغلی در این منطقه پرداخت.

وی افزود: پس از شناسایی توانمندی‌ها و با توجه به گردش‌پذیر بودن منطقه و مصرف بالای آب در مشاغل کشاورزی، دامداری، تغییر رویکرد اشتغال مددجویان به شغل‌های خدماتی به ویژه در حوزه‌های بوم‌گردی و صنایع دستی که وابستگی کمتری به آب داشتند، ضروری بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: تسهیلاتی بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به یک هزار و ۷۹ طرح اشتغال در این منطقه، اختصاص یافت و با توجه به تغییرات انجام شده و در نظر گرفتن وضعیت اقلیمی و کاهش بار مشکلات مشاغلی که به شدت از لحاظ نیاز به آب پرمصرف بودند، برای مددجویان مناطق جرقویه علیا و سفلی، هرند، ورزنه و کوهپایه ۹۴۰ طرح اشتغال با موضوع خدمات ایجاد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم با تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، مشکلات بیکاری مردم این منطقه از استان را که ناشی از وقایع طبیعی است، تا حد امکان برطرف کنیم.

کد خبر 551999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.