احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در جرقویه اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای احداث بازارچه دائم صنایع‌دستی و همچنین اختصاص و مرمت یکی از خانه‌های تاریخی نیک‌آباد به‌منظور استقرار انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی، آمادگی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا ایزدی در سفر به شهرستان جرقویه با حضور در محور تاریخی و طبیعی شرق اصفهان و در بازدید از جاذبه‌ها و محوطه‌های تاریخی این شهرستان، از سرعت گرفتن مرمت آثار و محوطه‌های تاریخی در این محور کهن و در مسیر زاینده‌رود خبر داد.

وی افزود: محور تاریخی و طبیعی شرق اصفهان باوجود آثار تاریخی متعدد و همچنین قرارگیری در امتداد مسیر زاینده‌رود، از جذابیت‌های فراوانی در راستای توسعه گردشگری و ترویج صنایع‌دستی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پس از تخصیص اعتبارات استانی توسط فرمانداری، بیش از پنج برابر آن را نیز از محل اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور هزینه در امر مرمت بافت و محوطه‌های تاریخی شهرستان جرقویه تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: با همیاری شهرداری و مسئولان شهر نیک‌آباد مرکز شهرستان جرقویه، برای احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی و همچنین اختصاص و مرمت یکی از خانه‌های تاریخی نیک‌آباد به‌منظور استقرار انجمن دوستداران میراث فرهنگی آمادگی داریم.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به فراگیری بخشی از محوطه‌های باستانی استان اصفهان در محور شرق اصفهان و در امتداد مسیر زاینده‌رود، کار شناسایی و کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه تاریخی "دشت جهان" توسط این اداره‌کل به‌زودی انجام می‌شود.

جرقویه یا گرکویه، منطقه‌ای کویری در ۵۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان به مرکزیت نیک‌آباد است. خانه‌های تاریخی، نمک‌زار، آتشکده، مسجد، غار، قلعه‌ها و عمارت‌های متعددی در این منطقه وجود دارند.

کد خبر 571235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.