نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار تیم‌ملی ایران و عراق

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب تیم‌ملی ایران و عراق پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب از ساعت ۱۸ در ورزشگاه بزرگ آزادی، تیم‌ملی کشورمان در هفتمین دیدارش در چارچوب مرحله‌سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم‌ملی عراق ایستاد و با تک گل مهدی طارمی، تیم‌ملی ایران در ورزشگاه آزادی برای ششمین بار به جام‌جهانی صعود کرد و مسافر قطر ۲۰۲۲ شد.

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل اول طارمی مردود بود

در دقیقه نهم، علیرضا جهانبخش با یک پاس در عمق، مهدی طارمی را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد و او دروازه عراق را باز کرد اما گل مردود شد.

مظفری: گل طارمی به درستی مردود شد.
رودنیل: اعلام آفساید تصمیم درستی بود.

گل ایران

گل اول ایران در دقیقه ۴۸ به‌ثمر رسید، پاس در عمق جهانبخش برای طارمی پس از برهم خوردن تعادل مدافع عراق به مهاجم ایران رسید و طارمی با فرارش دروازه عراق را برای نخستین‌بار باز کرد.

مظفری: گل مهدی طارمی در شرایط کاملاً صحیح به‌ثمر رسید.
رودنیل: گل ایران کاملاً درست بود، در زمان ارسال پاس او پشت مدافع بود.

قلی‌زاده هم در آفساید

در دقیقه ۷۲ در یکی از حملات ایران از سمت راست، مهدی طارمی، جهانبخش را صاحب توپ کرد و او هم توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کرد، توپ با تاثیر علی قلی‌زاده به گل تبدیل شد اما باز هم پرچم آفساید از سوی کمک داور به‌نشانه آفساید بالا رفت‌.

مظفری: قلی‌زاده در موقعیت آفساید به توپ ضربه زد پس آفساید صحیح بود.
رودنیل: تشخیص کمک‌داور دوم در این صحنه هم درست بود.

عملکرد کلی تیم داوری

مظفری: در نیمه اول داور استرالیایی کریستوفر جیمز بیث
کلاس خاص و تجربه‌اش در قضاوت را به نمایش گذاشت، او در زمانی که نیاز بود با صحبت و تذکرات لازم بازیکنان را آرام می‌کرد و در صورت نیاز از کارت خود استفاده کرد. تمام خطاهایی که اعلام کرد صحیح بودند و به هیچ‌وجه خود را وارد بحث و اعتراض بازیکنان عراق نکرد. اخطار نیمه دوم به بشار رسان به دلیل پشت پا زدن همراه با بی پروایی کاملاً درست بود.
در نیمه دوم هم داور همان عملکرد موفق خود را به نمایش گذاشت و هیچ اشتباهی در این بازی نداشت
قضاوت با اقتدار همراه با احترام در رفتار این داور برای داوران جوان و جویای نام کشورمان هم یک کلاس آموزشی بود.

رودنیل: تیم داوری در تمامی صحنه‌هایی که آفساید اعلام کرد تصمیم کاملاً درست را گرفت؛ تیم داوری در این دیدار مجموعاً خیلی‌خوب سوت زد. خطاهایی هم که اعلام شد به همین شکل درست بود؛ البته باتوجه به تعداد مصدومیت‌ها و تعویض‌ها سه دقیقه وقت تلف‌شده کم بود و باید پنج دقیقه زمان اضافه اعلام می‌شد.

کد خبر 551717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.