اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

بیت کوین تا ۴۰ هزار دلار رشد کرد و شاهد واکنش به سطح مقاومتی ۴۰ هزار دلار بود که منجر به اصلاح چهار هزار واحدی این رمزارز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید: بیت کوین تا ۴۰ هزار دلار رشد کرد شاهد واکنش به این مقاومت واکنش نشان داد و چهار هزار واحد اصلاح کرد. به دنبال آن سایر رمزارزهای بازار نیز کاهش قیمت را تجربه کردند. پیش بینی می‌شود که تا محدوده ۳۵ هزار دلار قیمت کاهش پیدا کند و سپس شاهد حمله مجدد بیت کوین به سنگر ۴۰ هزار دلار باشیم. در حال حاضر بهترین استراتژی ممکن صبر و نظاره‌گر بودن است تا روند بازار مشخص شود.

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۶ هزار ۲۷ دلار.
  • ETH اتریوم ۲ هزار و ۳۹۸ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۶۶ دلار ۵۳ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۴ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
  • XRP ریپل ۶۰ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۷ دلار ۵۰ سنت.
  • SOL سولنا ۸۸ دلار ۸۲ سنت.
  • Avalanche 63 دلار ۸۲ سنت.
  • Tera ترا ۵۸ دلار ۹ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار رمز ارزها: ۱۶۱۸ میلیارد دلار

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

دامیننس ۴ رمزارز بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، آیاس

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۹۵%
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۰۵%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۱%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۶%
  • دامیننس بیت کوین کش: ۰.۳۴%
  • دامیننس آیاس: ۰.۱۳%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

۰.۰۵ درصد از کل تراکنش‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ مربوط به پولشویی بوده است

طبق گزارش سالانه پلتفرم تحلیلی چینالیسیس، پولشویی و تراکنش‌های غیرقانونی از طریق ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، مجموعاً معادل ۸.۶ میلیارد دلار بوده و این نشان‌گر رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته است. با این وجود، این تراکنش‌ها تنها ۰.۰۵ درصد از کل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. طبق این گزارش، هدف مشترک مجرمان سایبری، انتقال وجوه خود به سرویس‌هایی است که بتواند از رصد مقامات قانونی در امان باشد و درنهایت آنها را به پول فیات تبدیل کنند. به‌همین دلیل، حوزه دیفای و پروتکل‌های غیرمتمرکز در مرکز توجه مجرمان سایبری قرار گرفته‌اند.

بیشترین میزان افزایش کارمزد شبکه در سال ۲۰۲۱ مربوط به دوج کوین و ریپل است

سایت forexsuggest.com اخیراً گزارشی را منتشر کرده است که افزایش نرخ کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال مختلف را در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. بر اساس گزارش این سایت، دوج کوین در سال ۲۰۲۱ بیشترین افزایش کارمزد را تجربه کرده و هزینه تراکنش‌های آن با افزایش ۴,۲۳۰ درصدی، از ۰.۰۱ دلار به ۰,۴۳۳ دلار رسیده است. ارز دیجیتال ریپل نیز با افزایش ۳,۸۱۰ درصدی کارمزد تراکنش‌ها، در جایگاه دوم قرار دارد و کارمزد آن در طول ۱۲ ماه از ۰,۰۰۰۱۶۶ دلار به ۰,۰۰۰۶۴۹ افزایش یافته است.

پیش‌بینی گارلینگهاوس درباره عرضه عمومی سهام شرکت ریپل

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل می‌گوید که این سهام این شرکت در آینده به صورت عمومی در بازار سرمایه عرضه می‌شود. وی در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت: «من فکر می‌کنم در نهایت آینده ریپل این‌گونه است که ما یک شرکت عمومی خواهیم بود.»

ادر حال حاضر، عرضه اولیه سهام در بورس برای ریپل اولویت ندارد، چرا که این شرکت در میانه یک نبرد حقوقی طاقت‌فرسا و دراز مدت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. گارلینگهاوس می‌گوید که ریپل منتظر حل و فصل پرونده قضائی تاریخی خود با نهاد ناظر بازارهای مالی ایالات متحده است تا بتواند برنامه‌های عرضه اولیه سهام خود را پیش ببرد.

فدرال رزرو: نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره صفر تا ۰.۲۵ درصد بدون تغییر باقی خواهد ماند. پاول همچنین در بیانیه پس از نشست خود اعلام کرد که نرخ بهره می‌تواند در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) افزایش یابد، اما هنوز هیچ برنامه زمانی دقیق و مشخصی وجود ندارد. همچنین بانک مرکزی انتظار دارد تا برنامه خرید اوراق قرضه را تا اوایل ماه مارس امسال متوقف کند؛ در حال حاضر میزان خرید اوراق به ۳۰ میلیارد دلار در هفته کاهش یافته است. جروم پاول افزود که انتظار می‌رود موارد ابتلاء به سویه «اومیکرون» به‌سرعت کاهش یابد، اما این ویروس همچنان مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند. به گفته پاول تورم بسیار بالاتر از هدف بلندمدت بانک مرکزی، یعنی ۲ درصد است و این تورم بالا باعث تحمیل مشکلات قابل‌توجهی شده است.

گفتنی است که در جریان جلسه فدرال رزرو، قیمت بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده و در صرافی بیت‌استمپ تا ۳۸,۸۲۰ دلار افزایش یافت، اما هم‌اکنون کمی از رشد خود را پس‌گرفته و در محدوده ۳۶,۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

نهنگ‌ها در افت بازار ۵۰۰ میلیون دلار اتریوم خریدند

با توجه به داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم سانتیمنت نهنگ‌های اتریوم تصمیم گرفته‌اند با خرید تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار اتریوم در افت بازار خریداری کنند. در حال حاضر، تعداد آدرس‌های اتریومی که بیش از ۱۰,۰۰۰ اتر دارند، به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است. همچنین تعداد کیف پول‌هایی که بیش از یک اتریوم دارند، در حال حاضر به ۱.۴ میلیون آدرس رسیده است.

انجمن بانکداران نپال اعلامیه ممنوعیت ارزهای دیجیتال در این کشور را منتشر کرد

انجمن بانکداران نپال، سازمانی چتری متشکل از مدیران ارشد بانک‌های تجاری این کشور در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر شد هشدار داد که معاملات و بازاریابی ارزهای دیجیتال در این کشور غیرقانونی است. آنها همچنین هشدار داده‌اند که با مشارکت‌کنندگان در این‌گونه فعالیت‌ها طبق قوانین موجود اقدام خواهد کرد. گفتنی است که این امر تنها برای شهروندان نپالی نیست بلکه شامل خارجی‌های ساکن نپال هم می‌شود.

گفتنی است که هفته پیش نیز بانک مرکزی نپال در بیانیه‌ای تصریح کرد که ارزهای دیجیتال در این کشور به رسمیت شناخته نمی‌شوند و از نپالی‌ها خواست از هرگونه فعالیت با این دارایی‌ها خودداری کنند. بانک مرکزی این کشور پیش‌تر معامله و استخراج بیت ارزهای دیجیتال را ممنوع و برای آن مجازات و جریمه وضع کرده بودند.

بازوی آمریکایی صرافی FTX موفق به جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه شد

صرافی ارز دیجیتال FTX US که شاخه آمریکایی صرافی FTX است در دور جدید تأمین مالی خود ۴۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این دور از تأمین سرمایه به رهبری سرمایه‌گذاران خطرپذیری چون سافت‌بنک گروپ، تماسک هولدینگز، پارادیم و مالتی کوین کپیتال انجام شده است. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اتمام سری A تأمین سرمایه، ارزش بازوی آمریکایی FTX به ۸ میلیارد دلار رسیده است. برت هریسون، مدیرعامل FTX US گفته است که از وجوه جمع‌آوری شده برای پیشبرد پیشنهادات جدید و همچنین رشد و گسترش نیروی انسانی خود استفاده خواهد کرد.

دستور اردوغان به حزب عدالت و توسعه برای سازماندهی مجمع متاورس

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و مقامات حزب حاکم عدالت و توسعه اوایل این هفته برای گفت‌وگو درباره متاورس با یکدیگر دیدار کردند و اردوغان خواستار تحقیقات جامع در این زمینه شد. مطابق گزارش دیلی صباح، اردوغان حزب عدالت و توسعه را ترغیب کرده است که متاورس، ارزهای دیجیتال و نحوه انجام تراکنش‌ها با استفاده از آنها را مورد مطالعه قرار دهد. طبق این گزارش در جلسه روز ۲۵ ژانویه، به رهبران حزب دستور داده شد که در مورد این پدیده که پیامدهای قابل‌توجهی برای آینده دارد، تحقیق کنند و پیش‌بینی می‌شود جنبه‌های اقتصادی متاورس، ارزهای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در مجمع متاورسی که قرار است توسط حزب اردوغان سازماندهی شود، مورد بررسی قرار گیرد.

ریپل از بازخرید ۲۰۰ میلیون دلار سهام خود خبر داد

مجموعه ریپل به‌تازگی اعلام کرده است تمام سهامی که در سری سوم جذب سرمایه خود در سال ۲۰۱۹ برای شرکت‌های دیگر منتشر کرده بود را بازخرید کرده است. با خرید دوباره این سهام به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار، ارزش این شرکت به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، در توئیتر خود عنوان کرد که با وجود سختی‌های سال ۲۰۲۱ و شکایت کمیسیون بورس از آنها، سال ۲۰۲۲ قطعاً امیدوارکننده خواهد بود.

احتمال عرضه‌شدن ETF ویژه شرکت‌های فعال در حوزه ماینینگ در بورس نزدک

شرکت سرمایه‌گذاری والکری (Valkyrie) از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) خواسته است تا مجوز عرضه صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) این شرکت را در نزدک (Nasdaq)، یکی از بزرگترین بازارهای سهام دنیا، تأیید کند. هدف والکری این است که حداقل ۸۰ درصد از رقم خالص دارایی‌های موجود در این صندوق را در بازار سهام شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که حداقل ۵۰ درصد از درآمد خود را از استخراج بیت کوین به‌دست می‌آورند. گفتنی است که این ETF تنها مختص شرکت‌های آمریکایی نیست.

بازار اوپن‌سی تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد دلار NFT فروخته است

شرکت تحلیلی زَپر (Zapper) به‌تازگی از آمار شگفت‌انگیز بازار داغ NFTها رونمایی کرده است. با وجود اینکه این آمار چشمگیر هستند و کسی تصور نمی‌کرد روزی NFTها بتوانند تا این اندازه محبوب شوند. بر اساس یافته‌های زَپر، تاکنون ۲۶٬۰۰۰ مجموعه در این بازار راه‌اندازی شده و بیش از ۲۵ میلیون تراکنش به ارزش ۱۲ میلیارد دلار انجام شده است. با این حال، اوپن‌سی قصد دارد برای جذب کاربران بیشتر، تعداد شبکه‌های بلاک چینی که به آن دسترسی دارد را افزایش دهد.

نقشه بازار رمز ارزها

اصلاح تا ۳۶ هزار دلار

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin360.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 551669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.