مدیریت شهری اصفهان بودجه عملکردی برای سال ۱۴۰۱ تدوین کند

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد ۴۵ درصدی بودجه ۱۴۰۱ به بودجه امسال گفت: درحال‌حاضر ۶۷ درصد یعنی حدود شش هزار میلیارد از بودجه امسال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود صادقی در گردهمایی اعضای باشگاه شهراندیشان که امروز _چهارشنبه ششم بهمن‌ماه_ با هدف ارائه ایده‌ها پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با حضور متخصصان، صاحبان اندیشه و اساتید دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دور یکدیگر جمع شدیم تا بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را بررسی کنیم و برای رفع مشکلات شهر راهکار ارائه دهیم.

وی افزود: طبق اعلام مدیران شهری بودجه سال آینده برنامه‌محور و براساس سه هدف کلان تعریف شده است که در این راستا، باید ۴۸ درصد آلودگی هوا کاهش در مقابل ۱۴ درصد گردشگری و سه درصد بهره‌وری افزایش یابد.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی بودجه ۱۴۰۱ به بودجه امسال گفت: درحال‌حاضر ۶۷ درصد بودجه محقق شده است؛ یعنی حدود شش هزار میلیارد از بودجه تحقق یافته که نشان می‌دهد رشد بودجه براساس مصوب نه برمبنای عملکردها تعیین شده؛ درحالی‌که عملکردها متناسب بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه ۱۴۰۰ براساس عملکرد کاهش یافته است، در صورتی که اعلام می‌کنیم بودجه عملکردی تهیه شده است، افزود: بودجه ۱۴۰۱ نقاط قوت زیادی دارد که می‌توان به سهم درآمدهای پایدار و افزایش مشارکت‌ها اشاره کرد و برای این مهم، دو هزار میلیارد تومان تخصیص یافته؛ در حالی که ۱۳ درصد از سهم این بودجه و حدود ۷۴ میلیارد تومان محقق شده است. بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که آیا افزایش این بودجه در سال آینده محقق خواهد شد؟ در بخش عمرانی نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های محله‌محور شده است.

وی پیشنهاد داد: لایحه بودجه را با برنامه‌ها تطبیق دهید و مانند قانون بودجه کشور، ماده واحده‌ای ذیل آن ارائه دهید؛ اکنون هیچ ماده‌واحده و الزاماتی در بودجه وجود ندارد؛ در صورتی که مسئولان امر می‌توانند پیشنهادات را در قالب تبصره در لایحه بودجه ارائه دهند تا بررسی و تصویب شود که در این صورت، می‌توانند در طول سال کارها را سریع‌تر پیش ببرند.

کد خبر 551412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.