معوقات ۵۴ میلیاردی عوارض دستگاه‌های اجرایی به شهرداری

شهردار سمنان از معوقات ۵۴ میلیارد ریالی عوارض نوسازی دستگاه‌های اجرایی این شهر به شهرداری خبر داد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۵۴ میلیارد ریال عوارض نوسازی دستگاه‌های اجرایی شهر سمنان هنوز وصول نشده است.

وی با اشاره به اینکه عوارض نوسازی شهروندان، دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی از منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها محسوب می‌شود، افزود: پرداخت عوارض در شهرداری صرف توسعه متوازن خدمات شهری شده است و شهرداری می‌کوشد تا درآمدهای حاصله از پرداخت عوارض نوسازی سالیانه را صرف پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کند.

شهردار سمنان با بیان اینکه فیش‌های عوارض نوسازی به صورت سالیانه محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌رغم اطلاع‌رسانی از طریق تبلیغات محیطی و ارسال فیش‌ها به درِ منازل، متأسفانه شهروندان نسبت به پرداخت به موقع عوارض نوسازی سالیانه اقدام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برای دریافت این معوقات حدود ۸۰ هزار قبض توزیع شده است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان سمنان تا پایان سال جاری مبلغ ۵۴ میلیارد ریال بابت عوارض نوسازی به شهرداری سمنان بدهکارند.

مرتضی‌نژاد تصریح کرد: مودیانی که در مدت مقرر نسبت به پرداخت عوارض نوسازی سالیانه خود اقدام کنند، مشمول تخفیف ۱۰ درصدی و در صورت عدم پرداخت مشمول ۹ درصد جریمه می‌شوند.

وی از شهروندان و دیگر مودیان درخواست کرد تا با پرداخت به موقع عوارض نوسازی، این شهرداری را در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و کمک در راستای توسعه و آبادانی شهر یاری رسانند.

کد خبر 551394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.