از «به دُرود روشنی» تا حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بسته خبری خود به یادبود استاد رافعی در «به دُرود روشنی» و «حضور انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران» پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته، اولین نشست از برنامه‌های «به دُرود روشنی» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان به یاد مرحوم «بهمن رافعی» برگزار می‌شود، همچنین مسئول انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از دومین حضور این سازمان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داده است.

الهه رضایی، رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: فصل جدیدی از سلسله برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان ادبی با عنوان «به دُرود روشنی» برنامه‌ریزی‌شده که نخستین نشست آن به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد «بهمن رافعی» اختصاص دارد.

وی گفت: این برنامه با اجرای سعید بیابانکی، سخنرانی اساتید ادبی، شعرخوانی شعرای برجسته اصفهان و کشور همچنین با حضور و همراهی خانواده مرحوم رافعی، روز جمعه هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: مرحوم بهمن رافعی یکی از بزرگ‌ترین معلمان و مدرسان شعر در اصفهان بوده که سال‌ها به‌صورت مستمر و صبورانه در این حوزه تلاش کرده است در همین راستا با توجه به چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد رافعی نخستین برنامه به دُرود روشنی را به بزرگداشت وی اختصاص دادیم.

وی با اشاره به سخنرانی علی‌اصغر ابراهیمی وینیچه، مهرداد افضلی، حسن صادقی‌پناه، مرضیه گلابگیر، محمد مستقیمی و محمدسعید میرزایی در این برنامه، تصریح کرد: شعرایی مانند ابراهیم اسماعیلی اراضی، ارمغان بهداروند، سارا سیامکی، محمدحسین صفاریان، مهدی فرجی، عباس کیقبادی، مهدی ملکی و حمیدرضا وطن‌خواه در این برنامه به شعرخوانی می‌پردازند که این شاعران، شاگرد یا هم‌عصر استاد رافعی بوده یا با ایشان در ارتباط بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، بهمن رافعی بروجنی شاعر، نویسنده و ادیب برجسته و متولد ۱۳۱۵ در بروجن، ۲۲ آذرماه سال جاری در اصفهان چشم از جهان فروبست.

حضور انتشارات سازمان فرهنگی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مظاهر مهرابی مسئول انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به دومین حضور این سازمان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در این نمایشگاه دو هزار ناشر از سراسر کشور حضور دارند که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ketab.ir و جست‌وجوی ناشر یا عنوان کتاب موردنظر خود، با ۲۰ درصد تخفیف کتاب را خریداری کرده و بدون هزینه ارسال پستی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های حاضر در نمایشگاه باید چاپ سال ۹۱ تا ۱۴۰۰ باشد، افزود: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با ۳۰۰ عنوان کتاب شاخص در این نمایشگاه حضور دارد که تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو بوده است.

مسئول انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: از بین کتاب‌های منتشر شده در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان که در این نمایشگاه حضور دارند می‌توان به کتاب "سینما به روایت اصفهان"، "سینماتوگراف" در چهار جلد، کتاب‌های مختلف در حوزه گردشگری مانند "بازار گردشگری اصفهان"، "مسجد جامع دُر و عقیق" و کتاب "هنر معاصر اصفهان" اشاره کرد.

وی با اشاره به استقبال قابل‌توجه بسیاری از شهرها از کتاب‌های منتشر شده در سازمان تصریح کرد: تمرکز اصلی خریداران کتاب بیشتر به کتاب‌های هنری و اصفهان شناسی است در این چند روز شاهد استقبال بسیاری از شهرهای ایران به این دست کتاب‌ها بودیم، اما بیشترین متقاضی خرید از استان تهران بوده است.

ادامه داد: از کتاب‌های منتشر شده به زبان‌های مختلف می‌توان به کتاب "اصفهان سیتی" به زبان انگلیسی و کتاب "اصفهان" به زبان فرانسه اشاره کرد که به عنوان کتاب راهنمای گردشگری برای مسافران خارجی استفاده می‌شود.

مهرابی با اشاره به سال گذشته و نخستین حضور سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، خاطرنشان کرد: تجربه اولین حضور، بستر مناسب برای شرکت در دومین نمایشگاه را فراهم کرد به‌نوعی که دو ماه گذشته شاهد حضور سازمان در اولین نمایشگاه استانی بودیم و این ماه نیز در نمایشگاه مجازی تهران شرکت کرده که تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده‌ایم.

کد خبر 551372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.